Ξεμένει από χρήματα το ταμείο της Fisker, της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων που ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του 2023. Η εταιρεία μάλιστα προειδοποιεί ότι έχει μόλις έναν χρόνο ζωής εάν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα αντιστροφής της κατάστασης.
Hλεκτρικά οχήματα: To σχέδιο της Κίνας που… έκοψε μαχαίρι τα γέλια του Μασκ
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι υπήρχε «ουσιαστική αμφιβολία σχετικά με την ικανότητα της Fisker να συνεχίσει ως δρώσα εταιρεία». Για να έχει τα μετρητά που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει απρόσκοπτα την επιχειρηματική δραστηριότητά της τους επόμενους 12 μήνες, η εταιρεία θα πρέπει να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια από τους επενδυτές. Η μετοχή της Fisker διαπραγματευόταν στα 75 σεντς ανά μετοχή στο κλείσιμο της διαπραγμάτευσης την Πέμπτη και υποχώρησε σε λίγο περισσότερο από 40 σεντς το πρωί της Παρασκευής.
Citi analyst Itay Michaeli says the @FiskerInc Fisker Ocean EV holds promise. Wasn’t surprised large automaker is interested in investing in Fisker; Citing lack of progress on OEM partnership thus far as reason he lowered $FSR from Buy to Hold $0.80 PT
100% Upside #fiskerocean https://t.co/KLkhtIUwu7 pic.twitter.com/qreKYeVeWA
— FiskerWhale (@FISKERWHALE) March 1, 2024
Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με έναν επενδυτή για πιθανή διάθεση περισσότερων κεφαλαίων στην εταιρεία, ανέφερε στην ανακοίνωσή της η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Ως ένα άμεσο μέτρο αποτροπής του λουκέτο είναι η απόλυση του 15% του εργατικού δυναμικού της, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος.
Η Fisker είχε ζημιές 463,6 εκατομμύρια δολάρια ενώ είχε έσοδα 200 εκατομμύρια δολάρια το 4ο τρίμηνο του 2023.
Ασυνήθιστο επιχειρηματικό μοντέλο
H εταιρεία η οποία πουλά το ηλεκτρικό SUV της Ocean, έχει ένα ασυνήθιστο επιχειρηματικό μοντέλο, καθώς έχει αναθέσει εξ ολοκλήρου σε εξωτερικούς συνεργάτες την κατασκευή του ενός και μοναδικού μοντέλου που πουλάει επί του παρόντος. Το Ocean κατασκευάζεται στην Αυστρία από τη Magna, μια εταιρεία που έχει κατασκευάσει επίσης οχήματα για εταιρείες όπως Mercedes-Benz, BMW και Jaguar.
«Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τη Fisker, συμπεριλαμβανομένων καθυστερήσεων από τους προμηθευτές και άλλων ζητημάτων που μας εμπόδισαν να παραδώσουμε το SUV Ocean όσο γρήγορα περιμέναμε», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Henrik σε ανακοίνωσή του.
Πέρυσι, η Magna παρήγαγε περισσότερα από 10.193 SUV Fisker, αλλά λιγότερα από τα μισά από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες εντός του ημερολογιακού έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία. Η Fisker αναμένει να παραδώσει περίπου 20.000 φέτος, πρόσθεσε.
Το αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο της Fisker περιείχε απευθείας πωλήσεις σε πελάτες χωρίς ανεξάρτητο αντιπρόσωπο στη μέση, όπως η Tesla. Η Fisker άλλαξε αυτή τη στρατηγική φέτος, ωστόσο, και άρχισε να εγγράφει αντιπροσώπους δικαιόχρησης. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει υπογράψει συνεργασία με 12 αντιπροσώπους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Η Fisker είναι η δεύτερη εταιρεία αυτοκινήτων του ιδρυτή Henrik Fisker. Η πρώτη του, η Fisker Automotive, παρήγαγε ένα plug-in υβριδικό πολυτελές αυτοκίνητο που ονομαζόταν Fisker Karma. Αυτή η εταιρεία χρεοκόπησε το 2013 αφού ένα μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεών της εξαφανίστηκε από τον τυφώνα Sandy.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων