Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να ζητήσει από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων να συμβάλει στην πληρωμή για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στις φτωχότερες χώρες στο πλαίσιο ενός στόχου των Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου, καθώς τα κράτη προετοιμάζονται για συνομιλίες φέτος στο πλαίσιο επίτευξης ενός παγκόσμιου οικονομικού στόχου.
Οι φετινές διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για το κλίμα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, τον Νοέμβριο, είναι η προθεσμία για τις χώρες προκειμένου α συμφωνήσουν έναν νέο στόχο σχετικά με το πόσο θα πρέπει να πληρώσουν τα πλούσια, βιομηχανικά κράτη στα φτωχότερα προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στις πιο σοβαρές επιπτώσεις ενός πιο ζεστού κόσμου.
Κλιματική αλλαγή: Τι γίνεται με το κίνημα Fridays for Future;
Δεδομένου του αυξανόμενου κόστους των θανατηφόρων καυσώνων, της ξηρασίας και της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, ο νέος στόχος χρηματοδότησης για το κλίμα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερος από την υπάρχουσα δέσμευση των πλούσιων χωρών του ΟΗΕ να ξοδεύουν 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το 2020, στόχο που δεν κατάφεραν να επιτύχουν εγκαίρως.
Τι προβλέπει το προσχέδιο
Ένα προσχέδιο απόφασης στο πλαίσιο της συνάντησης των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ αργότερα αυτόν τον μήνα έδειξε ότι το μπλοκ των 27 χωρών θα υποστηρίξει ότι ο τομέας πετρελαίου και φυσικού αερίου θα πρέπει επίσης να συμβάλει οικονομικά στην επίτευξη του στόχου.
Το προσχέδιο απόφασης της ΕΕ, το οποίο καθορίζει τις προτεραιότητες του μπλοκ για την κλιματική διπλωματία φέτος, θα μπορούσε να αλλάξει προτού οι υπουργοί Εξωτερικών το εγκρίνουν αργότερα αυτόν τον μήνα.
«Αναγνωρίζοντας ότι τα δημόσια οικονομικά από μόνα τους δεν μπορούν να παράσχουν το απαιτούμενο ποσό για τον νέο στόχο, θα πρέπει να εντοπιστούν και να χρησιμοποιηθούν πρόσθετες, νέες και καινοτόμες πηγές χρηματοδότησης από μια μεγάλη ποικιλία πηγών, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ορυκτών καυσίμων», επισημαίνεται στο προσχέδιο, όπως αποκάλυψε το Reuters.
Οι χώρες πρέπει να αποφασίσουν στο Μπακού εάν ο νέος στόχος χρηματοδότησης για το κλίμα θα περιλαμβάνει μόνο δημόσια χρηματοδότηση ή επίσης θα επιβαρυνθούν ο ιδιωτικός τομέας και οι διεθνείς θεσμοί, στην προσπάθεια να καλυφθούν ταχέως οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των αναπτυσσόμενων χωρών.
Ο ΟΟΣΑ έχει εκτιμήσει ότι οι πραγματικές ανάγκες των φτωχών χωρών για επενδύσεις για το κλίμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως έως το 2025.
Ο επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Wopke Hoekstra, δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει την υποστήριξη για τους διεθνείς φόρους στα ορυκτά καύσιμα. Αλλά ο δρόμος για οποιαδήποτε τέτοια συμφωνία είναι… ανηφορικός, δεδομένης της ευρείας υποστήριξης που απαιτείται για ένα παγκόσμιο μέτρο.
Οι συνομιλίες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) πέρυσι σχετικά με το τέλος εκπομπών CO2 για τη ναυτιλία προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από χώρες όπως η Κίνα. Οι διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ θα συνεχιστούν αυτόν τον μήνα.
Το προσχέδιο απόφασης ανέφερε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να απαιτεί από τις μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες και αυτές με υψηλές εκπομπές CO2 και κατά κεφαλήν πλούτο -όπως η Κίνα και τα κράτη της Μέσης Ανατολής- να πληρώσουν για τον νέο στόχο χρηματοδότησης του ΟΗΕ για το κλίμα.
Το Πεκίνο έχει αντιταχθεί σθεναρά σε αυτό το ενδεχόμενο σε προηγούμενες συνομιλίες του ΟΗΕ για το κλίμα. Το ερώτημα ποιες χώρες πρέπει να πληρώσουν αναμένεται να είναι βασικό ζήτημα στη φετινή σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP29.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»