![Ισπανία: Ευνοημένα από την κρίση στην Ερυθρά τα λιμάνια της χώρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/spainport.png)
Ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται από τα κορυφαία λιμάνια της Ισπανίας αυξήθηκε έως και 25% τον Ιανουάριο καθώς οι επιθέσεις στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν πολλές εταιρείες να εκτρέψουν πλοία με προορισμό την Ευρώπη, γύρω από τη νότια Αφρική.
Σύμφωνα με την ισπανική ένωση λιανικής και βιομηχανίας τροφίμων Aecoc, τα βόρεια λιμάνια της Ισπανίας έχουν επίσης δει τους όγκους διαμετακόμισης να τριπλασιάζονται καθώς οι έμποροι επιλέγουν να αποφύγουν τη μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά στην Ευρώπη λόγω των εκτεταμένων αποκλεισμών από αγρότες.
Λιμάνια όπως το Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων και η Βαρκελώνη σημείωσαν αύξηση 25,4% και 7,6% στον όγκο των εμπορευμάτων αντίστοιχα, κατά τον πρώτο μήνα του 2023. Η συνολική κυκλοφορία εμπορευμάτων προς τα ισπανικά λιμάνια – συμπεριλαμβανομένων εμπορευμάτων, υγρών χύδην και ξηρού χύδην – αυξήθηκε κατά 3,4% τον Ιανουάριο έναντι 3,3% μείωσης της κίνησης πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα «σκιάζει» την Ιταλία – Αναταραχή στα λιμάνια, φόβοι για τον εφοδιασμό
Σημεία εισόδου
Τα ισπανικά λιμάνια είναι σημαντικά σημεία εισόδου στην Ευρώπη για ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να πλεύσουν γύρω από τη νότια Αφρική και όχι μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στα ανοιχτά της Υεμένης.
Η αύξηση της κίνησης μπορεί να συνδέεται με τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε στο Reuters η κρατική λιμενική υπηρεσία, αλλά θα πρέπει να περιμένει μερικούς μήνες για μια πιο ακριβή εκτίμηση.
Ο όγκος των εμπορευμάτων υπό διαμετακόμιση αυξήθηκε κατά 2,8% στα ισπανικά λιμάνια, αλλά η άνοδος είναι ακόμη πιο εμφανής στα λιμάνια της Βόρειας Ισπανίας, όπως το Σανταντέρ και το Μπιλμπάο, τα οποία τις πρώτες 30 ημέρες του έτους διακινούσαν μεταξύ δύο και τρεις φορές τον όγκο των εμπορευμάτων υπό διαμετακόμιση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Η αύξηση των όγκων στο Σανταντέρ οφείλεται επίσης στην επέκταση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, ανέφερε το γραφείο Τύπου του.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ – κρουαζιέρα: Δυναμική έναρξη της νέας σεζόν στη Θεσσαλονίκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ThPA-S.A.-Port-of-Thessaloniki_1-600x338.jpg)
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
![Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Kavala1-600x391.jpeg)
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
![ΟΛΘ: Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης σε τιμές άνω του 28 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/olth2-600x430.jpg)
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
![ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/olth-1-600x369.jpg)
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται