Ο επικεφαλής της οργάνωσης του ΟΗΕ για την ναυτιλία – ΙΜΟ προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να είναι σε υψηλό επίπεδο επιφυλακής για πειρατεία στα ανοιχτά της αφρικανικής ακτής, μετά τις καταλήψεις πλοίων τους τελευταίους μήνες που προκάλεσαν ανησυχίες ότι οι εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ θα οδηγούσαν σε αύξηση κρουσμάτων πειρατείας.
Ο Αρσένιο Ντομίνγκες, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, είπε ότι ο οργανισμός μίλησε με τις αρχές στη Σομαλία, στην ανατολική Αφρική και σε χώρες γύρω από τον Κόλπο της Γουινέας στη δυτική πλευρά της ηπείρου. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στο πώς η πειρατεία δεν θα γίνει ξανά σοβαρό πρόβλημα, σύμφωνα με τους Financial Times.
Πειρατεία, μια σύγχρονη μάστιγα από το παρελθόν
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκτρέψει από τον Δεκέμβριο τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε άλλα δρομολόγια για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Τα πλοία πλέον πλέουν σε ύδατα στον Ινδικό Ωκεανό και στα ανοιχτά της Δυτικής Αφρικής.
Αυξημένη επαγρύπνιση
Ερωτηθείς για τα πρόσφατα περιστατικά πειρατείας, ο Ντομίνγκες σημείωσε ότι τα πλοία εξακολουθούν να λαμβάνουν προφυλάξεις ασφαλείας στα ανοικτά των αφρικανικών ακτών και προέτρεψε τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αυστηρά επίπεδα ασφάλειας της προηγούμενης κρίσης πειρατείας, της περιόδου 2008-2012 στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Το γραφείο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο μήνα προειδοποίησε τους ναυτικούς για την ύπαρξη δύο πιθανών «ομάδων πειρατικής δράσης» που δρουν στον Ινδικό Ωκεανό, ανέφεραν οι Financial Times.
Ένα σκάφος που καταλήφθηκε τον Δεκέμβριο παραμένει ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ οι πειρατές κατέλαβαν για λίγο ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου τον επόμενο μήνα προτού απελευθερωθεί από το ινδικό ναυτικό.
Στη Δυτική Αφρική, μέλη πληρώματος δεξαμενόπλοιου απήχθησαν τον Ιανουάριο στα ανοιχτά της Ισημερινής Γουινέας από πειρατές που κατέλαβαν για λίγο το πλοίο.
Σομαλία και Δυτική Αφρική
Μεταξύ 2008 και 2012, πειρατές κατέλαβαν δεκάδες εμπορικά πλοία ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ ένα κύμα πειρατείας που κορυφώθηκε περίπου το 2018 οδήγησε σε αύξηση των απαγωγών και πειρατειών σε πλοία στα ανοιχτά της δυτικής Αφρικής.
Και στις δύο περιπτώσεις τοπρόβλημα αντιμετπωγίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τη θέσπιση μέτρων ασφαλείας επί των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης ένοπλων φρουρών. Ορισμένα παράκτια κράτη ενίσχυσαν επίσης τη δράση κατά των πειρατών.
Ο Ντομίνγκες, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου, είπε ότι ο ΙΜΟ προέτρεψε τα παράκτια κράτη να διατηρήσουν την προστασία τους από την πειρατεία, μιλώντας μετά την πιο καταστροφική επίθεση που έχει γίνει μέχρι τώρα από τους Χούθι σε εμπορικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, με πυραύλους στις 19 Φεβρουαρίου σε πλοίο του οποίου το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Ρόι Κούρι, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας του πλοίου Blue Fleet Group, με έδρα τη Βηρυτό, δήλωσε την Τετάρτη ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και κινδυνεύει να βυθιστεί. Ωστόσο, η ομάδα συνεργαζόταν με μια εταιρεία διάσωσης για να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο Τζιμπουτί.
Ζητούμενο η αποκλιμάκωση στην Υεμένη
Ο Ντομίνγκες χαιρέτισε τη Επιχείρηση Aspides, της ναυτικής ομάδας δράσης EUNavfor της ΕΕ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στα ανοιχτά της Υεμένης. Η Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, έχει επίσης αναπτυχθεί στην περιοχή, ενώ το ναυτικό της Ινδίας επίσης έχει στείλει πολλά πλοία εκεί.
Ο Ντομίνγκες είπε επίσης ότι η οργάνωσή του θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη της με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην «αποκλιμάκωση» της κατάστασης στην Υεμένη.
Εξέφρασε, ακόμη, επίσης θαυμασμό για το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε την κρίση ασφαλείας γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα. «Η ναυτιλία συνεχίζει να είναι ανθεκτική», είπε. «Το έχουμε αποδείξει μέσα από την ιστορία μας».
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA