· Ευδιάθετος ήταν ο Σωκράτης Κόκκαλης κατά την έναρξη διαπραγμάτευσης του ομολόγου της Intralot.
· Άνθρωποι που συνομίλησαν μαζί του στο περιθώριο της εκδήλωσης στο Χρηματιστήριο Αθηνών διέκριναν την ικανοποίησή του για την πορεία ανάκαμψης της εταιρείας του.
· Η Intralot, όπως είπε σε ένα πηγαδάκι, πέρασε δύσκολα ωστόσο τώρα είναι σε θέση να κλείσει νέα συμβόλαια και μάλιστα σε ανταγωνιστικές αγορές…
· Όπως των ΗΠΑ και της Αυστραλίας
· Εντύπωση προκάλεσε και η απάντηση που έδωσε σε ερώτηση σχετικά με τα επόμενα βήματα και πιο συγκεκριμένα εάν ενδιαφέρεται για επέκταση σε νέους τομείς.
· Και ειδικότερα των ΑΠΕ.
· Ο ισχυρός άνδρας της Intralot δεν απέκλεισε κανένα ενδεχόμενο, και μάλιστα μοιράστηκε ένα περιστατικό από την μακρινή πλέον δεκαετία του 1980.
· Τότε, όπως είπε, ήρθε ένας αμερικάνος επιχειρηματίας και του πρότεινε να ασχοληθεί με τα φωτοβολταϊκά. Λέγοντάς του ότι είναι μια επένδυση με το βλέμμα στο μέλλον.
· Ο κ. Κόκκαλης ωστόσο απέρριψε την ιδέα καθώς το σπορ των ΑΠΕ ήταν όχι μόνο ακριβό αλλά και με χαμηλή απόδοση…
———
Οι κλάδοι πρωταγωνιστές στην ίδρυση επιχειρήσεων
· Μας έκαναν εντύπωση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις νέες επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν το 2023.
· Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, άλλωστε, και ότι συμβαίνει έξω στην πραγματική οικονομία γίνεται αντιληπτό μόνο όταν έχει ωριμάσει.
· Το 2023, λοιπόν, δημιουργήθηκαν 112 χιλ. νέες επιχειρήσεις.
· Και η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στις μεταφορές και στις κατασκευές.
· Όταν μικρότερες εταιρείες εμφανίζονται σε έναν κλάδο, τότε τα σημάδια είναι αν μη τι άλλο θετικά.
· Το επόμενο στοιχείο που θα περιμένουμε να δούμε είναι να εκτελείται «σπαστά» το… ανεκτέλεστο.
· Tο οποίο για τους 4 μεγάλους ομίλους της χώρας έχει φτάσει το ρεκόρ των 17 δισ.
———-
Το σερί που έσπασε η Cenergy
· Βρήκε τη μέρα να σπάσει το επταήμερο πτωτικό σερί η Cenergy.
· Μετά την προσγείωση από τα 7,17 ευρώ, στα 6,73 ευρώ, χθες ο τίτλος ξαναβρήκε τη φόρμα του.
· Την πιο δύσκολη μέρα της αγοράς σε όλο τον Φεβρουάριο
· Πάντως η Piraeus Securities έχει βάλει στόχο τα 9,25 ευρώ για τη μετοχή.
· Δηλαδή ένα +30% και πλέον το βλέπει για φέτος, στη βάση του ενισχυμένου ανεκτέλεστου στον τομέα της ενέργειας, που ξεπερνά τα 3 δισ.
· Λίγο η εκτίμηση για το μέρισμα προβληματίζει, με την απόδοση να κινείται πέριξ του 1%…
———–
Το μπρα ντε φερ για το «στρατηγείο του ΔΟΛ»
· Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την πώληση του ακινήτου στην Χρήστου Λαδά που κάποτε στέγαζε τα γραφεία του ΔΟΛ.
· Πληροφορούμαστε πως ενδιαφέρον για την απόκτηση του ιστορικού κτιρίου έχουν εκδηλώσει δυο επενδυτικά σχήματα.
· Ένα από την Ελλάδα και ένα από το εξωτερικό.
· Όλα δείχνουν πως μέσα στον Μάρτιο θα έχουν καταλήξεις οι συζητήσεις.
· Σε περίπτωση που δεν προχωρήσει το deal, τότε η γερμανική εταιρεία ehret+klein που κατέχει το ακίνητο θα αναζητήσει νέο αγοραστή.
· Και αυτό όπως εξηγούν πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση γιατί δουλειά των Γερμανών είναι η ανάπτυξη του ακινήτου, και η πώλησή του.
· Και όχι η διακράτησή του.
· Σημειωτέον πως το ακίνητο έχει εκμισθωθεί στη ΔΕΗ, η οποία θα στεγάσει μέρος των υπηρεσιών της.
———
Η D-Day των μέτρων για την ακρίβεια…
· Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας.
· Από αύριο Παρασκευή 1η Μαρτίου στα ράφια θα βρίσκονται οι νέες μειωμένες τιμές, οι οποίες εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένες κατά 15% (μεσοσταθμικά).
· Πάντα στις κατηγορίες που στοχεύουν τα μέτρα.
· Όσον αφορά στο φλέγον ζήτημα των προσφορών, η αίσθηση που μεταφέρουν παράγοντες της αγοράς είναι πως δεν θα περιοριστούν.
· Και αυτό γιατί οι εταιρείες που διακινούν επώνυμα προϊόντα θα συνεχίσουν με την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη ένταση τις προωθητικές ενέργειες.
· Στο μέτρο βεβαίως που τους επιτρέπει ο νόμος.
· Κανείς όπως λένε πηγές του λιανεμπορίου δεν είναι διατεθειμένος να παραχωρήσει μερίδια.
· Ειδικά προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που καλπάζουν τα τελευταία χρόνια…
… και μια ιστορική ανατροπή
· Η αλματώδης ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας έχει φέρει και μια σημαντική ανατροπή στην κορυφαία τριάδα των μεγάλων σούπερ μάρκετ.
· Κύκλοι του οργανωμένου λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι η γερμανική Lild προσπέρασε την ΑΒ Βασιλόπουλος σε επίπεδο τζίρου.
· Πρόκειται για μια εξέλιξη που δείχνει όπως λένε τη δυναμική των φθηνών προϊόντων, η οποία ενισχύεται όσο περνάει ο καιρός.
· Και η Lild ως εκπτωτική αλυσίδα είναι ο κατεξοχήν εκπρόσωπος των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ.
· Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται σε επίπεδα πάνω από 25%.