
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να ζητήσει από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων να συμβάλει στην πληρωμή για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στις φτωχότερες χώρες στο πλαίσιο ενός στόχου των Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου, καθώς τα κράτη προετοιμάζονται για συνομιλίες φέτος στο πλαίσιο επίτευξης ενός παγκόσμιου οικονομικού στόχου.
Οι φετινές διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για το κλίμα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, τον Νοέμβριο, είναι η προθεσμία για τις χώρες προκειμένου α συμφωνήσουν έναν νέο στόχο σχετικά με το πόσο θα πρέπει να πληρώσουν τα πλούσια, βιομηχανικά κράτη στα φτωχότερα προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στις πιο σοβαρές επιπτώσεις ενός πιο ζεστού κόσμου.
Κλιματική αλλαγή: Τι γίνεται με το κίνημα Fridays for Future;
Δεδομένου του αυξανόμενου κόστους των θανατηφόρων καυσώνων, της ξηρασίας και της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, ο νέος στόχος χρηματοδότησης για το κλίμα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερος από την υπάρχουσα δέσμευση των πλούσιων χωρών του ΟΗΕ να ξοδεύουν 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το 2020, στόχο που δεν κατάφεραν να επιτύχουν εγκαίρως.
Τι προβλέπει το προσχέδιο
Ένα προσχέδιο απόφασης στο πλαίσιο της συνάντησης των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ αργότερα αυτόν τον μήνα έδειξε ότι το μπλοκ των 27 χωρών θα υποστηρίξει ότι ο τομέας πετρελαίου και φυσικού αερίου θα πρέπει επίσης να συμβάλει οικονομικά στην επίτευξη του στόχου.
Το προσχέδιο απόφασης της ΕΕ, το οποίο καθορίζει τις προτεραιότητες του μπλοκ για την κλιματική διπλωματία φέτος, θα μπορούσε να αλλάξει προτού οι υπουργοί Εξωτερικών το εγκρίνουν αργότερα αυτόν τον μήνα.
«Αναγνωρίζοντας ότι τα δημόσια οικονομικά από μόνα τους δεν μπορούν να παράσχουν το απαιτούμενο ποσό για τον νέο στόχο, θα πρέπει να εντοπιστούν και να χρησιμοποιηθούν πρόσθετες, νέες και καινοτόμες πηγές χρηματοδότησης από μια μεγάλη ποικιλία πηγών, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ορυκτών καυσίμων», επισημαίνεται στο προσχέδιο, όπως αποκάλυψε το Reuters.
Οι χώρες πρέπει να αποφασίσουν στο Μπακού εάν ο νέος στόχος χρηματοδότησης για το κλίμα θα περιλαμβάνει μόνο δημόσια χρηματοδότηση ή επίσης θα επιβαρυνθούν ο ιδιωτικός τομέας και οι διεθνείς θεσμοί, στην προσπάθεια να καλυφθούν ταχέως οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των αναπτυσσόμενων χωρών.
Ο ΟΟΣΑ έχει εκτιμήσει ότι οι πραγματικές ανάγκες των φτωχών χωρών για επενδύσεις για το κλίμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως έως το 2025.
Ο επικεφαλής της ΕΕ για την κλιματική πολιτική, Wopke Hoekstra, δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει την υποστήριξη για τους διεθνείς φόρους στα ορυκτά καύσιμα. Αλλά ο δρόμος για οποιαδήποτε τέτοια συμφωνία είναι… ανηφορικός, δεδομένης της ευρείας υποστήριξης που απαιτείται για ένα παγκόσμιο μέτρο.
Οι συνομιλίες στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) πέρυσι σχετικά με το τέλος εκπομπών CO2 για τη ναυτιλία προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από χώρες όπως η Κίνα. Οι διαπραγματεύσεις του ΙΜΟ θα συνεχιστούν αυτόν τον μήνα.
Το προσχέδιο απόφασης ανέφερε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να απαιτεί από τις μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες και αυτές με υψηλές εκπομπές CO2 και κατά κεφαλήν πλούτο -όπως η Κίνα και τα κράτη της Μέσης Ανατολής- να πληρώσουν για τον νέο στόχο χρηματοδότησης του ΟΗΕ για το κλίμα.
Το Πεκίνο έχει αντιταχθεί σθεναρά σε αυτό το ενδεχόμενο σε προηγούμενες συνομιλίες του ΟΗΕ για το κλίμα. Το ερώτημα ποιες χώρες πρέπει να πληρώσουν αναμένεται να είναι βασικό ζήτημα στη φετινή σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP29.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων