
Τα εναέρια μέσα αστικών μεταφορών υπήρξαν ένας διακαής πόθος από την πρώτη πτήση του αερόστατου. Σήμερα τα αεροταξί είναι πραγματικότητα. Μικρά ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης – προσγείωσης (eVTOL), κατασκευασμένα για πτήσεις μικρών αποστάσεων, όπως μια διαδρομή από το Μανχάταν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Newark Liberty, θα μπορούσαν να θεωρηθούν μελλοντικά ως το ασφαλέστερο, ταχύτερο και πιο ενεργειακά αποδοτικό μέλλον των μεταφορών.
Υπάρχουν εκατοντάδες εταιρείες στην αγορά προηγμένης εναέριας κυκλοφορίας, μερικές με πλήρως λειτουργικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται σε δοκιμαστικές πτήσεις και εκτίθενται σε όλο τον κόσμο. Αλλά ορισμένοι ειδικοί λένε ότι εάν τα αεροταξί πρόκειται να γίνουν mainstream, θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα στοιχείο που παραβλέπεται: το λογισμικό.
Hyundai: Ντεμπούτο αεροταξί και δοκιμαστικές πτήσεις αργότερα φέτος
Κορυφαία προτεραιότητα οι υποδομές
Προτού δεχτούν πελάτες στις ΗΠΑ, οι εταιρείες προηγμένης αεροπορικής κινητικότητας (AAM) θα πρέπει να περάσουν από μια διαδικασία πιστοποίησης από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, η οποία θα μπορούσε να εκδώσει πιστοποιητικό ήδη από το 2025 ή το 2026. Από εκεί, η διαδικασία «θα προχωρήσει πολύ γρήγορα» είπε στο Business Insider ο Γιου Γιου Ζανγκ, διευθυντής προγράμματος προηγμένης εναέριας κινητικότητας στο Κέντρο Έρευνας Αστικών Μεταφορών. Δηλαδή, αν υπάρχουν συγκεκριμένες υποδομές, είπε.
«Όταν μιλάμε για υποδομές υπάρχουν δύο μέρη», είπε ο Ζανγκ στο Business Insider. Ένα μέρος είναι η φυσική υποδομή, όπως ένα vertiport – όπου τα αεροταξί μπορούν να απογειωθούν, να προσγειωθούν και να επαναφορτιστούν. Το άλλο κομμάτι είναι η ψηφιακή υποδομή.
Ενώ η βιομηχανία AAM έχει επικεντρωθεί κυρίως στην ανάπτυξη και την πιστοποίηση νέων αεροσκαφών, οι εταιρείες αρχίζουν να κατασκευάζουν την ψηφιακή υποδομή – το υλικό και το λογισμικό που μπορούν να ενεργοποιήσουν μια υπηρεσία – που θα καταστήσει δυνατή την ενσωμάτωση του τομέα, είπε ο Ζανγκ. Δεν υπάρχει ακόμη επίσημη διαδικασία για τη δημιουργία αυτής της υποδομής, αλλά οι εταιρείες εργάζονται για ένα αυτοματοποιημένο οικοσύστημα που υποστηρίζει ασφαλείς και αποτελεσματικές πτήσεις.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες λογισμικού που εμπίπτουν στα οχήματα eVTOL, είπε στο BI η Σούζαν Σαχίν, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ και συνδιευθύντρια του Κέντρου Έρευνας Αειφορίας Μεταφορών του πανεπιστημίου. Υπάρχει λογισμικό που απευθύνεται σε καταναλωτές, όπως ψηφιακές εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πτήση και λογισμικό back-end για λειτουργίες, έλεγχο αεροσκαφών και διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας. Το τελευταίο θα «διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη διασφάλιση της ασφάλειας και της αποτελεσματικής λειτουργίας», είπε η Σαχίν.
Νέες ψηφιακές λύσεις εξελίσσονται
Ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις επικεντρώνονται στην προώθηση της λειτουργικής πλευράς του λογισμικού. Τον Μάιο, φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Purdue κυκλοφόρησαν το Aerovy Mobility, το οποίο εστιάζει στην τεχνολογία που βασίζεται στο cloud που υποστηρίζει τις ενεργειακές ανάγκες των αεροσκαφών, όπως η επαναφόρτιση σε ένα vertiport.
Εν τω μεταξύ, άλλοι προγραμματιστές eVTOL αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες προκλήσεις λογισμικού που σχετίζονται με τα αεροσκάφη τους. Για παράδειγμα, η Wisk, θυγατρική της Boeing, ανέπτυξε ένα αυτόνομο αεροταξί τεσσάρων θέσεων. Επειδή είναι ένα αεροσκάφος που πετά μόνο του, υπάρχουν μοναδικές ανάγκες λογισμικού, είπε στο BI η Μπέκι Τάνερ επικεφαλής μάρκετινγκ της Wisk. Αυτό το eVTOL χρησιμοποιεί λογισμικό που βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που υποστηρίζει αυτοματοποιημένες λειτουργίες πιλότου κατά τη διάρκεια εμπορικών πτήσεων, αλλά με πρόσθετες λειτουργίες που υποστηρίζουν ταξίδια χωρίς πιλότο με ανθρώπινη επίβλεψη.
Η γερμανική Volocopte προσεγγίζει το λογισμικό ολιστικά μέσω ενός προϊόντος. Η πλατφόρμα που βασίζεται στο cloud ονομάζεται VoloIQ και βρίσκεται σε ανάπτυξη από το 2020. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από το Microsoft Azure και περιγράφεται ως ο «ψηφιακός εγκέφαλος» πίσω από το σύστημα eVTOL της Volocopter.
Μέρος του VoloIQ είναι ήδη ζωντανό και χρησιμοποιείται σε δοκιμαστικές πτήσεις. Υπάρχουν επίσης σχέδια για την έναρξη περιορισμένων εμπορικών υπηρεσιών φέτος στο Παρίσι και τη Ρώμη, και αυτές οι πτήσεις πρόκειται να είναι διαθέσιμες για κράτηση μέσω μιας εφαρμογής που συνδέεται με το VoloIQ.
Η χρήση αεροταξί μπορεί να εξαρτάται από τους πελάτες
Κάποιοι πιστεύουν ότι η βιομηχανία θα αρχίσει να «ανεβαίνει» γύρω στο 2026 και ότι μέχρι το 2028 ή το 2029, ο μέσος άνθρωπος θα μπορεί να αντέξει οικονομικά και να αρχίσει να χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέχρι τότε, είπε η Σαχίν, οι επιχειρήσεις AAM έχουν την ευκαιρία να μάθουν από άλλες βιομηχανίες κινητικότητας.
Μέρος του να κάνουν τους πελάτες να χρησιμοποιούν ιπτάμενα ταξί θα εξαρτηθεί από την αντιμετώπιση κοινωνικών φραγμών, όπως η ασφάλεια, η ισότητα, η οικονομική προσιτότητα και η ευκολία, είπε η Σαχίν.


Latest News

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη

Ανάδειξη καινοτόμων ιδεών με το Beyond Tomorrow Competition
Ο διαγωνισμός Beyond Tomorrow Competition υλοποιείται με την στήριξη των HDB, KPMG και ΕΚΚΟΜΕΔ Creative Greece

Kaspersky: Πώς να μετατρέπετε αρχεία με ασφάλεια
Οι ιστοσελίδες μετατροπής αρχείων στο διαδίκτυο αποτελούν έναν ελκυστικό τρόπο για να αλλάξετε τη μορφή των αρχείων σας, αλλά ενέχουν κινδύνους

Πόλος έλξης η Δ. Μακεδονία για data centers αμερικανικών κολοσσών - Το project της ΔΕΗ
Το σχέδιο της ΔΕΗ για data centers στη Δυτική Μακεδονία, το αμερικανικό ενδιαφέρον και οι κινήσεις των άλλων παικτών

Το 50% των τσιπ κέντρων δεδομένων φέτος θα έχει σχεδιαστεί από την Arm
Οι επεξεργαστές της Arm αποκτούν δημοτικότητα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας - Οι Amazon, Google, Microsoft σχεδιάζουν τσιπ κέντρων δεδομένων που βασίζονται σε τεχνολογία της Arm

Η ΕΕ βάζει την Big Tech στο κάδρο του εμπορικού πολέμου - Ερχονται πρόστιμα σε Apple και Meta
Με φόντο την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου η Κομισιόν ετοιμάζεται να επιβάλει πρόστιμα στην αφρόκρεμα των αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών

Νορβηγία: Συνετρίβη ο πρώτος τροχιακός πύραυλος που εκτόξευσε η Ευρώπη
Ο πύραυλος εκτοξεύτηκε από διαστημοδρόμιο στη Νορβηγία - Η γερμανική εταιρεία Isar Aerospace είχε κάνει λόγο για «αρχική δοκιμή»

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

Πώς ο Τραμπ έριξε σε χαμηλό 27 ετών μετοχή αμερικανικής εταιρείας ημιαγωγών
Η Wolfspeed είναι σε αναμονή για κονδύλια ύψους περίπου 750 εκατομμυρίων δολαρίων από ομοσπονδιακή χρηματοδότηση