![ΟΠΕΚ: Εμμένει στην περιορισμένη παραγωγή – Ποιες χώρες δεν συμμορφώνονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/opec_petrelaio.jpg)
Σε μια προσπάθεια να αποτρέψει το πλεόνασμα και να στηρίξει τις τιμές, ο ΟΠΕΚ+ αναμένεται να διατηρήσει τις τρέχουσες περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου και το τρέχον τρίμηνο, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.
Η Σαουδική Αραβία και οι εταίροι της σχεδιάζουν να αποφασίσουν στις αρχές του επόμενου μήνα εάν θα επεκτείνουν περίπου τα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα των περιορισμών μετά τον Μάρτιο. Σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg, με την επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης και την άνοδο της παραγωγής αργού στις ΗΠΑ, ο ΟΠΕΚ+ μπορεί να χρειαστεί να επιμείνει.
Μάλιστα, αρκετοί εκπρόσωποι του πετρελαϊκού καρτέλ σχολιάζουν σε ιδιωτικές συζητήσεις τους ότι θα δοθεί παράταση στις μειωμένες ποσοστώσεις, την οποία το Ριάντ είπε ότι είναι διαχειρίσιμη.
ΟΠΕΚ: Το καρτέλ χάνει τον έλεγχο του πετρελαίου
«Θα πρέπει να επεκτείνουν τις περικοπές τους», είπε ο Μπομπ ΜακΝάλι, πρόεδρος των συμβούλων Rapidan Energy Group και πρώην αξιωματούχος του Λευκού Οίκου, στην τηλεόραση του Bloomberg. «Η προσφορά υπερβαίνει τη ζήτηση και για να διατηρήσει τις τιμές σταθερές, ο ΟΠΕΚ+ πρέπει να κρατήσει αυτό το πετρέλαιο εκτός αγοράς».
Οι τιμές του πετρελαίου διατηρήθηκαν κοντά στα 80 δολάρια το βαρέλι φέτος, καθώς η διόγκωση των προμηθειών από τις ΗΠΑ και άλλους παραγωγούς αντιστάθμισε τόσο τις περικοπές του ΟΠΕΚ+ όσο και τους φόβους ότι η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή θα μπορούσε να διαταράξει τις αποστολές αργού.
Οι κεντρικές τράπεζες
Οι χαμηλές τιμές των καυσίμων θα μπορούσαν να προσφέρουν ανακούφιση σε μεγάλες καταναλωτικές χώρες, όπως οι ΗΠΑ και οι κεντρικές τράπεζες που είναι επιφυλακτικές για τον επίμονο πληθωρισμό, αλλά τέτοια επίπεδα είναι χαμηλά για αρκετά μέλη του ΟΠΕΚ+. Το Ριάντ χρειάζεται τιμή άνω των 90 δολαρίων το βαρέλι, καθώς ξοδεύει δισεκατομμύρια σε έναν οικονομικό μετασχηματισμό που καλύπτει φουτουριστικές πόλεις και αθλητικά τουρνουά, σύμφωνα με τη Fitch Ratings. Ο εταίρος της στη συμμαχία, ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, επιδιώκει επίσης αυξημένα έσοδα για να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου είναι πλεονασματικές και η υπερχείλιση θα επεκταθεί σημαντικά εάν το μπλοκ των 22 χωρών του ΟΠΕΚ+ αποκαταστήσει την παραγωγή, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας στο Παρίσι σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα. Ενώ η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προβλέπεται να φτάσει σε νέο ρεκόρ 103 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα φέτος, ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται απότομα, σύμφωνα με τον ΔΟΕ.
Εν τω μεταξύ, η Κίνα, η οποία έχει τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της ζήτησης για δύο δεκαετίες, έχει διολισθήσει σε αποπληθωρισμό και αντιμετωπίζει μια μυριάδα οικονομικών προκλήσεων στους τομείς της ιδιοκτησίας και των σκιωδών τραπεζών.
«Δεν έχουν άλλη επιλογή»
Δεκατέσσερις από τους 17 traders και αναλυτές στην έρευνα του Bloomberg, προέβλεψαν ότι ο ΟΠΕΚ+ θα παραμείνει στα όρια του, ενώ οι άλλοι τρεις προέβλεψαν ότι θα χαλαρώσουν σταδιακά.
Ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας Πρίγκιπας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν είπε στο Bloomberg τον Δεκέμβριο ότι τα μέτρα μπορούν «απολύτως» να παραταθούν.
«Ο ΟΠΕΚ+ δεν έχει άλλη επιλογή από το να επεκτείνει τις τρέχουσες περικοπές προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση», δήλωσε ο Tamas Varga, αναλυτής στη χρηματιστηριακή PVM Oil Associates Ltd.
Άλλοι αναλυτές βλέπουν μικρότερη πίεση στους παραγωγούς, καθώς οι διαφορές τιμών για τα φυσικά φορτία αργού ενισχύονται και τα εύρωστα ταξίδια στην Κίνα κατά τη διάρκεια των διακοπών του Σεληνιακού Νέου Έτους υποδηλώνουν αύξηση των καταναλωτικών δαπανών.
Εκτός από την επέκταση των περιορισμών, ο ΟΠΕΚ+ μπορεί να χρειαστεί να επιταχύνει την εφαρμογή τους μετά από μια αργή έναρξη τον Ιανουάριο.
Ενώ το Κουβέιτ και η Αλγερία εφάρμοσαν αμέσως τις συμφωνηθείσες μειώσεις τους, το Ιράκ και το Καζακστάν παρέμειναν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες βαρέλια την ημέρα πάνω από τις ποσοστώσεις τους. Οι δύο χώρες έχουν υποσχεθεί να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Ο ΟΠΕΚ+ δεν έχει προγραμματίσει επίσημη συνάντηση για να εξετάσει την παράταση, την οποία οι κυβερνήσεις-μέλη πιθανότατα θα ανακοίνωναν σε ξεχωριστές δηλώσεις στα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Η επόμενη υπουργική διάσκεψη της ομάδας έχει οριστεί για την 1η Ιουνίου στην έδρα της στη Βιέννη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι τρία σενάρια για τις υψηλές τιμές και τα κέρδη των ηλεκτροπαραγωγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/reuma-600x400.jpg)
Έρχονται έκτακτα μέτρα για τιμολόγια, υπερκέρδη και επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα
Στη ΡΑΑΕΥ οι ηλεκτροπαραγωγοί για τις τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα – Ποια σενάρια εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου για την ανακούφιση των καταναλωτών
![Κουβέιτ: Ανακάλυψε νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kuweit-600x400.jpg)
Νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και αερίου ανακάλυψε το Κουβέιτ
Το Κουβέιτ ανακοίνωσε έναν νέο υπεράκτιο κοίτασμα κοντά κοντά στο νησί Failaka - Σχέδια για νέες εξορύξεις
![Ηλεκτρικό ρεύμα: Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς των νοικοκυριών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/revmakwheuro-600x350-1-1-600x350-1-600x350-1.jpeg)
Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στο ρεύμα – Οι δικαιούχοι
Μετά τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα επανέρχεται ο προσωρινός μηχανισμός εσόδων – Έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου
![Πυρηνική ενέργεια: Τα νέα σχέδια της Ιταλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-04T090017Z_1167472312_RC28O8AWNMHA_RTRMADP_5_FRANCE-ENERGY-NUCLEAR-2048x1366-1-600x400.jpg)
Το πυρηνικό στοίχημα της Τζόρτζια Μελόνι - Τα σχέδια 35 χρόνια μετά το... λουκέτο
Η πυρηνική ενέργεια στα σχέδια της Ιταλίας για μείωση των εκπομπών άνθρακα - Τι μελετά η κυβέρνηση της Ρώμης
![Ηλεκτρικά δίκτυα: Στο έλεος της κλιματικής αλλαγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/blackout-600x457.png)
Καταρρέουν τα ηλεκτρικά δίκτυα - Φόβοι για εκτεταμένα blackout από τον καύσωνα
Ντόμινο επιπτώσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα σε όλον τον κόσμο από τις υψηλές θερμοκρασίες - Οι αντοχές του ελληνικού συστήματος
![Καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου: Σημάδια αλλαγής στάσης από τη Λευκωσία για το έργο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/kalodio_elladas_cyprus_israil.jpeg)
Σημάδια για αλλαγή στάσης από τη Λευκωσία απέναντι στο καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου
Κρίσιμη εβδομάδα για το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου - Οι κυβερνητικές διαρροές στον κυπριακό Τύπο, το κρίσιμο ραντεβού ΑΔΜΗΕ – ΡΑΕΚ και η επίσκεψη Μητσοτάκη στη Λευκωσία
![Επιδοτήσεις ρεύματος: Τι ισχύει με τον επανυπολογισμό των κρατικών ενισχύσεων – Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/skylakakis1-600x400.jpg)
Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις ρεύματος στους επαγγελματίες - Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν
Σύμφωνα με πληροφορίες 130.000 επιχειρήσεις θα εισπράξουν αναδρομικά 4,2 εκατ. και 2.500 καλούνται να επιστρέψουν περίπου 2 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις ρεύματος
![Πυρηνικά εργοστάσια: Τα σχέδια των 130 δισ. στην ανατολική Ευρώπη και η πραγματικότητα της χρηματοδότησης [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_uranium-600x352.png)
Σχέδια 130 δισ. για πυρηνικά εργοστάσια στην ανατολική Ευρώπη – Ποιος θα τα πληρώσει; [γραφήματα]
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κυβερνήσεις από την Πράγα έως τη Σόφια σχεδιάζουν πυρηνικά εργοστάσια αλλά το πρόβλημα είναι ποιος θα τα πληρώσει
![ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 29,76% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου το α’ εξάμηνο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/desfa-1-600x370.jpg)
ΔΕΣΦΑ: Άλμα 30% στην εγχώρια κατανάλωση αερίου το α' εξάμηνο [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
![Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tanker_ship_ploio_naytilia_shutterstock-768x480-600x375.jpg)
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών