H κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μείωσε το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ινδίας κατά, 6,7% και 4,89% αντίστοιχα, με τις Ινδικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να ανησυχούν ότι εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η κατάσταση θα μπορούσε να επιδεινωθεί.
Αυτό επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση του το ΕΒΕΠ προσθέτοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές διαμετακόμισης, καθώς τα πλοία κάνουν τον περίπλου της Αφρικής κατευθυνόμενα προς την Ευρώπη, ώθησαν τους Ινδούς εξαγωγείς να συγκρατήσουν περίπου το 25% των εξερχόμενων φορτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Η αναγκαστική «αποφυγή» του Σουέζ κοστίζει στην Ινδία εξίσου ακριβά με την Ευρώπη και πλήττει το Ινδικό εξαγωγικό εμπόριο, που δείχνει μία δυναμική και προσπαθεί να διατηρηθεί ακόμα και με οδικές μεταφορές, τονίζει το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωση του με την ευκαιρία της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι πύραυλοι των Χούθι έπληξαν τον… Πειραιά
Πύλη διέλευσης ο Πειραιάς
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς υπενθυμίζει ότι χαιρέτισε το ενδιαφέρον της Ινδίας να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, ως βασική πύλη διέλευσης των εμπορευματικών ροών προς την Ε.Ε., που καταδεικνύει για μια ακόμη φορά τον στρατηγικό ρόλο του Πειραιά και τη γεωπολιτική σημασία του στο πεδίο της διαμόρφωσης των θαλάσσιων εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη. Το Ε.Β.Ε.Π., έχοντας ως επιχειρήσεις-μέλη του, μεγάλες εταιρίες του τομέα των Logistics, προτείνει στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, πέραν του λιμένα του Πειραιά, τη χρήση και άλλων περιφερειακών λιμανιών, αλλά και την αξιοποίηση ενός «αεροδρομίουcargo» στην Ελληνική επικράτεια, ως hub, για τα εξαγόμενα προς την Ευρώπη ινδικά προϊόντα, καθώς και την μετέπειτα μεταποίηση και πιστοποίηση τους σε επιχειρηματικά πάρκα στον ευρύτερο χώρο των εμπορικών λιμένων και αεροδρομίων.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «Η αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και η αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών ανοίγει νέους ορίζοντες, τους οποίους ατενίζουμε με αισιοδοξία, για την περαιτέρω αναβάθμιση των διμερών εμπορικών σχέσεων. Ελλάδα και Ινδία είναι δύο χώρες στις οποίες αναβιώνει ο ναυπηγικός τομέας, σε μία χρονική συγκυρία όπου η χωρητικότητα των ναυπηγείων στην Ασία αντιμετωπίζει, επί του παρόντος, περιορισμούς λόγω του μεγάλου αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα. Η συγκυρία των επιπτώσεων από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί, μάλιστα, να φέρει πιο κοντά Ελλάδα και Ινδία για την ανάπτυξη συνεργειών και αμφίδρομων επενδύσεων στον τομέα των θαλασσίων και αερομεταφορών με τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, που θα οδηγήσουν και τις δύο πλευρές σε μία σχέση win–win, αλλά, κυρίως, θα αποτελέσουν τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων. Η Ελλάδα, ανοίγοντας την εμπορική πύλη της Ευρώπης στην Ινδία, επενδύει στο παρόν και το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας».
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ