Η οικονομική δραστηριότητα της Κίνας ανέκαμψε το 2023, με το άνοιγμα της οικονομίας που ακολούθησε την πανδημία COVID, ενώ το πραγματικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν αναμένεται ότι έχει αυξηθεί, σύμφωνα με τον στόχο που έχει θέσει το Πεκίνο για οικονομική ανάπτυξη γύρω στο 5%, όπως ανακοίνωσε το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ).
Το ΔΝΤ προχώρησε στην παραπάνω ανακοίνωση σε ένα δελτίο Τύπου μετά από την ετήσια αξιολόγηση της πορείας της κινεζικής οικονομίας (Article IV).
Κίνα: Ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική σελίδα του ΔΝΤ, ουσιαστικό ρόλο στην ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας είχε η εσωτερική ζήτηση προϊόντων, ειδικότερα, η ιδιωτική κατανάλωση, ενώ θετική επίδραση άσκησαν οι μακροοικονομικές πολιτικές, συμπεριλαμβανομένης και της περαιτέρω χαλάρωσης της νομισματικής πολιτικής, των μέτρων φορολογικής ελάφρυνσης των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, αλλά και οι δαπάνες για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση των φυσικών καταστροφών.
Ενδεικτική της βελτίωσης της κατανάλωσης είναι η αύξηση που σημειώθηκε στις αεροπορικές μετακινήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (CAAC) η Κίνα ανέφερε περισσότερα από 57,3 εκατομμύρια αεροπορικά επιβατικά ταξίδια τον Ιανουάριο, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 44,1%.
Το συνολικό παραγωγικό αποτέλεσμα στον τομέα των μεταφορών της πολιτικής αεροπορίας στην Κίνα καταγράφηκε στα 11,6 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm) για τον Ιανουάριο, με ετήσια αύξηση 57,1%, όπως δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Ζανγκ Κινγκ, αξιωματούχος αναπτυξιακού σχεδιασμού στην CAAC.
Περίπου 753.000 τόνοι φορτίου και ταχυδρομείου μεταφέρθηκαν αεροπορικώς τον Ιανουάριο, με ετήσια αύξηση 53,9%, σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο.
Παράλληλα, τα ταξίδια φέτος στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να φτάσουν σε προ πανδημίας επίπεδα καταγράφοντας έκρηξη στις κρατήσεις εισιτηρίων για αεροπορικές πτήσεις και αυτό κυρίως χάρη στους Κινέζους.
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell