
Η Qantas Airways Ltd. και η Air New Zealand Ltd. εντάχθηκαν στον αυξανόμενο κατάλογο των αεροπορικών εταιρειών που πλήττονται από καθυστερήσεις παράδοσης αεροσκαφών, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συνεχίζουν να πλήττουν τον κλάδο.
Η Qantas δήλωσε την Πέμπτη ότι το πρώτο της Airbus SE A350 υπερμεγάλων αποστάσεων θα φτάσει στα μέσα του 2026, έξι μήνες αργότερα από ότι προγραμματιζόταν. Αυτό θα δρομολογηθεί στη συνέχεια σε απευθείας πτήσεις που συνδέουν το Σίδνεϊ με τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, που πρόκειται να είναι οι μεγαλύτερες απευθείας εμπορικές πτήσεις στον κόσμο, αναφέρει το Bloomberg.
Πολιτική αεροπορία: Η κρίση του Boeing 737 MAX προσθέτει στην υψηλή ζήτηση για παλαιότερα αεροπλάνα
Η αναμονή προέρχεται από τον επανασχεδιασμό της επιπλέον δεξαμενής καυσίμου που απαιτείται για το μαραθώνιο ταξίδι, δήλωσε στο Bloomberg ο Κριστιάν Σκέρερ, επικεφαλής εμπορικών αεροσκαφών της Airbus, σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια του Singapore Airshow την Πέμπτη.
Καθυστερήσεις παραδόσεων
Εν τω μεταξύ, η Air New Zealand δήλωσε ότι το νέο της Boeing 787 Dreamliner είναι απίθανο να είναι διαθέσιμο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2025, καθυστερώντας την ανάπτυξη κουκέτας-ορόσημο στην οικονομική θέση που επρόκειτο να είναι διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο σε πτήσεις προς Νέα Υόρκη και Σικάγο.
Η Boeing και η Airbus αγωνίζονται και οι δύο να αυξήσουν την παραγωγή αρκετά γρήγορα ώστε να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για νέα αεροσκάφη μετά την πανδημία. Η αλυσίδα εφοδιασμού πιέζεται για διάφορους λόγους – έλλειψη εξαρτημάτων ή δεξιοτήτων, καθυστερήσεις πιστοποίησης και ρυθμιστικός έλεγχος της Boeing. Αλλά το αποτέλεσμα είναι σαφές: οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, περιορίζοντας την ανάπτυξη και αυξάνοντας τους ναύλους.
«Το παγκόσμιο αεροπορικό οικοσύστημα παραμένει υπό τεράστια πίεση», δήλωσε στο Bloomberg ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air New Zealand, Γκρεγκ Φόραν.
Κρίση στην αεροπορική εφοδιαστική Αλυσίδα
Τα slots παραγωγής για τη δημοφιλή οικογένεια Airbus A320neo, για παράδειγμα, έχουν εξαντληθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εξοργίζοντας τις αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να επεκταθούν.
«Ακόμα κι αν έχεις χρήματα, είναι δύσκολο να πάρεις αεροπλάνο», δήλωσε την Τετάρτη στη Σιγκαπούρη ο Τσανγκ Κουό-γουέι. πρόεδρος της Starlux Airlines. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ταϊπέι έχει παραγγείλει πολλά επιβατικά και εμπορευματικά αεροπλάνα ευρείας ατράκτου Airbus, αλλά εξακολουθεί να αναζητά μια συμφωνία για τα δημοφιλή αεροσκάφη στενής ατράκτου.
Νωρίτερα στην έκθεση, η κατασκευάστρια κινητήρων CFM International είπε ότι προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας θα ταλανίσουν την αεροπορία τουλάχιστον για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους. Ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, Γουίλι Γουόλς, προβλέπει ότι τα προβλήματα θα παραμείνουν για περισσότερο διάστημα και είπε ότι σημαντικός αριθμός αεροσκαφών θα καθηλωθεί το 2024 και το 2025.
Η Ryanair Holdings είπε στα τέλη του περασμένου έτους ότι οι καθυστερήσεις παράδοσης των αεροσκαφών Boeing 737 Max είχαν επιδεινωθεί και τον Ιανουάριο προειδοποίησε ότι ενδέχεται να μην εκτελεστούν επτά συμβατικές παραδόσεις μέχρι το καλοκαίρι.
Τα τελευταία δεινά με το 737 Max έχουν προστεθεί σε αυτή την αναστάτωση. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει περιορίσει την παραγωγή του αεροπλάνου καθώς αξιολογεί τις διαδικασίες κατασκευής της Boeing μετά από έκρηξη πάνελ σε πτήση της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Εκτός από το καθυστερημένο Boeing 787, η Air New Zealand ανέφερε ότι η πρόσθετη συντήρηση στους κινητήρες Pratt & Whitney στα αεροπλάνα A321neo θα καθηλώσει πέντε από τα αεροσκάφη ανά πάσα στιγμή για τουλάχιστον τους επόμενους 18 μήνες.


Latest News

Η Airbus παρέδωσε 70 αεροπλάνα τον Μάρτιο, αύξηση 11% σε ετήσια βάση
Η οικογένεια A350 της Airbus έχει λάβει περισσότερες από 1.360 παραγγελίες από 60 πελάτες σε όλο τον κόσμο
![Bank of America: «Βάναυση»… ημέρα η 2α Απριλίου – Τι θα κάνει η ΕΚΤ [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/2025-03-07T185931Z_1444074747_RC2A8DA3A3X7_RTRMADP_5_USA-TRUMP-600x400.jpg)
BofA: «Βάναυση»… ημέρα η 2α Απριλίου - Τι θα κάνει η ΕΚΤ [πίνακας]
Τι αναφέρει η Bank of America για τις ανακοινώσεις του προέδρου Τραμπ στις 2 Απριλίου και τις επιπτώσεις στην Ευρώπη

Πόσο αυξάνεται ο κατώτατος μισθός στην Κίνα
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Dezhan Shira & Associates για τον κατώτατο μισθό στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, την Κίνα

Η Κίνα ενισχύει το εμπόριο με Ινδία ενόψει των δασμών Τραμπ
Το διμερές εμπόριο ανάμεσα σε Κίνα και Ινδία ανήλθε στα 101,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023-24

Η Gazprom ανοίγει τη στρόφιγγα αερίου στη Σλοβακία μέσω TurkStream
Μέσω Τουρκίας και Ουγγαρίας θα προμηθεύει η Gazprom την Σλοβακία

Στόχος η «καρδιά» της αμερικανικής οικονομίας - Πώς θα απαντήσει η ΕΕ στους δασμούς Τραμπ
Οι Βρυξέλλες θα διαπραγματευθούν «από θέση ισχύος», είπε η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Ο πιο ακριβοπληρωμένος τραπεζίτης και η αποζημίωση - μαμούθ για το 2024
Ελαβε συνολική αποζημίωση 15,6 εκατ. ευρώ για το 2024 - Πάνω από το μέσο εισόδημα των CEOs στις 10 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης

Κέρδη ρεκόρ για την Illy Caffe το 2024 - Αγορές «χρυσωρυχεία» σε ΗΠΑ και Ευρώπη
Διψήφιο ποσοστό αύξηση κερδών ανακοίνωσε η Illycaffe - Θολώνουν τις προοπτικές οι αυξήσεις τιμών του καφέ

Στο «Rose Garden» θα... ανθίσουν δασμοί 20% - Τα νεότερα σενάρια για τις ανακοινώσεις Τραμπ
Οι πρόσθετοι δασμοί σε τομείς όπως οι εισαγωγές αυτοκινήτων και φαρμάκων θα αποφέρουν πάνω από 6 τρισ. δολάρια σε ομοσπονδιακά έσοδα

Το μοιραίο λάθος που στοίχισε το «κεφάλι» του CEO στην αλυσίδα fast fashion Primark
Η αλυσίδα fast fashion Primark έχει πάνω από 450 καταστήματα σε 17 χώρες σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες