Έρευνα για το κατά πόσον οι εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα ενέχουν κινδύνους για την εθνική ασφάλεια ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, με τον Λευκό Οίκο να ξεκαθαρίζει ότι οι αρχές ενδέχεται να επιβάλουν περιορισμούς λόγω ανησυχιών σχετικά με την τεχνολογία των «συνδεδεμένων» αυτοκινήτων.
ΗΠΑ: Πλήγμα για τις παγκόσμιες αγορές η πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας
Η έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Εμπορίου κρίνεται απαραίτητη επειδή τα οχήματα «συλλέγουν μεγάλες ποσότητες ευαίσθητων δεδομένων για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους (και) χρησιμοποιούν τακτικά τις κάμερες και τους αισθητήρες τους για να καταγράφουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις υποδομές των ΗΠΑ», δήλωσε ο Λευκός Οίκος.
Καθώς τα οχήματα θα μπορούσαν «να πιλοτάρονται ή να απενεργοποιούνται εξ αποστάσεως», η έρευνα θα εξετάσει επίσης τα αυτόνομα οχήματα.
«Οι πολιτικές της Κίνας θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας κινδύνους για την εθνική μας ασφάλεια», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν. «Δεν πρόκειται να αφήσω να συμβεί αυτό επί των ημερών μου».
Μια «πρωτοφανής δράση»
Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν τι μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν και δήλωσαν ότι δεν υπάρχει απόφαση για πιθανή απαγόρευση ή περιορισμούς στα συνδεδεμένα κινεζικά οχήματα.
Οι αξιωματούχοι δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ευρείες νομικές εξουσίες και θα μπορούσε να αναλάβει δράση με δυνητικά «μεγάλο αντίκτυπο».
Ο Μπάιντεν χαρακτήρισε την προσπάθεια ως «πρωτοφανή δράση για να διασφαλιστεί ότι τα αυτοκίνητα στους δρόμους των ΗΠΑ από χώρες που προκαλούν ανησυχίες, όπως η Κίνα, δεν υπονομεύουν την εθνική μας ασφάλεια».
Όπως σημειώνει το Reuters, τα κινεζικής κατασκευής οχήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ είναι σχετικά λίγα. Η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο δήλωσε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα προτού αυτά διαδοθούν ευρέως και «ενδεχομένως απειλήσουν την ιδιωτική μας ζωή και την εθνική μας ασφάλεια».
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων υπολογίζουν στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη ως τις μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές τους. Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει τα αυτοκίνητά της στην αγορά των ΗΠΑ.
Αντιδρώντας, ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας υπογράμμισε ότι μεταξύ όλων των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με έξυπνους αισθητήρες, είναι άδικο να στοχοποιούνται αυτοκίνητα από μια συγκεκριμένη χώρα και να επιβάλλονται περιορισμοί αποκλειστικά σε αυτά.
Προς νέους δασμούς;
Ξεχωριστά, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών στα κινεζικής κατασκευής οχήματα και οι αξιωματούχοι αντιμετωπίζουν νέες πιέσεις για τον περιορισμό των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από το Μεξικό.
Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσινγκτον έχει επανειλημμένα επικρίνει τις προτάσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν για την επιβολή νέων περιορισμών στο εμπόριο με την Κίνα, προτρέποντας την να «σταματήσει να υπερτονίζει τη θεωρία της “κινεζικής απειλής” και την αδικαιολόγητη καταστολή των κινεζικών εταιρειών».
Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ έχουν ήδη απαγορεύσει την είσοδο κινεζικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην αγορά, επικαλούμενες ανησυχίες σχετικά με τα δεδομένα των Αμερικανών χρηστών. ‘Εχουν μάλιστα χαρακτηρίσει τις Huawei και ZTE ως απειλές, απαιτώντας από τους αμερικανικούς φορείς να απομακρύνουν τον εξοπλισμό τους από τα αμερικανικά δίκτυα.
Η Κίνα από την πλευρά της έχει ενισχύσει τα τελευταία χρόνια την εποπτεία σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων στο εσωτερικό της χώρας και οι περισσότερες βιομηχανίες πρέπει να ζητούν άδεια πριν από τη μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό.
Τον Μάιο, οι αρχές αυστηροποίησαν τους κανόνες δεδομένων για την αυτοκινητοβιομηχανία και πρότειναν να απαγορευτεί στα έξυπνα οχήματα στην Κίνα η απευθείας μεταφορά δεδομένων στο εξωτερικό, ωθώντας τες αντ’ αυτού να χρησιμοποιούν εγχώριες υπηρεσίες cloud.
Latest News
Κερδισμένοι και χαμένοι στην αγορά πολυτελείας της Ιαπωνίας
Η πολυτέλεια έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τους Ιάπωνες
Ισπανία: Αγώνας δρόμου για το συμβόλαιο των νέων υποβρυχίων της Ινδίας
Ισπανία , Γερμανία και Γαλλία διεκδικούν μερίδιο από τα 200 δισ. δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του ινδικού στρατού
Ο πόλεμος βλάπτει σοβαρά την οικονομία του Ισραήλ
Καμπανάκι από το ΔΝΤ για το αυξανόμενο κόστος και τις επιπτώσεις των στρατιωτικών επιχειρήσεων του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
Η Blackstone επεκτείνει το ενδιαφέρον της για την Ευρώπη
Ο όμιλος έχει ενεργητικό που φτάνει το 1,1 τρισ. δολάρια
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή