
Την 3η θέση παγκοσμίως σε όρους αξίας στόλου κατέλαβε με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου της VesselsValue, που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, η Ελλάδα.
UNCTAD: Κίνδυνοι για το παγκόσμιο εμπόριο – Σουέζ, Παναμάς και Μαύρη Θάλασσα αλλάζουν τα δεδομένα
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos-Jones, Senior Content Analyst, Veson Nautical, η αξία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώθηκε στα $169,4 δισ. μετά την Κίνα με $204 δισ. που βρέθηκε στην 2η θέση και την Ιαπωνία που με αξία στόλου $206,4 δισ. βρέθηκε στην 1η θέση.

Πού ανταγωνίζονται «στα ίσα» Κίνα, Ιαπωνία και Ελλάδα
Με βάση τις αξίες των bulk carriers, tankers, containerships, LNG carriers και LPG carriers, δηλαδή τους τύπους των πλοίων που πρωταγωνιστούν στην ναυτιλιακή βιομηχανία, οι πρώτες αυτές τρεις χώρες κινούνται περίπου στα ίδια επίπεδα ($176,3 δισ. για την Κίνα, $172,2 δισ.για την Ιαπωνία και $166,5 δισ. για την Ελλάδα).
Πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα LNG
Το 98% της αξίας του ελληνόκτητου στόλου αφορά σε bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers που δεικνύει και την στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως κατάταξης στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με συνολική αξία $69,5 δις, στην δεύτερη θέση στον τομέα των LNG carriers με $31,12 δις. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η αξία ενός στόλου εξαρτάται από την αξία του εκάστοτε τύπου πλοίου, αλλά η ισχύς ενός στόλου αποτυπώνεται με βάση τη χωρητικότητά όπου η Ελλάδα κυριαρχεί.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.