Η συνεδρίαση της 7ης Μαρτίου της ΕΚΤ, θα καθορίσει το κατά πόσο ο πτωτικός κύκλος των επιτοκίων του ευρώ, θα αρχίσει από την συνεδρίαση της 11ης Απριλίου ή θα μετατεθεί για την συνεδρίαση της 6ης Ιουνίου, αναφέρει σε σημείωμά της, η ευρωπαϊκή ομάδα των οικονομολόγων της UBS, καθώς το δίλημμα  «Απρίλιος εναντίον Ιουνίου» θα απαντηθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια.

Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της της UBS, η ΕΚΤ θα  μειώσει τα επιτόκια κατά 0,25%, στο 3,75%, την 11η Απριλίου και συνολικά κατά 100 μονάδες βάσης το 2024 και άλλες 100 μονάδες βάσης το 2025 οδηγώντας τα στο 2%, επίπεδο που θα σημάνει και την ολοκλήρωση του πτωτικού κύκλου.  Ωστόσο,  πλέον υπάρχει σαφής κίνδυνος η πρώτη μείωση να γίνει αργότερα στις 6 Ιουνίου, κάτι που θα  αποφασιστεί μετά τις  ενημερωμένες μακροοικονομικές προβλέψεις για την ζώνη του ευρώ στις αρχές Μαρτίου, αλλά και αργότερα.

ΕΚΤ: Τα υψηλά επιτόκια έφεραν ζημιές ύψους 1,3 δισ. ευρώ

Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης παραμένει επίμονα υψηλός, επομένως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα πρέπει να αντισταθεί σε κάθε πειρασμό να μειώσει νωρίς τα επιτόκια, ειδικά πριν από τα κρίσιμα οικονομικά στοιχεία του δεύτερου τριμήνου, δήλωσε την Παρασκευή ο πρόεδρος της Bundesbank Joachim Nagel.

Η ΕΚΤ διατηρεί τα επιτόκια σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ από τον περασμένο Σεπτέμβριο και συνεχώς σπρώχνει προς τα πίσω τις συζητήσεις για μείωση επιτοκίων, υποστηρίζοντας ότι η αύξηση των μισθών είναι ακόμη πολύ γρήγορη για να ακούγεται ξεκάθαρα ότι θα αρχίσει να χαλαρώνει την περιοριστική της πολιτική.

Οι επενδυτές έρχονται πιο κοντά σε αυτό το μήνυμα. Πόνταραν σε 150 μονάδες βάσης περικοπών επιτοκίων το 2024 μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, αλλά οι προσδοκίες έχουν υποχωρήσει και τώρα βρίσκονται σε μόλις 88 μονάδες βάσης με την πρώτη κίνηση να αναμένεται τον Ιούνιο, μια ασυνήθιστα μεγάλη μεταβολή στις προσδοκίες της αγοράς.

«Αν και μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό, είναι πολύ νωρίς για μείωση των επιτοκίων», είπε ο Nagel σε ομιλία του. «Θα λάβουμε μόνο μια πιο λεπτομερή εικόνα για το πώς εκτυλίσσονται οι εγχώριες πιέσεις στις τιμές κατά το δεύτερο τρίμηνο. Τότε μπορούμε να σκεφτούμε μια μείωση των επιτοκίων.»

Η ΕΚΤ έχει υποστηρίξει εδώ και καιρό ότι τα κρίσιμα στοιχεία για τις διευθετήσεις μισθών του 2024 θα βγουν τον Μάιο, επομένως η συνεδρίαση του Ιουνίου θα είναι η πρώτη φορά που οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα έχουν στοιχεία εάν η ταχεία αύξηση των μισθών επιβραδύνεται.

Ωστόσο, η ΕΚΤ έχει ήδη υποστηρίξει ότι η χαμηλότερη τιμή της ενέργειας από μόνη της πιθανότατα δικαιολογεί μείωση των προσδοκιών για τον πληθωρισμό, επομένως οι νέες προβλέψεις που θα ανακοινωθούν τον Μάρτιο θα πρέπει να δίνουν μια πιο ευνοϊκή εικόνα.

Μια πρόωρη μείωση των επιτοκίων ενέχει τον κίνδυνο να χάσει τον στόχο για τον πληθωρισμό και θα μπορούσε, σε μια ακραία περίπτωση, να αναγκάσει την ΕΚΤ να αυξήσει ξανά τα επιτόκια, μια δαπανηρή γκάφα, υποστήριξε ο Nagel.

Ο πληθωρισμός είναι τώρα κάτω από το 3%, αλλά μπορεί να χρειαστεί άλλος ένας χρόνος για να επιστρέψει στον στόχο του 2%. Ο Nagel εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανήσυχος για την υποκείμενη αύξηση των τιμών, η οποία αντανακλά ευρύτερες πιέσεις τιμών στην οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των μισθών και του κρίσιμου τομέα των υπηρεσιών.

«Οι ρυθμοί πληθωρισμού – ειδικά ο «σκληρός πυρήνας» – θα εξακολουθήσουν να παραμένουν σημαντικά υψηλότεροι από 2% τους επόμενους μήνες”, δήλωσε ο Nagel. Η περίοδος της ταχείας πτώσης του πληθωρισμού είχε πλέον τελειώσει και είναι πιθανή μία οπισθοδρόμηση είπε ο Nagel, εν μέρει λόγω των στατιστικών επιπτώσεων, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου των εορτών όπως το Πάσχα, που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις τιμολογούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»