Ψάχνουν δρόμο για να διαβούν τα πλοία καθώς από τη μία είναι η επικίνδυνη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, από την άλλη τα υψηλά «διόδια» στη Διώρυγα του Παναμά.
Πετρέλαιο: Οι τιμές αυξάνονται εν μέσω ανησυχιών για νέες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC) που απομακρύνθηκαν από τη Διώρυγα του Παναμά λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με την ξηρασία και επέλεγαν είτε τον γύρο της Αφρικής είτε τη Διώρυγα του Σουέζ για να μεταφέρουν το φορτίο τους από τις ΗΠΑ στην Απω Ανατολή τώρα, λόγω των Χούθι, επιστρέφουν στην παναμέζικη θαλάσσια οδό.
Ομως εκεί τα περιμένουν ακριβά «διόδια».
Νέα ανάλυση της Argus Media αναφέρει ότι η κορύφωση της κρίσης που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή κατά τους τελευταίους μήνες του 2023 είχε οδηγήσει ορισμένα VLGC που μετέφεραν φορτία από τις ΗΠΑ στην Ανατολική Ασία να αλλάξουν διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο ταξίδι.
Καθυστερήσεις
Οι διαχειριστές πλοίων όπως τα VLGC, που είχαν προηγουμένως απομακρυνθεί από τη Διώρυγα του Παναμά προς όφελος της Διώρυγας του Σουέζ, επιστρέφουν τώρα στη Διώρυγα του Παναμά εν μέσω του αυξανόμενου κινδύνου για τα πλοία που προκαλούν οι αντάρτες των Χούθι που στοχεύουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Ross Griffith, ανώτερος αναλυτής τιμών εμπορευματικών μεταφορών της Argus για την Αμερική.
Ωστόσο μόλις 24 διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά είναι διαθέσιμες καθημερινά (από 36 που ίσχυαν πριν από τα προβλήματα) αλλά ελαφρώς αυξημένες (κατά δυο) από την αρχή του έτους μετά τις βροχοπτώσεις.
Ο ανταγωνισμός για τα «slots» (χρονοθυρίδες) έχει οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών μέσω δημοπρασιών, δήλωσε η Argus. Οι χρονοθυρίδες Neopanamax υπερδιπλασιάστηκαν κατά μέσο όρο από τις αρχές Φεβρουαρίου στα 654.444 δολάρια. Ενας διαχειριστής δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου πλήρωσε 1 εκατ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα, το υψηλότερο επίπεδο που καταβλήθηκε από τότε που έγιναν διαθέσιμες περισσότερες χρονοθυρίδες στις αρχές Ιανουαρίου. Οι τιμές εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πάντως μια μείωση από την εφάπαξ τιμή ρεκόρ των σχεδόν 4 εκατ. δολαρίων τον Οκτώβριο του 2023 για μια χρονοθυρίδα Neopanamax.
Τα slots
Η συνεχιζόμενη χαμηλή στάθμη των υδάτων στη λίμνη Γκατούν του Παναμά, η οποία τροφοδοτεί το σύστημα των υδατοφρακτών, ανάγκασε την Αρχή Διώρυγας του Παναμά (PCA) να περιορίσει τον αριθμό των πλοίων που επιτρέπεται να περάσουν, προκαλώντας παρατεταμένες καθυστερήσεις για ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων και αυξημένο ανταγωνισμό για τις χρονοθυρίδες.
Οι χρονοθυρίδες είτε κλείνονται εκ των προτέρων είτε εξασφαλίζονται με δημοπρασία. Με τις διαθέσιμες για κράτηση χρονοθυρίδες να έχουν μειωθεί κατά περίπου 10 ημερησίως σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, οι περισσότερες εταιρείες αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε δημοπρασίες χρονοθυρίδων. Οι χρόνοι αναμονής για τη Διώρυγα ανέρχονται σήμερα σε δύο έως τρεις ημέρες, σύμφωνα με τον όμιλο λιμενικών υπηρεσιών WaterFront Maritime Services.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner