Τα εστιατόρια είχαν μια απότομη άνοδο μετά την πανδημία. Μετά την ανάκαμψη η οποία ακολούθησε την πανδημία, η αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα επιβραδύνθηκε σε ολόκληρο τον κλάδο το 2023, με το υψηλό κόστος και τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες να κρατούν πολλούς πελάτες στο σπίτι. Το γρήγορο φαγητό – η πιο διαδεδομένη επιλογή φαγητού στις ΗΠΑ – έχει δει τα περιθώρια κέρδους να βελτιώνονται σε σύγκριση με εκείνα σε εστιατόρια που δεν είναι μέρος αλυσίδων, παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις των τιμών τους ξεπερνούν αυτές του σπιτικού τραπεζιού. Για τους δημιουργικούς εστιάτορες, το τοπίο δεν είναι ακριβώς ευοίωνο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατανάλωση φαγητού σε ένα εστιατόριο ή η παραγγελία φαγητού σε πακέτο/παράδοση γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Για τα δέκα χρόνια πριν από το 2019, οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών στη βιομηχανία εστιατορίων των Ηνωμένων Πολιτειών αυξήθηκαν σταθερά και έφτασαν τα 773 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2019. Αν και ο αριθμός αυτός μειώθηκε το 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
ΗΠΑ: Γιατί ο πληθωρισμός κάνει πιο φτηνό το φαγητό έξω
Οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερες εκείνη τη χρονιά από ό,τι στα περισσότερα από τα είκοσι προηγούμενα χρόνια. Αυτή η γενική αύξηση δεν προκαλεί έκπληξη λαμβάνοντας υπόψη ότι η μέση ετήσια δαπάνη για φαγητό έξω στα νοικοκυριά των ΗΠΑ αυξήθηκε επίσης την τελευταία δεκαετία, με τα αμερικανικά νοικοκυριά να ξοδεύουν κατά μέσο όρο πάνω από τρεισήμισι χιλιάδες δολάρια για φαγητό εκτός σπιτιού το 2019. Τούτου λεχθέντος, η εσωτερική αγορά εστίασης δέχτηκε τεράστιο πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον αριθμό των πελατών στις ΗΠΑ να μειώνεται 100% τον Μάρτιο του 2020.
Η άνοδος του takeout και της παράδοσης στις Η.Π.Α.
Ένας βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην άνοδο του φαγητού έξω στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια ήταν η εισαγωγή διαδικτυακών υπηρεσιών παράδοσης φαγητού. Επιπλέον, πολλά εστιατόρια άρχισαν να προσφέρουν την επιλογή να κάνουν παραγγελίες online.
Ενώ ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών φαγητού, όπως τα εστιατόρια πίτσας, προσφέρουν υπηρεσίες παράδοσης εδώ και χρόνια, η εισαγωγή των εφαρμογών υπηρεσίας παράδοσης φαγητού επέτρεψε σε περισσότερα εστιατόρια να ξεκινήσουν επίσης να προσφέρουν παράδοση.
Ενώ το μερίδιο των συναλλαγών υπηρεσιών τροφίμων στις ΗΠΑ που ξεκίνησαν μέσω μιας εφαρμογής παραγγελιών ήταν 6% το 2019, αυτό υπερδιπλασιάστηκε το 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19 σε 15%.
Δείκτης Big Mac
Στις «στρατηγικές αυξήσεις των τιμών του μενού» απέδωσε η McDonald’s την εκρηκτική αύξηση 14% κατά το τελευταίο τρίμηνο. Ο αμερικανικός κολοσσός του fast food είδε συνολικά έσοδα 6,69 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου — ξεπερνώντας τις προσδοκίες των 6,58 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με αναλυτές της Refinitiv.
Πολλές είναι οι χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυξήσεων, με πιο κραυγαλέα αυτήν ενός καταστήματος στο Darien του Κονέκτικατ, που έφτασε να χρεώνει έως και 18 δολάρια ένα Big Mac Meal, το οποίο περιλαμβάνει το ομώνυμο μπέργκερ, μέτριες πατάτες και ένα μέτριο αναψυκτικό. Εν τω μεταξύ, ο ίδιος συνδυασμός Big Mac θα κοστίσει στους πελάτες 13,69 δολάρια σε ένα McDonald’s στην Times Square.
Την ίδια στιγμή, το ίδιο μενού στο Παρίσι πωλείται προς 12 ευρώ (12,80 δολάρια), στο Λονδίνο προς 8 λίρες (9,15 ευρώ ή 9,76 δολάρια), στο Βερολίνο 10 ευρώ (10,66 δολάρια), στην Αθήνα στα 8,60 ευρώ (9,17 δολάρια) ενώ στη Ζυρίχη υπολογίζεται η τιμή του στα 17 ευρώ (18,13 δολάρια).
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους