
Επιλέγοντας plug-in υβριδικό ο αγοραστής μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα στις καθημερινές του μετακινήσεις και να συνεχίσει να κάνει μεγάλα ταξίδια χωρίς να ανησυχεί για την επαναφόρτιση.
Η αυξανόμενη προτίμηση για τα plug-in υβριδικά – τα οποία λύνουν το άγχος της αυτονομίας και είναι πιο προσιτά από τα αυτοκίνητα με μπαταρία – έχει δει τον τομέα να γίνεται η κινητήρια δύναμη ανάπτυξης για την αγορά της Κίνας για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ειδικά μετά την κατάργηση των εθνικών επιδοτήσεων EV στο τέλος του 2022.
Πέρυσι οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 83%, σε σύγκριση με αύξηση 21% για τα ηλεκτρικά οχήματα μόνο με μπαταρία. Η τάση συνεχίστηκε και φέτος: Τον Ιανουάριο, έναν παραδοσιακά κακό μήνα για πωλήσεις αυτοκινήτων, οι παραδόσεις αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκαν 39% από τον Δεκέμβριο, ενώ εκείνες των plug-in υβριδικών μειώθηκαν μόλις 16%. Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 14%, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association (PCA).
Τα ηλεκτρικά με μπαταρίες εξακολουθούν να ξεπερνούν τα υβριδικά plug-in κατά 2 προς 1, σύμφωνα με το China Automotive Technology and Research Center. Αλλά η γρήγορη αύξηση των πωλήσεων για τα υβριδικά εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον απώτερο στόχο της χώρας για μετάβαση σε εντελώς καθαρές μεταφορές.
Κακά μαντάτα για εταιρίες που φτιάχνουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των plug-in υβριδικών είναι επίσης κακά νέα για εταιρείες όπως η Tesla, η Xpeng και η Nio, που κατασκευάζουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πελάτες τους συγκεντρώνονται κυρίως σε μεγάλες, πλούσιες μητροπόλεις όπου οι οδηγοί έχουν αγκαλιάσει τα EV. Οι κάτοικοι μικρότερων πόλεων και αγροτικών περιοχών φαίνεται να προτιμούν πιο προσιτές επιλογές και μεγαλύτερη αυτονομία.
Η BYD πούλησε 3 εκατομμύρια οχήματα το 2023, με τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν λίγο λιγότερο από τα μισά. Η BYD αναπτύσσει την plug-in υβριδική πλατφόρμα της, DM-i, εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Η τέταρτη γενιά της τεχνολογίας, η οποία κυκλοφόρησε το 2021, έγινε μεγάλη επιτυχία, βοηθώντας την BYD να έχει τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα πέρυσι. Ξεπέρασε και την Tesla και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο. «Η BYD είναι ο κυρίαρχος παίκτης – έχει ένα όπλο που δεν έχει η Tesla, και αυτό είναι το plug-in υβριδικό», είπε στο Bloomberg ο Μπιλ Ρούσο, πρώην στέλεχος της Chrysler και νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Automobility, με έδρα τη Σαγκάη. .
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης χάνουν. Αν και πρωτοστάτησαν στην υβριδική τεχνολογία, εταιρείες όπως η Toyota και η Nissan δεν έχουν εστιάσει πολύ στα plug-in. Ο τύπος των υβριδικών που είναι δημοφιλής στην Ιαπωνία τροφοδοτείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συν έναν ηλεκτροκινητήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου. Δεν μπορούν να επαναφορτιστούν από το ηλεκτρικό δίκτυο και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τοπικές επιδοτήσεις ή φορολογικές απαλλαγές στην Κίνα. Η Toyota προσφέρει περισσότερα από 20 υβριδικά μοντέλα και μόλις δύο plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στην Κίνα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Li Auto L9
Η προτίμηση για plug-in υβριδικά καθυστερεί την μετάβαση στις μεταφορές μηδενικών εκπομπών
Μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που επωφελείται από τη χρήση νέων τεχνολογιών για να κατευνάσει το άγχος της αυτονομίας των πελατών είναι η Li Auto, της οποίας τα μοντέλα είναι ως επί το πλείστον EV εκτεταμένης εμβέλειας. Ο κατασκευαστής με έδρα το Πεκίνο αναμένεται στις 26 Φεβρουαρίου να είναι ο πρώτος από τους τρεις μεγάλους κινεζικούς start-up ηλεκτροκίνησης, μπροστά από την Xpeng και τη Nio, που θα σημειώσει ετήσιο κέρδος για το 2023, με πωλήσεις αυξημένες κατά 182% στα 376.000 οχήματα.
Ενώ τα plug-in υβριδικά είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα βενζινοκίνητα, η αυξανόμενη δημοτικότητά τους θα μπορούσε να καθυστερήσει την προγραμματισμένη μετάβαση της Κίνας στις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών.
Στις οδηγίες για τη βιομηχανία EV που εκδόθηκαν το 2021, το Πεκίνο οραματιζόταν ότι τα ηλεκτροκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, θα αποτελούν το 25% των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2025, το 90% των οποίων θα ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Ο στόχος του 25% επιτεύχθηκε το 2022, αλλά τα ηλεκτρικά με μπαταρία αντιπροσωπεύουν σήμερα το 66% των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με τα υπόλοιπα να προορίζονται για plug-in υβριδικά.
Eνα βήμα προς την υιοθέτηση πλήρως EV
Ο Ιλάρια Μτζόκο, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, είπε στο Bloomberg ότι η υιοθέτηση EV είναι μια διελκυστίνδα μεταξύ καταναλωτών, κατασκευαστών και κυβέρνησης
Ο Γουάνγκ Ζιν, έμπορος αυτοκινήτων στο Jiangsu, λέει ότι έχει παρατηρήσει αυξημένο ενδιαφέρον για plug-in υβριδικά. Ο αριθμός των ερωτήσεων για plug-in υβριδικά και EV είναι περίπου ο ίδιος, αλλά το ενδιαφέρον για plug-in υβριδικά συγκεντρώνεται σε ορισμένα δημοφιλή μοντέλα
Η δημοτικότητα των plug-in υβριδικών δεν είναι κακό, γιατί είναι ένα στάδιο στον δρόμο για την υιοθέτηση ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Ρούσο της Automobility.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

O Τραμπ κόβει τις επιδοτήσεις για τα EV και απειλεί τα... κέρδη της GM
Το μερίδιο της GM στα EV στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% - ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα

Άλμα πωλήσεων για τα EV στην Ευρώπη, προβληματισμός για τα πρόστιμα - Τι θα ανακοινώσει η Κομισιόν
Οι εταιρείες κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισ. ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων -