Μειώσεις τιμών στους τιμοκαταλόγους σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ αναμένεται από τον επόμενο μήνα, λόγω της εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας του υπουργείου Ανάπτυξης.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς σημειώνει ότι όπως προκύπτει από τους νέους τιμοκαταλόγους που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι τιμές είναι χαμηλότερες και το στοίχημα του αρμόδιου υπουργείου για αποκλιμάκωσή τους, κερδίζεται.
Υπενθυμίζεται ότι από 1η Μαρτίου τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο που προβλέπει μείωση της αρχικής τιμής σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, μείωση η οποία θα πρέπει να ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους.
Ακρίβεια: Αγκάθι για την κυβέρνηση – Αναποτελεσματικά τα μέτρα
«Θεωρώ ότι επιτυγχάνεται μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά» αναφέρει ο κ. Παταλάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συμπληρώνει: «Οι εταιρείες – πολυεθνικές αλλά και τοπικές – με προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, ακολούθησαν μια πολιτική, τα τελευταία 20-30 χρόνια, με υψηλές τιμές και μεγάλες προσφορές. Η νέα διάταξη, τις οδηγεί αναγκαστικά στο να επαναχαράξουν ριζικά την τιμολογιακή τους στρατηγική. Αυτό που μένει να δούμε είναι ποια θα είναι η στρατηγική των προσφορών που θα ακολουθήσουν».
Παράλληλα, ο κ. Πατελάς υποστηρίζει πως από τους νέους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών διαπιστώνεται ότι «είναι σχεδιασμένοι με άλλη αρχιτεκτονική που έχει ως βάση χαμηλότερη τιμή τιμοκαταλόγου. Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στη στρατηγική των τιμών όλων των εταιρειών, κάτι που δεν θα γινόταν αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη διάταξη του υπουργείου. Με αυτήν την έννοια, θεωρώ ότι ίσως επιτευχθεί μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά» .
Ωστόσο, διευκρινίζει ότι το διάστημα που θα ακολουθήσει είναι κρίσιμο για τις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για την καταναλωτική συμπεριφορά. «Απαιτείται χρόνος ώστε να καταλάβουν οι εταιρείες πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τη νέα αρχιτεκτονική τιμών και παράλληλα να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική των προσφορών τους. Το βέβαιο είναι ότι οι κατηγορίες προϊόντων προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικών και προϊόντων φροντίδας σπιτιού, όπου είχε γενικευτεί η τάση υψηλή τιμή σε συνδυασμό με μεγάλες προσφορές, εισέρχονται σε μια νέα εποχή τιμολόγησης».
Σε ό,τι αφορά στις ανατιμήσεις, ο κ. Πεταλάς σημειώνει: «Με την ανακοίνωση των μέτρων από το αρμόδιο υπουργείο, σε έναν μεγάλο βαθμό όχι μόνο πάγωσαν οι ανατιμήσεις αλλά ταυτόχρονα ορισμένες μεγάλες εταιρείες που είχαν ανακοινώσει ανατιμήσεις, τις ανέστειλαν. Αυτό δείχνει ότι τα μέτρα κινούνται σε θετική κατεύθυνση και έχουν αρχίσει να αποδίδουν».
Εστιάζοντας στον πληθωρισμό, χαρακτηρίζει σημαντική εξέλιξη την αποκλιμάκωσή του τους τελευταίους μήνες και επισημαίνει: «Παρατηρούμε σημαντική αποκλιμάκωση και του συνολικού πληθωρισμού και του πληθωρισμού των τροφίμων και αναμένουμε μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τους επόμενους μήνες».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ποιοί είναι οι Άραβες της Aqua Bridge που εξαγόρασαν την Avramar
Ο CEO του αραβικού ομίλου Aqua Bridge επιβεβαιώνει επίσημα την εξαγορά της Avramar - Το «κούρεμα» των δανείων και τα φρέσκα κεφάλαια
Νέα σπίτια στο Ελληνικό προς πώληση – Τι μπαίνει στο ταμείο της Lamda Development
Η Lamda λάνσαρε το Sunset Groves με 99 κατοικίες – Πως εξελίσσονται οι πωλήσεις και τα έργα κατασκευής των σπιτιών
Γιατί χτυπά συναγερμός στις πολυεθνικές – Οι 3 μεγάλες προκλήσεις
Εναλλακτικά σενάρια επεξεργάζονται οι πολυεθνικές στην Ελλάδα – Η πίεση από τα κεντρικά, τα πρόστιμα και ο άγνωστος Χ στις τιμές
Τι ψάχνει ο «Μασούτης» στον Κρητικό – Πώς στήνει τα πιόνια στη σκακιέρα των σούπερ μάρκετ
Η ανοδική πορεία της Μασούτης – Το παρελθόν με την ΑΒ Βασιλόπουλος, το φλερτ με την Κρητικός και η ένταξη στο κλαμπ των ισχυρών
LC Waikiki, Penti, Madame Coco - Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα
Από την LC Waikiki στην Madame Coco - Ποιο είναι το οικονομικό αποτύπωμα των Τούρκων λιανέμπορων στην ελληνική αγορά - Οι 7 τούρκικες αλυσίδες που ήρθαν, είδαν και δεν… νίκησαν
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος