![Πειρατεία: Για να παρακάμψουν τους Χούθι πέφτουν σε πειρατές [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/Pirates-Yemen.jpg)
Ο επικεφαλής της οργάνωσης του ΟΗΕ για την ναυτιλία – ΙΜΟ προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να είναι σε υψηλό επίπεδο επιφυλακής για πειρατεία στα ανοιχτά της αφρικανικής ακτής, μετά τις καταλήψεις πλοίων τους τελευταίους μήνες που προκάλεσαν ανησυχίες ότι οι εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ θα οδηγούσαν σε αύξηση κρουσμάτων πειρατείας.
Ο Αρσένιο Ντομίνγκες, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, είπε ότι ο οργανισμός μίλησε με τις αρχές στη Σομαλία, στην ανατολική Αφρική και σε χώρες γύρω από τον Κόλπο της Γουινέας στη δυτική πλευρά της ηπείρου. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στο πώς η πειρατεία δεν θα γίνει ξανά σοβαρό πρόβλημα, σύμφωνα με τους Financial Times.
Πειρατεία, μια σύγχρονη μάστιγα από το παρελθόν
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκτρέψει από τον Δεκέμβριο τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε άλλα δρομολόγια για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Τα πλοία πλέον πλέουν σε ύδατα στον Ινδικό Ωκεανό και στα ανοιχτά της Δυτικής Αφρικής.
Αυξημένη επαγρύπνιση
Ερωτηθείς για τα πρόσφατα περιστατικά πειρατείας, ο Ντομίνγκες σημείωσε ότι τα πλοία εξακολουθούν να λαμβάνουν προφυλάξεις ασφαλείας στα ανοικτά των αφρικανικών ακτών και προέτρεψε τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αυστηρά επίπεδα ασφάλειας της προηγούμενης κρίσης πειρατείας, της περιόδου 2008-2012 στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Το γραφείο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο μήνα προειδοποίησε τους ναυτικούς για την ύπαρξη δύο πιθανών «ομάδων πειρατικής δράσης» που δρουν στον Ινδικό Ωκεανό, ανέφεραν οι Financial Times.
Ένα σκάφος που καταλήφθηκε τον Δεκέμβριο παραμένει ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ οι πειρατές κατέλαβαν για λίγο ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου τον επόμενο μήνα προτού απελευθερωθεί από το ινδικό ναυτικό.
Στη Δυτική Αφρική, μέλη πληρώματος δεξαμενόπλοιου απήχθησαν τον Ιανουάριο στα ανοιχτά της Ισημερινής Γουινέας από πειρατές που κατέλαβαν για λίγο το πλοίο.
Σομαλία και Δυτική Αφρική
Μεταξύ 2008 και 2012, πειρατές κατέλαβαν δεκάδες εμπορικά πλοία ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ ένα κύμα πειρατείας που κορυφώθηκε περίπου το 2018 οδήγησε σε αύξηση των απαγωγών και πειρατειών σε πλοία στα ανοιχτά της δυτικής Αφρικής.
Και στις δύο περιπτώσεις τοπρόβλημα αντιμετπωγίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τη θέσπιση μέτρων ασφαλείας επί των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης ένοπλων φρουρών. Ορισμένα παράκτια κράτη ενίσχυσαν επίσης τη δράση κατά των πειρατών.
Ο Ντομίνγκες, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου, είπε ότι ο ΙΜΟ προέτρεψε τα παράκτια κράτη να διατηρήσουν την προστασία τους από την πειρατεία, μιλώντας μετά την πιο καταστροφική επίθεση που έχει γίνει μέχρι τώρα από τους Χούθι σε εμπορικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, με πυραύλους στις 19 Φεβρουαρίου σε πλοίο του οποίου το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Ρόι Κούρι, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας του πλοίου Blue Fleet Group, με έδρα τη Βηρυτό, δήλωσε την Τετάρτη ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και κινδυνεύει να βυθιστεί. Ωστόσο, η ομάδα συνεργαζόταν με μια εταιρεία διάσωσης για να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο Τζιμπουτί.
Ζητούμενο η αποκλιμάκωση στην Υεμένη
Ο Ντομίνγκες χαιρέτισε τη Επιχείρηση Aspides, της ναυτικής ομάδας δράσης EUNavfor της ΕΕ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στα ανοιχτά της Υεμένης. Η Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, έχει επίσης αναπτυχθεί στην περιοχή, ενώ το ναυτικό της Ινδίας επίσης έχει στείλει πολλά πλοία εκεί.
Ο Ντομίνγκες είπε επίσης ότι η οργάνωσή του θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη της με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην «αποκλιμάκωση» της κατάστασης στην Υεμένη.
Εξέφρασε, ακόμη, επίσης θαυμασμό για το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε την κρίση ασφαλείας γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα. «Η ναυτιλία συνεχίζει να είναι ανθεκτική», είπε. «Το έχουμε αποδείξει μέσα από την ιστορία μας».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά