Το φορτηγό πλοίο Rubymar, το οποίο εγκαταλείφθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα μετά τη στοχοποίησή του από τους Χούτι της Υεμένης στις 18 Φεβρουαρίου, βυθίστηκε, ανέφερε το Σάββατο ανακοίνωση της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης, όπως μετέδωσε το Reuters.
Reports In Britain: about a week and a half after being hit by a Houthi missile – the ship Rubymar began to sink in the Red Sea. pic.twitter.com/pADDg2p7LE
— Global Monitor (@Alanko344) February 28, 2024
Τις προηγούμενες ημέρες οι αντάρτες Χούθι έθεταν όρους για να διασωθεί το φορτηγό πλοίο Rubymar που παρέμενε μισοβυθισμένο στο στενό Bab el-Mandeb μετά από επίθεση που δέχθηκε στις 19 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα νέες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την πολιτοφυλακή των Χούθι έδειχναν ότι το πλοίο Rubymar που μεταφέρει φορτίο 22.000 τόνων λιπασμάτων που προορίζονταν για το Μαρόκο, έχει βυθιστεί στην πρύμνη, ενώ έχει προκαλέσει και μια κηλίδα καυσίμων μήκους 29 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού.
Καταστροφή
Το Rubymar – το οποίο φέρει σημαία Μπελίζ και του οποίου ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης έχει έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο – παίρνει νερό και γέρνει επικίνδυνα. Η υποστηριζόμενη από τη Σαουδική Αραβία κυβέρνηση της Υεμένης ζήτησε βοήθεια από τα Ηνωμένα Έθνη για να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή λόγω του κινδύνου διαρροής από το φορτίο, ανέφερε η Daily Telegraph. Ωστόσο ο ηγέτης Mohammed Ali al-Houthi των Χούθι δήλωσε ότι θα επιτρέψουν την επιχείρηση διάσωσης μόνο εάν σταλεί ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα. Το βυθιζόμενο βρετανικό πλοίο θα μπορούσε να ανελκυσθεί με αντάλλαγμα την παράδοση οχημάτων βοήθειας στη Γάζα, δήλωσε ο Αλ Χούθι στο X.
Σημειώνεται ότι οι ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο απομακρύνθηκαν με ασφάλεια αφού άφησαν το πλοίο αγκυροβολημένο την περασμένη Δευτέρα, με τη βοήθεια του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Lobivia (κατασκευής 2001) χωρητικότητας 2.082-teu.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους