Ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων ύψους 1,2 δισ. δολ. υπό τον τίτλο «Made in Ukraine» αναμένεται να ξεκινήσεις ουκρανική κυβέρνηση φέτος, προκειμένου να ενθαρρύνει την εγχώρια παραγωγή αγαθών σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα φορολογικά έσοδα και να καταστήσει την οικονομία της χώρας λιγότερο εξαρτημένη από την ξένη βοήθεια.

Όπως γράφουν οι Financial Times, η κατεστραμμένη από τον πόλεμο χώρα εξαρτάται από τη δημοσιονομική στήριξη από τους δυτικούς συμμάχους για να καλύψει τις μισές ανάγκες δαπανών της. Ενώ η Ρωσία έχει υιοθετήσει μια πολιτική υποκατάστασης των εισαγωγών υπό την πίεση των δυτικών κυρώσεων, διατηρώντας την οικονομική ανάπτυξη και τα φορολογικά έσοδα, μεγάλο μέρος των δημόσιων δαπανών της Ουκρανίας αφήνει τη χώρα να πληρώσει για εισαγόμενα αγαθά.

«Το καθήκον μας είναι τα ουκρανικά χρήματα να μένουν στην Ουκρανία και να λειτουργούν στην Ουκρανία», δήλωσε ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Κίεβο, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα επιδοτήσεων, το πιο σημαντικό μακροπρόθεσμο οικονομικό όραμα που έχει παρουσιάσει μετά τη ρωσική εισβολή.

Σιτηρά: Κίνδυνος για τις εξαγωγές χωρίς αμερικανική βοήθεια – Τι λέει ο Ζελένσκι

Το πλαίσιο

Ο Ζελένσκι είπε ότι το πρόγραμμα θα αποτελείται από φθηνά πιστωτικά όρια και επιχορηγήσεις για Ουκρανούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστών όπλων, καθώς και κίνητρα για χρήση υλικών κατασκευής της Ουκρανίας καθώς και επιστροφή μετρητών για πολίτες που αγοράζουν τοπικά προϊόντα.

Ο προϋπολογισμός της Ουκρανίας για φέτος καταγράφει έλλειμμα 43 δισ. δολαρίων, μεγάλο μέρος του οποίου καλύπτεται από την ΕΕ και το ΔΝΤ. Ωστόσο, η αποτυχία των ΗΠΑ να εγκρίνουν ένα οικονομικό πακέτο 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Ουκρανία και η δίμηνη καθυστέρηση στην ΕΕ να εγκρίνει το δικό της τετραετές σωσίβιο 50 δισεκατομμυρίων ευρώ για το Κίεβο έχουν προσθέσει μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης για τις αρχές στη χώρα να εξετάσουν επίσης εσωτερικές λύσεις.

Η υπουργός Οικονομίας Γιούλια Σβιριντένκο δήλωσε: «Κατανοούμε πολύ καλά ότι η μακροοικονομική οικονομική βοήθεια μπορεί να μειώνεται από χρόνο σε χρόνο, και αν ο πόλεμος πρόκειται να διαρκέσει, σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε πιο αυτάρκεις».

Προτεραιότητες

Το «Made in Ukraine» θα δώσει προτεραιότητα στην εγχώρια κατασκευή εξαρτημάτων, όπλων και αγαθών που σχετίζονται με τον πόλεμο, όπως εξοπλισμό αποναρκοθέτησης και υλικά ανακατασκευής. Οι κρατικές προμήθειες σε αυτούς τους τομείς θα απαιτήσουν ένα προϊόν να αποτελείται από 20 τοις εκατό εξαρτήματα κατασκευασμένα από την Ουκρανία.

Όσον αφορά την πρωτοβουλία επιστροφής μετρητών, η οποία σύμφωνα με την Σβιριντένκο θα εφαρμοστεί μέχρι τον Ιούνιο, τα οφέλη θα συγκεντρωθούν σε ειδική κάρτα που θα χρησιμοποιείται μόνο στη χώρα.

Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει επίσης αποζημίωση ύψους 1 δισ. εθνικού νομίσματος (26 εκατ. $) για εγχώριους παραγωγούς γεωργικών μηχανημάτων.

«Στόχος μας είναι να αλλάξουμε πραγματικά τη δομή της οικονομίας. . . να αυξήσουμε το μερίδιο της μεταποιητικής βιομηχανίας [μας]», υπογράμμισε η υπουργός.

Δωροδοκία και διαφθορά

Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, οι επιχειρήσεις στην Ουκρανία μαστίζονται από δωροδοκία και διαφθορά. Κατά συνέπεια, οι ουκρανικές επιχειρήσεις αποφεύγουν τακτικά τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Ο Ζελένσκι δεσμεύτηκε τη Δευτέρα να επιβραβεύει μόνο τις επιχειρήσεις που πλήρωσαν φόρους και δεν συνεργάστηκαν με τη Ρωσία και ανακοίνωσε μια άμεση τηλεφωνική γραμμή που θα επιτρέπει στους διευθύνοντες συμβούλους να επισημαίνουν τυχόν παρατυπίες απευθείας στο προεδρικό γραφείο.

«Όποιος τηρεί τέτοιους κανόνες θα πρέπει να λάβει την πλήρη και πλήρη βοήθεια του κράτους, όλων των θεσμών», είπε ο Ζελένσκι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»