Σε ναυάγιο κατέληξε επισήμως η απόπειρα της JetBlue Airways να εξαγοράσει την Spirit Airlines, έναν και πλέον μήνα αφότου ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε την εξαγορά ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για λόγους προστασίας του ανταγωνισμού.
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ποιοι κρατούν τα σκήπτρα στην αγορά γιαουρτιού
Όπως ανέφερε η JetBlue τη Δευτέρα σε ανακοίνωσή της, οι δύο αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να διακόψουν τη διαδικασία αφού διαπίστωσαν ότι οι όροι της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της «λήψης των απαραίτητων νομικών και ρυθμιστικών εγκρίσεων», ήταν απίθανο να ικανοποιηθούν εντός των προθεσμιών που ορίζονταν.
Η εταιρεία – η οποία αντιμετωπίζει επίσης πιέσεις από τον ακτιβιστή επενδυτή Carl Icahn να επιστρέψει σε βιώσιμη ανάπτυξη – θα καταβάλει στην Spirit 69 εκατομμύρια δολάρια, ποσό με το οποίο θεωρείται ότι επιλύονται όλα τα εκκρεμή ζητήματα που σχετίζονται με την συμφωνία που ναυάγησε.
«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα τρέχοντα ρυθμιστικά εμπόδια δεν θα μας επιτρέψουν να ολοκληρώσουμε εγκαίρως αυτή τη συναλλαγή σύμφωνα με τη συμφωνία συγχώνευσης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Spirit Ted Christie.
Ταφόπλακα
Η απόφαση βάζει ταφόπλακα στη μακρά προσπάθεια της JetBlue να αποκτήσει την Spirit και σηματοδοτεί μια απότομη μεταστροφή από τη δέσμευση των δύο εταιρειών να προχωρήσουν στην μεταξύ τους ενοποίηση. Η JetBlue, κυρίως, ήλπιζε να επιταχύνει την ανάπτυξή της λαμβάνοντας άμεσα ενίσχυση από τα αεροσκάφη και τους πιλότους της Spirit, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις.
Όπως σημειώνει το Reuters, δεν κατέστη άμεσα σαφές αν ήταν η παρουσία του Icahn που οδήγησε σε οριστική εγκατάλειψη της συμφωνίας. Τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από το αρχικό δικαστικό «μπλόκο» στη συμφωνία, ο Icahn αποκάλυψε ότι κατείχε ποσοστό περίπου 10% της JetBlue, γεγονός που τον καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους της εταιρείας. Στη συνέχεια μάλιστα έλαβε δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της αεροπορικής.
Ποια είναι η JetBlue
Ιδρυθείσα το 1998, η JetBlue αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους των ΗΠΑ. Εδρεύει στο Long Island City της Νέας Υόρκης, ενώ διατηρεί γραφεία στη Γιούτα και τη Φλόριντα. Εκτελεί περισσότερες από 1.000 πτήσεις καθημερινά, εξυπηρετώντας 100 εγχώριους και διεθνείς προορισμούς στην Αμερική και την Ευρώπη.
Οι ιδρυτές της JetBlue είχαν αρχικά σκοπό να ονομάσουν τη νέα αεροπορική εταιρεία «ταξί», βάφοντας μάλιστα τα αεροπλάνα σε κίτρινο χρώμα για να υπάρχει άμεση συσχέτιση με τα ταξί της Νέας Υόρκης. Ωστόσο η JP Morgan, ένας από τους μεγαλύτερους αρχικούς επενδυτές, δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα: Απείλησε μάλιστα να αποσύρει τα 40 εκατομμύρια δολάρια που είχε διαθέσει εάν δεν άλλαζε το όνομα και τα σύμβολα.
Η JetBlue λειτουργεί με τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά ενός αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, διαθέτοντας έναν στόλο νέων και οικονομικών αεροσκαφών του ίδιου – ως επί το πλείστον – μοντέλου και χρησιμοποιώντας κατά το δυνατόν περισσότερο τα αεροπλάνα της. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους, η JetBlue προσφέρει περισσότερες επιλογές όσον αφορά την κατηγορία καμπίνας, ενώ παρέχει δωρεάν αναψυκτικά και ψυχαγωγία κατά την πτήση.
Η «εξαιρετικά χαμηλού κόστους» Spirit
Η Spirit Airlines από την πλευρά της αποτελεί μια αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους, με έδρα το Μιραμάρ της Φλόριντα. Εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καραϊβική και Λατινική Αμερική. Το 2023 ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος αερομεταφορέας επιβατών στη Βόρεια Αμερική, καθώς και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 1990 ως Charter One Airlines, ενώ σε Spirit Airlines μετονομάστηκε στις 19 Μαΐου 1992. Η βασική τιμή του εισιτηρίου προσφέρει στους επιβάτες στοιχειώδεις μόνο ανέσεις, ενώ όσοι θέλουν καλύτερες υπηρεσίες καλούνται να καταβάλουν έξτρα ποσά. Στο σύνολό τους, τα χρήματα αυτά αποτελούν ένω του 40% των συνολικών εσόδων της Spirit.
Η εξαιρετικά χαμηλού κόστους αεροπορική έχει αποτελέσει αντικείμενο πολυάριθμων καταγγελιών και κυρώσεων από το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι περισσότερες από τις αξιώσεις κατά της εταιρείας αφορούσαν ισχυρισμούς για παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές, την εξυπηρέτηση πελατών και τις πολιτικές της αεροπορικής εταιρείας για χρέωση πρόσθετων τελών κατά τη στιγμή της αγοράς.
Latest News
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram