Θετικά χαρακτηρίζονται τα πρώτα μηνύματα της νέας χρονιάς για τα ξενοδοχεία της Αθήνας σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την GBR Consulting. Ο Ιανουάριος 2024 «έκλεισε» με μέση πληρότητα 52,8% (έναντι 51,2% του 2023), παρατηρείται δηλαδή αύξηση της τάξης του 3,1%.
Ο Ιανουάριος, δεν αποτελεί παραδοσιακά έναν μήνα αυξημένης τουριστικής ροής για την Αθήνα, όπως επίσης δεν αποτελεί και μήνα ενδεικτικό για την συνολική πορεία της νέας τουριστικής χρονιάς.
«Must See» προορισμός η Αθήνα – Τι δείχνει έρευνα των ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού
Καθώς θα ήταν απολύτως παρακινδυνευμένο με βάση όσα διαδραματίζονται στη διεθνή γεωπολιτική σκηνή να κάνουμε προβλέψεις, ευχόμαστε πως όλα θα εξελιχθούν ομαλά και πως η τουριστική ζήτηση για την Αθήνα έως και τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο θα διατηρηθεί σε καλά επίπεδα, αναφέρει η ΕΞΑΑΑ.
Οι γενικότερες τάσεις δείχνουν πως η Αθήνα μάλλον αρχίζει να κερδίζει τον επισκέπτη και εκτός περιόδου αιχμής. Έτσι, η νέα τουριστική χρονιά -εκτός απροόπτου- αναμένεται καλή για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, τα οποία εξακολουθούν να διαθέτουν ανταγωνιστικές τιμές έναντι των άλλων πόλεων- προορισμών.
Ακόμη καλύτερες θα είναι οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας στην περίπτωση, όπως τονίζει η ΕΞΑΑΑ, που εγκαίρως δρομολογηθούν:
- Συντονισμένες κινήσεις για το νοικοκύρεμα και την βελτίωση της ποιότητας ζωής από συναρμόδια Υπουργεία, Δήμους, Υπηρεσίες (θέματα ασφάλειας, καθαριότητας κ.ά.),
- Ρηξικέλευθες αποφάσεις για την ουσιαστική υποστήριξη της Επιχειρηματικότητας αλλά και της Απασχόλησης σε εποχές μεγάλης ακρίβειας και συνεχών ανατιμήσεων.
- Σχέδιο αντιμετώπισης των ανισοτήτων που προκύπτουν σε κάθε επίπεδο από τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ ξενοδοχείων και καταλυμάτων διαφόρων τύπων.
- Έργα τουριστικής υποδομής και στοχευμένες επενδύσεις με ορίζοντα δεκαετιών όπως το πολυπόθητο μεγάλο Συνεδριακό Κέντρο της Αθήνας για την φιλοξενία μεγάλου μεγέθους διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων που αναδεικνύουν την πόλη.
Με βάση πρόσφατες δηλώσεις εκπροσώπων των φορέων του Τουρισμού, διαπιστώνουμε πως η Μελέτη ΕΞΑΑΑ-ΙΤΕΠ για τη Φέρουσα Ικανότητα της Αττικής την οποία παρουσιάσαμε εγκαίρως (τον Δεκέμβριο του 2022) αποκτά πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα για τον αναγκαίο σχεδιασμό της προσφοράς σε τουριστικές κλίνες της Αθήνας, υπενθυμίζουν οι ξενοδόχοι της Αθήνας.
Υψηλότερες τιμές
Στο μεταξύ η πορεία της μέσης τιμής δωματίου όπως και των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) για την Αθήνα τον Ιανουάριο του 2024 σαφώς ήταν θετική έναντι των επιδόσεων του 2022, οι αποκλίσεις ωστόσο από το 2023 δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές: Η μέση τιμή δωματίου για τον μήνα Ιανουάριο 2024, έφτασε τα 90,34 ευρώ έναντι 90,01 ευρώ του 2023 παρατηρούμε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του 0,4%. Το δε έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 47,69 ευρώ τον Ιανουάριο του 2024 έναντι 46,08 ευρώ του Ιανουαρίου του 2023, παρατηρούμε δηλαδή μια θετική μεταβολή της τάξης του 3,5%.
Σε ότι αφορά στους ανταγωνιστές της Αθήνας εξακολουθούν να πωλούν δωμάτια με ανώτερη μέση τιμή (ενδεικτικά αναφέρουμε 117,8 ευρώ η Κωνσταντινούπολη, 299,57 ευρώ το Παρίσι, 138,22 ευρώ η Μαδρίτη, 127,56 η Βαρκελώνη, 165,99 η Ρώμη κ.ο.κ..) και να καταγράφουν πολύ καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (ενδεικτικά αναφέρουμε 66,38 ευρώ η Κωνσταντινούπολη, 120,12 ευρώ το Παρίσι, 88,18 ευρώ η Μαδρίτη, 75,64 η Βαρκελώνη, 83,16 ευρώ η Ρώμη κ.ο.κ.), παρά τα σχετικά κοντινά ποσοστά πληρότητας που καταγράφονται.
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα