Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πατάνε γκάζι έως τα τέλη του 2023 και οι πωλήσεις αυτών να συνεχίζουν να ζεσταίνουν την αγορά αυτοκινήτου και από τις αρχές της χρονιάς, χάρη στην απλόχερη κρατική πριμοδότηση και το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», που συνεχίζει να δίνει μεγάλη ώθηση στην ελληνική αγορά, οι προβλέψεις των ειδικών της αγοράς καταδεικνύουν το έντονο ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για τα «πράσινα» αυτοκίνητα, όσο φυσικά διατηρείται το μπόνους που αγγίζει τα 8.000 ευρώ σε κάθε νέο μοντέλο, με ηλεκτροκινητήρα!
Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ των 7.328, έναντι μόλις 2.959 ταξινομήσεων που είχαν γίνει το 2022. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση που σημειώθηκε φτάνει το 147%!
Και ενώ το 2022 τα μοντέλα με μπαταρία είχαν μόλις 2,81% μερίδιο αγοράς, το 2023 το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέβηκε στο 5,45%. Ποσοστό που μπορεί να φαντάζει μικρό, όμως είναι το διπλάσιο σε σχέση με της προηγούμενης χρονιάς.
Ηλεκτροκίνηση: Kονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ για 2.624 νέες αιτήσεις αγοράς οχήματος
Εκτός από την παράταση του προγράμματος έως και 30 Απριλίου 2024 και τη συνέχιση της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, με την εκ νέου διάθεση πόρων ύψους 6,4 εκατ. ευρώ δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν και νέες αιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών.
Θυμίζουμε πως για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαμορφώνεται σε 30% (από 20% στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 1) και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ, αντί για 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.
Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ επιπλέον, ενώ η αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.
Τιμές. Το όφελος των 8.000 ευρώ αφορά αρκετά νέα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα η τιμή αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου ιταλικής φίρμας, ξεκινά από τα 25.550 ευρώ, μέσω της έκπτωσης από τη Β’ φάση του προγράμματος, αντί για 33.550 ευρώ που κοστίζει χωρίς την επιδότηση.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω έκπτωση 1.000 ευρώ με την απόσυρση συμβατικού αυτοκίνητου, οπότε η τελική του τιμή ορίζεται στα 24.550 ευρώ. Μάλιστα, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 460 χιλιομέτρων.
Ιαπωνικό, μικρομεσαίο ηλεκτρικό που η τελική του τιμή είναι στα 35.980 ευρώ, με την επιδότηση των 8.000 ευρώ κοστίζει 27.980 ευρώ ενώ η τελική τιμή με απόσυρση είναι στα 26.980 ευρώ.
Eπίσης, κορεάτικο μεσαίο σεντάν με ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία που αγγίζει τα 500 χλμ. η πλούσια εξοπλιστικά έκδοση ξεκινά, με την κρατική επιδότηση, από τις 41.490 ευρώ, αντί για 49.490 ευρώ.
Ακόμη πιο συμφέρουσα είναι η αγορά ενός μικρού ρουμάνικου SUV που ξεκινά από 25.000 ευρώ και με την επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» πέφτει στα 18.950 ευρώ.
Αλλά και νεοφερμένη στην ελληνική αγορά φίρμα βρετανικών μοντέλων προσφέρει το νέο σπορ ηλεκτρικό της από τις 32.250 ευρώ με την τελική τιμή μετά και την εφαρμογή της επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» να πέφτει κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 25.000 ευρώ (24.448).
Στα μεγάλα SUV, όπως ένα γερμανικό πολυτελές που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV έχει κόστος από 51.950 ευρώ χωρίς την επιδότηση που ρίχνει την παραπάνω τιμή στα 43.950 ευρώ.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων