Ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται από τα κορυφαία λιμάνια της Ισπανίας αυξήθηκε έως και 25% τον Ιανουάριο καθώς οι επιθέσεις στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν πολλές εταιρείες να εκτρέψουν πλοία με προορισμό την Ευρώπη, γύρω από τη νότια Αφρική.
Σύμφωνα με την ισπανική ένωση λιανικής και βιομηχανίας τροφίμων Aecoc, τα βόρεια λιμάνια της Ισπανίας έχουν επίσης δει τους όγκους διαμετακόμισης να τριπλασιάζονται καθώς οι έμποροι επιλέγουν να αποφύγουν τη μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά στην Ευρώπη λόγω των εκτεταμένων αποκλεισμών από αγρότες.
Λιμάνια όπως το Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων και η Βαρκελώνη σημείωσαν αύξηση 25,4% και 7,6% στον όγκο των εμπορευμάτων αντίστοιχα, κατά τον πρώτο μήνα του 2023. Η συνολική κυκλοφορία εμπορευμάτων προς τα ισπανικά λιμάνια – συμπεριλαμβανομένων εμπορευμάτων, υγρών χύδην και ξηρού χύδην – αυξήθηκε κατά 3,4% τον Ιανουάριο έναντι 3,3% μείωσης της κίνησης πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα «σκιάζει» την Ιταλία – Αναταραχή στα λιμάνια, φόβοι για τον εφοδιασμό
Σημεία εισόδου
Τα ισπανικά λιμάνια είναι σημαντικά σημεία εισόδου στην Ευρώπη για ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να πλεύσουν γύρω από τη νότια Αφρική και όχι μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στα ανοιχτά της Υεμένης.
Η αύξηση της κίνησης μπορεί να συνδέεται με τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε στο Reuters η κρατική λιμενική υπηρεσία, αλλά θα πρέπει να περιμένει μερικούς μήνες για μια πιο ακριβή εκτίμηση.
Ο όγκος των εμπορευμάτων υπό διαμετακόμιση αυξήθηκε κατά 2,8% στα ισπανικά λιμάνια, αλλά η άνοδος είναι ακόμη πιο εμφανής στα λιμάνια της Βόρειας Ισπανίας, όπως το Σανταντέρ και το Μπιλμπάο, τα οποία τις πρώτες 30 ημέρες του έτους διακινούσαν μεταξύ δύο και τρεις φορές τον όγκο των εμπορευμάτων υπό διαμετακόμιση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Η αύξηση των όγκων στο Σανταντέρ οφείλεται επίσης στην επέκταση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, ανέφερε το γραφείο Τύπου του.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ