
Ενώ ο «κόφτης» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες των προμηθευτών με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι των σούπερ μάρκετ για απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής είναι το μεγάλο όπλο της κυβέρνησης προκειμένου αναχαιτιστεί η ακρίβεια, μόνο με αύξηση των προσφορών, αλλά επί των νέων τιμών, θα το πετύχει. Ειδικά μάλιστα εάν τελικά το μέτρο των «καθαρών τιμών» επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα τρόφιμα, με βάση τα φιλόδοξα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ακρίβεια: Ένας υπουργός μετράει τις μειώσεις στα ράφια – Αυτοψία Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ
«Προφανώς το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό είναι η ακρίβεια» παραδέχθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, σημειώνοντας ότι οι τιμές έχουν αρχίσει να αποκλιμακώνονται «σε σχεδόν 4.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, μετά από ένα δραστικό μέτρο που ψηφίσαμε στη Βουλή».
Το πόσο θα είναι η μείωση θα το δούμε τις επόμενες ημέρες, όπως είπε και ο υπουργός, με το τοπίο να έχει ξεκαθαρίσει μόνο στο βρεφικό γάλα, μια κατηγορία προϊόντων στην οποία δεν υπήρχαν προωθητικές ενέργειες και αυτομάτως μετά την επιβολή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους προσαυξημένο κατά 7%, οι τιμές στο ράφι υποχώρησαν μεσοσταθμικά 15-17% και υπάρχει και προϊόν που πωλείται κάτω από τα 9 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι στο βρεφικό γάλα στην Ελλάδα πωλείται έως και 213% ακριβότερα σε σχέση με άλλες χώρες, όπως κατέδειξε έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Έπεσαν οι τιμές σε απορρυπαντικά, σαμπουάν και αφρόλουτρα;
Τι γίνεται όμως στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, των καθαριστικών, των βρεφικών πανών και των ειδών φροντίδας σώματος και μαλλιών που επίσης κάνουν πρωταθλητισμό ακρίβειας στη χώρα μας συγκριτικά με ότι ισχύει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης;
Στα επώνυμα απορρυπαντικά, καθαριστικά, και προϊόντας φροντίδας σώματος και μαλλιών όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικοί προμηθευτές, σε παραπάνω από τους μισούς κωδικούς στα ράφια των σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές είδαν ήδη μείωση τελικών τιμών από 0,05% έως 32%, αν και το μεγαλύτερο ποσοστό των μειώσεων δεν ξεπέρασε το 5%. Την ίδια στιγμή ωστόσο, χωρίς αλλαγή έμειναν οι τιμές το σύνολο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες.
Μεγαλύτερες είναι οι μειώσεις που καταγράφονται στις βρεφικές και παιδικές πάνες, φθάνοντας ακόμη και το 50%.
Οι προσφορές κάνουν τη διαφορά
Πάντως δεν υπήρξαν μόνο μειώσεις μετά την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα για την καταπολέμηση της ακρίβειας. Υπήρξαν και αυξήσεις που σχετίζονται με τη μείωση της έντασης των προωθητικών ενεργειών και εδώ κρύβεται η επιτυχία ή όχι των μέτρων, κάτι που ανέδειξε σε ανακοίνωσή του ο Γιώργος Νικητιάδης, υπεύθυνος του ΚΤΕ Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής. Δηλαδή κατά πόσο οι προμηθευτές θα συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προσφορές τους επί των μειωμένων τιμών, με το φόβο ότι θα χάσουν τα μερίδια αγοράς τους, πράγμα που σημαίνει ότι τελικά και οι τελικές τιμές για τα νοικοκυριά θα είναι χαμηλότερες.
Για παράδειγμα σε πολύ γνωστό υγρό απορρυπαντικό για πλύσιμο ρούχων στο χέρι 750 ml η αρχική τιμή τιμοκαταλόγου μειώθηκε από 3,94 ευρώ η συσκευασία σε 3,53 ευρώ. Ωστόσο μειώθηκε και η προσφορά από -2,08 ευρώ σε -1,61 ευρώ, με αποτέλεσμα η τελική τιμή από 1,86 ευρώ το τεμάχιο στις 29 Φεβρουαρίου να πάει στο 1,92 ευρώ την 1η Μαρτίου, καταγράφοντας αύξηση 1,52%.
Το ίδιο συνέβη και σε υγρό απορρυπαντικό για το πλυντήριο ρούχων (36 μεζούρες) καθώς υποχωρώντας η προσφορά από -4,2 ευρώ στις 29 Φεβρουαρίου στα -2 ευρώ την 1η Μαρτίου, η τελική τιμή στο ράφι από 5,98 ευρώ πήγε στα 8,18 ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 21,61%.
Αντίστοιχα σε κρεμοσάπουνο 300 ml παρότι η αρχική τιμή συσκευασίας μειώθηκε από 2,28 στα 2 ευρώ, η μείωση της προσφοράς από -0,8 ευρώ σε 0,5 ευρώ έκανε την τελική τιμή ακριβότερη μετά την εφαρμογή του μέτρου για τον περιορισμό των προσφορών κατά 30% και τη μετακύλιση της διαφοράς στον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, το εν λόγω προϊόν πωλούνταν την 1η Μαρτίου 1,5 ευρώ από 1,48 στις 29 Φεβρουαρίου.
Υπολογίζεται ότι οι τιμές σε ένα στα δέκα προϊόντα από τις κατηγορίες των απορρυπαντικών, των καθαριστικών, των βρεφικών πανών και των ειδών φροντίδας σώματος και μαλλιών αυξήθηκε λόγω της μείωσης των προσφορών μιας και οι προμηθευτές επέλεξαν να δώσουν προτεραιότητα σε άλλα είδη των χαρτοφυλακίων τους προκειμένου να είναι σύννομοι με βάση τις νέες ρυθμίσεις.


Latest News

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες