Καθώς συνεχίζεται το σκληρό παζάρι στην ΕΕ αναφορικά με τη φορολόγηση της ενέργειας, με την πρόταση της Κομισιόν να προσκρούει επί του παρόντος σε σκόπελο, η βελγική προεδρία έχει καταθέσει μία συμβιβαστική πρόταση προκειμένου να επιτευχθεί μία συμφωνία πριν από τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.
Σύμφωνα με προσχέδιο της πρότασης που αποκαλύπτει το Reuters, χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπραγματεύονται εξαιρέσεις για το προτεινόμενο φόρο στα ρυπογόνα καύσιμα αεροσκαφών για τα νησιά, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να ωφελήσει χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Μάλτα και η Ισπανία.
Υπεθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναθεώρηση των κανόνων ενεργειακής φορολογίας το 2021 ώστε να γίνουν πιο φιλικοί προς το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής επιβολής φόρων στα καύσιμα για πτήσεις εντός του μπλοκ των 27 εθνών, που επί του παρόντος διαφεύγουν των εισφορών σε όλη την ΕΕ.
Αιολική ενέργεια: Το πρόβλημα με τα γηρασμένα αιολικά πάρκα της Ευρώπης
Η συμβιβαστική πρόταση του Βελγίου έδειξε ότι οι χώρες διαπραγματεύονται τώρα πιο ήπιους κανόνες για τα νησιά -τόσο νησιωτικά έθνη όσο και χώρες συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών εδαφών- που εξαρτώνται από την αεροπορία και τη ναυτιλία για τις μεταφορές και το εμπόριο.
Εξαίρεση έως το 2032
Το σχέδιο συμβιβασμού θα απαλλάσσει τα νησιά από τον φόρο καυσίμων αεροσκαφών έως το 2032. Για άλλες χώρες, ένας ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ θα ισχύει από το 2028 και θα αυξάνεται σταδιακά, ενώ τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν επίσης την επιλογή να εισαγάγουν τις δικές τους εθνικές εισφορές αμέσως μετά την υιοθέτηση της πολιτικής.
Οι αλλαγές στοχεύουν να κερδίσουν την υποστήριξη από νησιωτικά έθνη που έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η πολιτική θα πλήξει ιδιαίτερα τις οικονομίες τους. Τα νησιά θα λάβουν επίσης ορισμένες απαλλαγές από τους ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές της ΕΕ για τη ναυτιλία, σύμφωνα με το σχέδιο συμβιβασμού.
Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι τρομερά δύσκολη γιατί απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ – που σημαίνει ότι οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να την εμποδίσει. Η εξαίρεση των νησιών θα μπορούσε, ωστόσο, να παρεμποδίσει τις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Οι πτήσεις από και προς τα νησιά αντιπροσωπεύουν περίπου το 22% της συνολικής χρήσης καυσίμων από πτήσεις εντός της ΕΕ, αναφέρει η Transport and Environment.
Latest News
Έρχονται έκτακτα μέτρα για τιμολόγια, υπερκέρδη και επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα
Στη ΡΑΑΕΥ οι ηλεκτροπαραγωγοί για τις τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα – Ποια σενάρια εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου για την ανακούφιση των καταναλωτών
Νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και αερίου ανακάλυψε το Κουβέιτ
Το Κουβέιτ ανακοίνωσε έναν νέο υπεράκτιο κοίτασμα κοντά κοντά στο νησί Failaka - Σχέδια για νέες εξορύξεις
Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στο ρεύμα – Οι δικαιούχοι
Μετά τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα επανέρχεται ο προσωρινός μηχανισμός εσόδων – Έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου
Το πυρηνικό στοίχημα της Τζόρτζια Μελόνι - Τα σχέδια 35 χρόνια μετά το... λουκέτο
Η πυρηνική ενέργεια στα σχέδια της Ιταλίας για μείωση των εκπομπών άνθρακα - Τι μελετά η κυβέρνηση της Ρώμης
Καταρρέουν τα ηλεκτρικά δίκτυα - Φόβοι για εκτεταμένα blackout από τον καύσωνα
Ντόμινο επιπτώσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα σε όλον τον κόσμο από τις υψηλές θερμοκρασίες - Οι αντοχές του ελληνικού συστήματος
Σημάδια για αλλαγή στάσης από τη Λευκωσία απέναντι στο καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου
Κρίσιμη εβδομάδα για το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου - Οι κυβερνητικές διαρροές στον κυπριακό Τύπο, το κρίσιμο ραντεβού ΑΔΜΗΕ – ΡΑΕΚ και η επίσκεψη Μητσοτάκη στη Λευκωσία
Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις ρεύματος στους επαγγελματίες - Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν
Σύμφωνα με πληροφορίες 130.000 επιχειρήσεις θα εισπράξουν αναδρομικά 4,2 εκατ. και 2.500 καλούνται να επιστρέψουν περίπου 2 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις ρεύματος
Σχέδια 130 δισ. για πυρηνικά εργοστάσια στην ανατολική Ευρώπη – Ποιος θα τα πληρώσει; [γραφήματα]
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κυβερνήσεις από την Πράγα έως τη Σόφια σχεδιάζουν πυρηνικά εργοστάσια αλλά το πρόβλημα είναι ποιος θα τα πληρώσει
ΔΕΣΦΑ: Άλμα 30% στην εγχώρια κατανάλωση αερίου το α' εξάμηνο [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών