![Πειρατεία: Για να παρακάμψουν τους Χούθι πέφτουν σε πειρατές [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/Pirates-Yemen.jpg)
Ο επικεφαλής της οργάνωσης του ΟΗΕ για την ναυτιλία – ΙΜΟ προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να είναι σε υψηλό επίπεδο επιφυλακής για πειρατεία στα ανοιχτά της αφρικανικής ακτής, μετά τις καταλήψεις πλοίων τους τελευταίους μήνες που προκάλεσαν ανησυχίες ότι οι εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ θα οδηγούσαν σε αύξηση κρουσμάτων πειρατείας.
Ο Αρσένιο Ντομίνγκες, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, είπε ότι ο οργανισμός μίλησε με τις αρχές στη Σομαλία, στην ανατολική Αφρική και σε χώρες γύρω από τον Κόλπο της Γουινέας στη δυτική πλευρά της ηπείρου. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στο πώς η πειρατεία δεν θα γίνει ξανά σοβαρό πρόβλημα, σύμφωνα με τους Financial Times.
Πειρατεία, μια σύγχρονη μάστιγα από το παρελθόν
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκτρέψει από τον Δεκέμβριο τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε άλλα δρομολόγια για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Τα πλοία πλέον πλέουν σε ύδατα στον Ινδικό Ωκεανό και στα ανοιχτά της Δυτικής Αφρικής.
Αυξημένη επαγρύπνιση
Ερωτηθείς για τα πρόσφατα περιστατικά πειρατείας, ο Ντομίνγκες σημείωσε ότι τα πλοία εξακολουθούν να λαμβάνουν προφυλάξεις ασφαλείας στα ανοικτά των αφρικανικών ακτών και προέτρεψε τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αυστηρά επίπεδα ασφάλειας της προηγούμενης κρίσης πειρατείας, της περιόδου 2008-2012 στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Το γραφείο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο μήνα προειδοποίησε τους ναυτικούς για την ύπαρξη δύο πιθανών «ομάδων πειρατικής δράσης» που δρουν στον Ινδικό Ωκεανό, ανέφεραν οι Financial Times.
Ένα σκάφος που καταλήφθηκε τον Δεκέμβριο παραμένει ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ οι πειρατές κατέλαβαν για λίγο ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου τον επόμενο μήνα προτού απελευθερωθεί από το ινδικό ναυτικό.
Στη Δυτική Αφρική, μέλη πληρώματος δεξαμενόπλοιου απήχθησαν τον Ιανουάριο στα ανοιχτά της Ισημερινής Γουινέας από πειρατές που κατέλαβαν για λίγο το πλοίο.
Σομαλία και Δυτική Αφρική
Μεταξύ 2008 και 2012, πειρατές κατέλαβαν δεκάδες εμπορικά πλοία ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ ένα κύμα πειρατείας που κορυφώθηκε περίπου το 2018 οδήγησε σε αύξηση των απαγωγών και πειρατειών σε πλοία στα ανοιχτά της δυτικής Αφρικής.
Και στις δύο περιπτώσεις τοπρόβλημα αντιμετπωγίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τη θέσπιση μέτρων ασφαλείας επί των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης ένοπλων φρουρών. Ορισμένα παράκτια κράτη ενίσχυσαν επίσης τη δράση κατά των πειρατών.
Ο Ντομίνγκες, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου, είπε ότι ο ΙΜΟ προέτρεψε τα παράκτια κράτη να διατηρήσουν την προστασία τους από την πειρατεία, μιλώντας μετά την πιο καταστροφική επίθεση που έχει γίνει μέχρι τώρα από τους Χούθι σε εμπορικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, με πυραύλους στις 19 Φεβρουαρίου σε πλοίο του οποίου το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Ρόι Κούρι, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας του πλοίου Blue Fleet Group, με έδρα τη Βηρυτό, δήλωσε την Τετάρτη ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και κινδυνεύει να βυθιστεί. Ωστόσο, η ομάδα συνεργαζόταν με μια εταιρεία διάσωσης για να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο Τζιμπουτί.
Ζητούμενο η αποκλιμάκωση στην Υεμένη
Ο Ντομίνγκες χαιρέτισε τη Επιχείρηση Aspides, της ναυτικής ομάδας δράσης EUNavfor της ΕΕ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στα ανοιχτά της Υεμένης. Η Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, έχει επίσης αναπτυχθεί στην περιοχή, ενώ το ναυτικό της Ινδίας επίσης έχει στείλει πολλά πλοία εκεί.
Ο Ντομίνγκες είπε επίσης ότι η οργάνωσή του θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη της με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην «αποκλιμάκωση» της κατάστασης στην Υεμένη.
Εξέφρασε, ακόμη, επίσης θαυμασμό για το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε την κρίση ασφαλείας γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα. «Η ναυτιλία συνεχίζει να είναι ανθεκτική», είπε. «Το έχουμε αποδείξει μέσα από την ιστορία μας».


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»