
Ψάχνουν δρόμο για να διαβούν τα πλοία καθώς από τη μία είναι η επικίνδυνη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, από την άλλη τα υψηλά «διόδια» στη Διώρυγα του Παναμά.
Πετρέλαιο: Οι τιμές αυξάνονται εν μέσω ανησυχιών για νέες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC) που απομακρύνθηκαν από τη Διώρυγα του Παναμά λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με την ξηρασία και επέλεγαν είτε τον γύρο της Αφρικής είτε τη Διώρυγα του Σουέζ για να μεταφέρουν το φορτίο τους από τις ΗΠΑ στην Απω Ανατολή τώρα, λόγω των Χούθι, επιστρέφουν στην παναμέζικη θαλάσσια οδό.
Ομως εκεί τα περιμένουν ακριβά «διόδια».
Νέα ανάλυση της Argus Media αναφέρει ότι η κορύφωση της κρίσης που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή κατά τους τελευταίους μήνες του 2023 είχε οδηγήσει ορισμένα VLGC που μετέφεραν φορτία από τις ΗΠΑ στην Ανατολική Ασία να αλλάξουν διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο ταξίδι.
Καθυστερήσεις
Οι διαχειριστές πλοίων όπως τα VLGC, που είχαν προηγουμένως απομακρυνθεί από τη Διώρυγα του Παναμά προς όφελος της Διώρυγας του Σουέζ, επιστρέφουν τώρα στη Διώρυγα του Παναμά εν μέσω του αυξανόμενου κινδύνου για τα πλοία που προκαλούν οι αντάρτες των Χούθι που στοχεύουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Ross Griffith, ανώτερος αναλυτής τιμών εμπορευματικών μεταφορών της Argus για την Αμερική.
Ωστόσο μόλις 24 διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά είναι διαθέσιμες καθημερινά (από 36 που ίσχυαν πριν από τα προβλήματα) αλλά ελαφρώς αυξημένες (κατά δυο) από την αρχή του έτους μετά τις βροχοπτώσεις.
Ο ανταγωνισμός για τα «slots» (χρονοθυρίδες) έχει οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών μέσω δημοπρασιών, δήλωσε η Argus. Οι χρονοθυρίδες Neopanamax υπερδιπλασιάστηκαν κατά μέσο όρο από τις αρχές Φεβρουαρίου στα 654.444 δολάρια. Ενας διαχειριστής δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου πλήρωσε 1 εκατ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα, το υψηλότερο επίπεδο που καταβλήθηκε από τότε που έγιναν διαθέσιμες περισσότερες χρονοθυρίδες στις αρχές Ιανουαρίου. Οι τιμές εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πάντως μια μείωση από την εφάπαξ τιμή ρεκόρ των σχεδόν 4 εκατ. δολαρίων τον Οκτώβριο του 2023 για μια χρονοθυρίδα Neopanamax.
Τα slots
Η συνεχιζόμενη χαμηλή στάθμη των υδάτων στη λίμνη Γκατούν του Παναμά, η οποία τροφοδοτεί το σύστημα των υδατοφρακτών, ανάγκασε την Αρχή Διώρυγας του Παναμά (PCA) να περιορίσει τον αριθμό των πλοίων που επιτρέπεται να περάσουν, προκαλώντας παρατεταμένες καθυστερήσεις για ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων και αυξημένο ανταγωνισμό για τις χρονοθυρίδες.
Οι χρονοθυρίδες είτε κλείνονται εκ των προτέρων είτε εξασφαλίζονται με δημοπρασία. Με τις διαθέσιμες για κράτηση χρονοθυρίδες να έχουν μειωθεί κατά περίπου 10 ημερησίως σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, οι περισσότερες εταιρείες αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε δημοπρασίες χρονοθυρίδων. Οι χρόνοι αναμονής για τη Διώρυγα ανέρχονται σήμερα σε δύο έως τρεις ημέρες, σύμφωνα με τον όμιλο λιμενικών υπηρεσιών WaterFront Maritime Services.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)