
«Φρένο» στην κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού της αυτοκινήτου έβαλε η Aston Martin λόγω έλλειψης καταναλωτικής ζήτησης, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, καθώς οι τιμές ρεκόρ για τα πολυτελή μοντέλα και τις ειδικές εκδόσεις των οχημάτων της βοήθησαν τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να περιορίσει τις ετήσιες απώλειές της.
Η Aston Martin στοχεύει τώρα στην κυκλοφορία του ηλεκτρικού οχήματός της με μπαταρία (BEV) το 2026, έναν χρόνο αργότερα από το προγραμματισμένο – καθιστώντας την τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που μετέθεσε χρονικά τους στόχους της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι επενδύσεις σε χωρητικότητα και τεχνολογία ξεπέρασαν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Aston Martin: Έως και 450.000 δολάρια το κόστος συντήρησης του supercar Valkyrie
«Η ζήτηση των καταναλωτών (για BEV), στα επίπεδα τιμών της Aston Martin, δεν είναι αυτή που πιστεύαμε ότι θα ήταν πριν από δύο χρόνια», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκτελεστικός πρόεδρος Lawrence Stroll.
Ο Stroll είπε ότι υπάρχει «πολύ μεγαλύτερη ζήτηση» για plug-in υβριδικά οχήματα, ειδικά για μια εταιρεία όπως η Aston Martin, καθώς οι άνθρωποι «θέλουν κάποια ηλεκτροκίνηση… αλλά (για να) έχουν ακόμα τη μυρωδιά και την αίσθηση του σπορ αυτοκινήτου και τον θόρυβο».
Το πρώτο υβριδικό supercar της Aston Martin, Valhalla, πρόκειται να μπει στη γραμμή παραγωγής φέτος.
Οι ετήσιες ζημίες προ φόρων της εταιρείας μειώθηκαν στο ήμισυ το 2023, χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της αγοράς, αφού οι τιμές πώλησης έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ καθώς παρέδωσε τα μοντέλα Valkyrie και άλλα αυτοκίνητα ειδικής έκδοσης.
Η Mercedes-Benz νωρίτερα αυτό το μήνα καθυστέρησε τον στόχο της ηλεκτροκίνησης κατά πέντε χρόνια και διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι θα συνεχίσει να βελτιώνει τα μοντέλα της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τον περασμένο Ιούνιο, η Aston Martin υπέγραψε συμφωνία προμήθειας με την υποστηριζόμενη από τη Σαουδική Αραβία, Lucid Group, για να ενισχύσει τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Stroll, ο οποίος υποβάθμισε τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό από την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD, πρόσθεσε ότι ήταν ευχαριστημένος με την τεχνολογία μπαταριών και τις πλατφόρμες που διαθέτει η εταιρεία.
Αντιστροφή πορείας
Η μάρκα αυτοκινήτου της επιλογής του φανταστικού μυστικού πράκτορα Τζέιμς Μποντ, η Aston Martin, πέρασε δύσκολες στιγμές από το ντεμπούτο της στην αγορά το 2018.
Ωστόσο, ο κορυφαίος μέτοχος Stroll προσπαθεί να ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα και τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας κυκλοφορώντας σπορ αυτοκίνητα επόμενης γενιάς – το τελευταίο από τα οποία ήταν το νέο σπορ μοντέλο Vantage που παρουσιάστηκε αυτόν τον μήνα.
Η Aston Martin ήλπιζε οι ελεύθερες ταμειακές ροές να αποκτήσουν θετικό πρόσημο το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά δεν βοήθησε σε αυτό τον στόχο το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων των μοντέλων της, DB12 και Valor.
Τώρα αναμένει να σημειωθούν καλύτερες επιδόσεις το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Η Aston Martin διοχετεύει πολλά μετρητά στο μάρκετινγκ σε μια προσπάθεια να βοηθήσει να τοποθετηθεί στο υπερπολυτελές άκρο του φάσματος. Αυτός ο άξονας δεν θα ήταν ποτέ φθηνός», δήλωσε η αναλύτρια της Hargreaves, Sophie Lund-Yates.
Η Aston Martin ανέφερε προσαρμοσμένη ζημιά προ φόρων 171,8 εκατομμυρίων λιρών (217,4 εκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με ζημιά 451 εκατομμυρίων λιρών ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, ανέμεναν απώλειες 209 εκατομμυρίων λιρών.
Η εταιρεία διατήρησε αμετάβλητες τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της.


Latest News

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία