Έρευνα για το κατά πόσον οι εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα ενέχουν κινδύνους για την εθνική ασφάλεια ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, με τον Λευκό Οίκο να ξεκαθαρίζει ότι οι αρχές ενδέχεται να επιβάλουν περιορισμούς λόγω ανησυχιών σχετικά με την τεχνολογία των «συνδεδεμένων» αυτοκινήτων.
ΗΠΑ: Πλήγμα για τις παγκόσμιες αγορές η πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας
Η έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου κρίνεται απαραίτητη επειδή τα οχήματα «συλλέγουν μεγάλες ποσότητες ευαίσθητων δεδομένων για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους (και) χρησιμοποιούν τακτικά τις κάμερες και τους αισθητήρες τους για να καταγράφουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις υποδομές των ΗΠΑ», δήλωσε ο Λευκός Οίκος.
Καθώς τα οχήματα θα μπορούσαν «να πιλοτάρονται ή να απενεργοποιούνται εξ αποστάσεως», η έρευνα θα εξετάσει επίσης τα αυτόνομα οχήματα.
«Οι πολιτικές της Κίνας θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας κινδύνους για την εθνική μας ασφάλεια», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν. «Δεν πρόκειται να αφήσω να συμβεί αυτό επί των ημερών μου».
Μια «πρωτοφανής δράση»
Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν τι μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν και δήλωσαν ότι δεν υπάρχει απόφαση για πιθανή απαγόρευση ή περιορισμούς στα συνδεδεμένα κινεζικά οχήματα.
Οι αξιωματούχοι δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ευρείες νομικές εξουσίες και θα μπορούσε να αναλάβει δράση με δυνητικά «μεγάλο αντίκτυπο».
Ο Μπάιντεν χαρακτήρισε την προσπάθεια ως «πρωτοφανή δράση για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα στους δρόμους των ΗΠΑ από χώρες που προκαλούν ανησυχίες, όπως η Κίνα, δεν υπονομεύουν την εθνική μας ασφάλεια».
Όπως σημειώνει το Reuters, τα κινεζικής κατασκευής οχήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ είναι σχετικά λίγα. Η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο δήλωσε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα προτού αυτά διαδοθούν ευρέως και «ενδεχομένως απειλήσουν την ιδιωτική μας ζωή και την εθνική μας ασφάλεια».
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων υπολογίζουν στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη ως τις μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές τους. Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει τα αυτοκίνητά της στην αγορά των ΗΠΑ.
Αντιδρώντας, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας υπογράμμισε ότι μεταξύ όλων των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με έξυπνους αισθητήρες, είναι άδικο να στοχοποιούνται αυτοκίνητα από μια συγκεκριμένη χώρα και να επιβάλλονται περιορισμοί αποκλειστικά σε αυτά.
Προς νέους δασμούς;
Ξεχωριστά, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών στα κινεζικής κατασκευής οχήματα και οι αξιωματούχοι αντιμετωπίζουν νέες πιέσεις για τον περιορισμό των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από το Μεξικό.
Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσινγκτον έχει επανειλημμένα επικρίνει τις προτάσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν για την επιβολή νέων περιορισμών στο εμπόριο με την Κίνα, προτρέποντας την να «σταματήσει να υπερτονίζει τη θεωρία της “κινεζικής απειλής” και την αδικαιολόγητη καταστολή των κινεζικών εταιρειών».
Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ έχουν ήδη απαγορεύσει την είσοδο κινεζικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην αγορά, επικαλούμενες ανησυχίες σχετικά με τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών. ‘Εχουν μάλιστα χαρακτηρίσει τις Huawei και ZTE ως απειλές, απαιτώντας από τους αμερικανικούς φορείς να απομακρύνουν τον εξοπλισμό τους από τα αμερικανικά δίκτυα.
Η Κίνα από την πλευρά της έχει ενισχύσει τα τελευταία χρόνια την εποπτεία σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων στο εσωτερικό της χώρας και οι περισσότερες βιομηχανίες πρέπει να ζητούν άδεια πριν από τη μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό.
Τον Μάιο, οι αρχές αυστηροποίησαν τους κανόνες δεδομένων για την αυτοκινητοβιομηχανία και πρότειναν να απαγορευτεί στα έξυπνα οχήματα στην Κίνα η απευθείας μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό, ωθώντας τες αντ’ αυτού να χρησιμοποιούν εγχώριες υπηρεσίες cloud.
Latest News
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ