Το Ολυμπιακό Χωριό στο προάστιο του Παρισιού Σεν-Σεν Ντενί πρόκειται να εγκαινιάσει την Πέμπτη ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν. Αλλά λιγότερο από πέντε μήνες πριν από την τελετή έναρξης των εφετινών Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων που έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουλίου, οι διοργανωτές – και δη ο Δήμος του Παρισιού – έχουν ξεκινήσει ήδη έναν αγώνα δρόμου με αντίπαλο τον χρόνο. Διότι τα απρόοπτα σε τόσο μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις δεν λείπουν ποτέ.
Εν προκειμένω θα έλεγε κανείς ότι οι διοργανωτές των Ολυμπιακών του Παρισιού πήγαιναν γυρεύοντας για να αυξήσουν τα απρόοπτα. Καινοτομώντας αποφάσισαν η τελετή έναρξης να μη λάβει χώρα στο Stade de France, το μεγαλύτερο στάδιο της γαλλικής πρωτεύουσας στο οποίο θα διεξαχθούν τα περισσότερα αγωνίσματα στίβου, αλλά στις όχθες του Σηκουάνα, στο κέντρο της πόλης.
LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Πέρα από τον πρόσθετο πονοκέφαλο που προκαλεί η απόφαση αυτή στη γαλλική Αστυνομία που θα περιφρουρεί την ασφάλεια των Αγώνων, η μετατροπή μιας ανοικτής έκτασης τετραγωνικών χιλιομέτρων σε χώρο γιορτής πολλαπλασιάζει και τα προβλήματα που ούτως ή άλλως θα προκύψουν κατά την προετοιμασία. Και βεβαίως τις πιθανότητες μικροατυχημάτων.
Ένα από αυτά συνέβη στις 31 Ιανουαρίου, όταν το τουριστικό ποταμόπλοιο «Le Diamant bleu» προσέκρουσε στη γέφυρα του Σιλί. Πρόκειται για μια μεταλλική γέφυρα του 19ου αιώνα που συνδέει το ένα από τα δύο νησάκια του Σηκουάνα που βρίσκονται στο κέντρο του Παρισιού, το νησί Σεν Λουί, με την αριστερή όχθη.
Το κεντρικό πέρασμα της γέφυρας υπέστη κάποιες ζημιές καθώς ξεκόλλησαν δύο αψιδωτά κομμάτια της γέφυρας. Αμέσως η κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα σταμάτησε, ενώ κάτω από αυτή η πλωτή κυκλοφορία των γραφικών bateaux mouches και των σκαφών που μεταφέρουν εμπορεύματα, που και υπό κανονικές συνθήκες ρυθμιζόταν ανάλογα με την κατεύθυνση και το μέγεθος των σκαφών, αποκαταστάθηκε μόνο εν μέρει.
Καθυστερούν οι μελέτες
Οι μαούνες με μήκος άνω των 100 μέτρων δεν μπορούν να περάσουν από το σημείο που συνέβη το ατύχημα παρά μόνο υπό αυστηρή καθοδήγηση και μόνο για μία ώρα κάθε μέρα, διότι «συνεργεία ειδικών κάνουν μετρήσεις για την αποκατάσταση της ζημιάς στη γέφυρα», όπως εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Πιερ Ραμπαντάν, υπεύθυνος του Δήμου του Παρισιού για την προετοιμασία του Σηκουάνα ενόψει της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων.
Από την άλλη πλευρά του Σεν Λουί, κάτω από το σκέλος της γέφυρας που συνδέει το νησί με τη δεξιά όχθη, «οι αρχές εξετάζουν τη δυνατότητα διέλευσης των σκαφών με μήκος άνω των 60 μέτρων, διότι το πέρασμα στο σημείο αυτό είναι πιο στενός και υπό κανονικές συνθήκες δεν περνούν ποταμόπλοια τουριστικά ή μαούνες», όπως διευκρίνισε ο Γάλλος αξιωματούχος.
Το ζήτημα εν προκειμένω είναι ότι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα οι εργασίες για την αποκατάσταση της ζημιάς. «Απαιτούνται να γίνουν συμπληρωματικές μελέτες», εξηγεί ο συνεργάτης της δημάρχου Αν Ινταλγκό, διαβεβαιώνοντας ότι υπάρχει στενή συνεργασία του Δήμου και της Νομαρχίας προκειμένου «να οριστεί ένα χρονοδιάγραμμα που θα επιτρέπει να αποκατασταθεί η ναυσιπλοΐα το συντομότερο δυνατό».
Παρέλαση εν πλω
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα χρειαστεί ένα δίμηνο μέχρι να αντικατασταθούν οι χτυπημένες αψίδες της γέφυρας, χρόνος βέβαια που θα αρχίσει να μετρά όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες και ξεκινήσουν οι εργασίες. Όσο για τον Πιερ Ραμπαντάν διαβεβαιώνει ότι «όλα θα είναι έτοιμα μέχρι την έναρξη των αγώνων» και ότι «η ασφάλεια της γέφυρας κατά τη διάρκεια των Αγώνων δεν τίθεται εν αμφιβόλω».
Το φλέγον ζήτημα είναι να αποκατασταθεί η πλωτή κυκλοφορία κάτω από τη γέφυρα του Σιλί και όχι η κυκλοφορία των οχημάτων από πάνω. Διότι η καθιερωμένη παρέλαση των αθλητών των εθνικών ομάδων την ημέρα της έναρξης των Αγώνων θα γίνει εν πλω στο Σηκουάνα. Έξι χιλιόμετρα θα διανύσουν οι αθλητές με τις σημαίες τους πάνω στα bateax mouches του Σηκουάνα, από τη γέφυρα του Αούστερλιτς έως τη γέφυρα της Ιένα. Και θα χρειαστεί να περάσουν βέβαια κάτω από την «τραυματισμένη» γέφυρα του Σιλί.
Τα κλειδιά του Ολυμπιακού Χωριού
Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου, πάντως, θα είναι μια μέρα γιορτής για το Παρίσι. Η κατασκευάστρια εταιρεία του Ολυμπιακου Χωριού θα παραδώσει τα κλειδιά στην επιτροπή διοργάνωσης των Αγώνων και στην τελετή θα παρευρεθεί ο πρόεδρος Μακρόν, ο οποίος θα εγκαινιάσει το Χωριό με τις 2.800 κατοικίες και τα 14.250 κρεβάτια που θα φιλοξενήσουν τις ολυμπιακές ομάδες όλων των χωρών του πλανήτη.
Η κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού του Σεν-Σεν Ντενί ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 και κινητοποίησε περίπου 4.000 μηχανικούς, τεχνικούς και εργάτες. «Θα είναι μια κομβική στιγμή για τους Αγώνες του Παρισιού. Και μια απόδειξη ότι η Γαλλία είναι ικανή να παραδώσει εγκαίρως αυτό το εντυπωσιακό ολυμπιακό οικιστικό σύμπλεγμα», δήλωσαν συνεργάτες του γάλλου προέδρου, όπως μεταδίδει το AFP.
Μόνο 3% οι υπερβάσεις
Μεγάλη σημασία φέρεται να αποδίδει ο πρόεδρος – και προφανώς θα το επισημάνει στην τελετή εγκαινίων – στο γεγονός ότι δεν υπήρξαν σοβαρές υπερβάσεις στον προϋπολογισμό του έργου, που κόστισε 646 εκατ. ευρώ. «Εξ αυτών τα 542 εκατ. ήταν κρατικά κονδύλια που περιλαμβάνονται στο συνολικό προϋπολογισμό των δύο δισ. ευρώ», γράφει η «Le Figaro».
Κατά τη γαλλική εφημερίδα «το Προεδρικό Μέγαρο σημειώνει ότι η υπέρβαση στο κόστος ανέγερσης του Ολυμπιακού Χωριού είναι μικρότερη του 3%, αν αποπληθωριστούν τα ποσά». Σύμβουλος του Μακρόν δήλωσε στον «Figaro» ότι «το Ολυμπιακό Χωριό είναι ένα απτό παράδειγμα πόλης του μέλλοντος με χαμηλές εκπομπές άνθρακα» και επίσης ότι «το όλο έργο αποτελεί ένα υπόδειγμα της γαλλικής αριστείας και καινοτομίας».
Latest News
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram