
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πατάνε γκάζι έως τα τέλη του 2023 και οι πωλήσεις αυτών να συνεχίζουν να ζεσταίνουν την αγορά αυτοκινήτου και από τις αρχές της χρονιάς, χάρη στην απλόχερη κρατική πριμοδότηση και το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που συνεχίζει να δίνει μεγάλη ώθηση στην ελληνική αγορά, οι προβλέψεις των ειδικών της αγοράς καταδεικνύουν το έντονο ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για τα «πράσινα» αυτοκίνητα, όσο φυσικά διατηρείται το μπόνους που αγγίζει τα 8.000 ευρώ σε κάθε νέο μοντέλο, με ηλεκτροκινητήρα!
Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ των 7.328, έναντι μόλις 2.959 ταξινομήσεων που είχαν γίνει το 2022. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση που σημειώθηκε φτάνει το 147%!
Και ενώ το 2022 τα μοντέλα με μπαταρία είχαν μόλις 2,81% μερίδιο αγοράς, το 2023 το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέβηκε στο 5,45%. Ποσοστό που μπορεί να φαντάζει μικρό, όμως είναι το διπλάσιο σε σχέση με της προηγούμενης χρονιάς.
Ηλεκτροκίνηση: Kονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ για 2.624 νέες αιτήσεις αγοράς οχήματος
Εκτός από την παράταση του προγράμματος έως και 30 Απριλίου 2024 και τη συνέχιση της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, με την εκ νέου διάθεση πόρων ύψους 6,4 εκατ. ευρώ δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν και νέες αιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών.
Θυμίζουμε πως για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαμορφώνεται σε 30% (από 20% στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 1) και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ, αντί για 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.
Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ επιπλέον, ενώ η αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.
Τιμές. Το όφελος των 8.000 ευρώ αφορά αρκετά νέα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα η τιμή αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου ιταλικής φίρμας, ξεκινά από τα 25.550 ευρώ, μέσω της έκπτωσης από τη Β’ φάση του προγράμματος, αντί για 33.550 ευρώ που κοστίζει χωρίς την επιδότηση.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω έκπτωση 1.000 ευρώ με την απόσυρση συμβατικού αυτοκίνητου, οπότε η τελική του τιμή ορίζεται στα 24.550 ευρώ. Μάλιστα, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 460 χιλιομέτρων.
Ιαπωνικό, μικρομεσαίο ηλεκτρικό που η τελική του τιμή είναι στα 35.980 ευρώ, με την επιδότηση των 8.000 ευρώ κοστίζει 27.980 ευρώ ενώ η τελική τιμή με απόσυρση είναι στα 26.980 ευρώ.
Eπίσης, κορεάτικο μεσαίο σεντάν με ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία που αγγίζει τα 500 χλμ. η πλούσια εξοπλιστικά έκδοση ξεκινά, με την κρατική επιδότηση, από τις 41.490 ευρώ, αντί για 49.490 ευρώ.
Ακόμη πιο συμφέρουσα είναι η αγορά ενός μικρού ρουμάνικου SUV που ξεκινά από 25.000 ευρώ και με την επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» πέφτει στα 18.950 ευρώ.
Αλλά και νεοφερμένη στην ελληνική αγορά φίρμα βρετανικών μοντέλων προσφέρει το νέο σπορ ηλεκτρικό της από τις 32.250 ευρώ με την τελική τιμή μετά και την εφαρμογή της επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» να πέφτει κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 25.000 ευρώ (24.448).
Στα μεγάλα SUV, όπως ένα γερμανικό πολυτελές που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV έχει κόστος από 51.950 ευρώ χωρίς την επιδότηση που ρίχνει την παραπάνω τιμή στα 43.950 ευρώ.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων