Ήταν λίγες ημέρες στα τέλη του περασμένου μήνα, πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Entersoft, όταν έκαναν την εμφάνισή τους αναφορές και φημολογίες που ήθελαν την εταιρεία να δέχεται προτάσεις εξαγοράς.
Η αρνητική της απάντηση στην επιστολή της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς τότε για συζητήσεις με επενδυτές ή αλλαγή της μετοχικής σύνθεσής της, δεν εμπόδισε την πανηγυρική ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2023.
Entersoft: Αυξημένα κέρδη κατά 31% το 2023
Σύμφωνα με αυτά, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 28% στα 37,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 33%. Τέλος τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 11,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,8 εκατ. ευρώ στο τέλος της προηγούμενης χρήσης.
Η πραγματικότητα της Olympia Group
Μερικές εβδομάδες μετά, ωστόσο, οι φήμες επαληθεύτηκαν με τον όμιλο Olympia του Πάνου Γερμανού να ανακοινώνει τη σύναψη δεσμευτικής συμφωνίας με την Entersoft για το 53,73%. Δεν πρόκειται όμως για την παρθενική τους συνεργασία καθώς το fund του Γερμανού μαζί με «διεθνή επενδυτή» όπως ανέφεραν οι ανακοινώσεις, κατέχουν επιπλέον 4,95% των μετοχών της Entersoft από προηγούμενες εξαγορές.
Το fund μαζί με την Imker Capital, τους μετόχους που έχουν επενδύσει στην εταιρεία πληροφορικής SoftOne, θα προχωρήσουν σε δημόσια προσφορά για το υπόλοιπο ποσοστό της εταιρείας.
Η SoftOne
Ο όμιλος πριν από οκτώ περίπου χρόνια απέκτησε το 33,34% της SoftOne, μιας εταιρείας που μέσω στρατηγικών εξαγορών και οργανικής ανάπτυξης κατάφερε να κατακτήσει μία από τις κορυφαίες θέσεις στον κλάδο, ως πάροχος cloud-based business software στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη.
Το 2021 την είσοδό της έκανε και η επενδυτική εταιρεία Imker Capital, η οποία μαζί με τον όμιλο Olympia και τον πρόεδρο Αντώνη Κυριαζή, συέθεταν τους βασικούς μετόχους του ομίλου, μαζί με τον Μάρκο Βερέμη, συνιδρυτή και εκτελεστικό πρόεδρο της Upstream.
Διαθέτοντας υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, η μη εισηγμένη SoftOne με επικεφαλής τον Πάνο Μαρτίνη, ακολουθεί ένα επιτυχημένο εμπορικό μοντέλο που βασίζεται σε πανελλαδικό δίκτου πλέον των 600 εξειδικευμένων συμβούλων αλλά και στοχευμένων εξαγορών που την τοποθετούν ακόμη καλύτερα σε διάφορα σημεία της χώρας. Απο την Unisoft Α.Ε, την Prosvasis, την Impact, cosmoONE, REGATE και AppSoft, όπως και στη Ρουμανία της QBS, η εταιρεία δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2023 έκλεισε με την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Sunsoft, ηγέτιδας εταιρείας που εξειδικεύεται στην παραγωγή και εγκατάσταση προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων για επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας.
Τα φώτα στην Entersoft
Οι νέες και αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς, όπως η διασύνδεση ταμειακών και POS, η εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης και αυτόματης ενημέρωσης των myDATA, αλλά και η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, είναι που καθορίζουν κατά ένα μεγάλο μέρος το τι μέλει γενέσθαι στον δυναμικό κλάδο του cloud computing και του business software.
Σε αυτό φαίνεται πως οφείλεται και η διορατικότητα του μητρικού πλέον ομίλου, που εντάσσει υπό την ομπρέλα του μια εταιρεία η οποία εμφανίζει μια δυναμική που του ταιριάζει.
Η Entersoft ιδρύθηκε το 2002 από ανθρώπους με εμπειρία δεκαετιών στο χώρο του λογισμικού για επιχειρήσεις. Οι βασικοί της μέτοχοι ήταν βασικοί μέτοχοι και ιδρυτές της εταιρείας Computer Logic, ανάμεσά τους o Παντελής Νικολόπουλος (πρόεδρος του ΔΣ), ο Κωνσταντίνος Δημητρακόπουλος (αντιπρόεδρος), ο Αντώνης Κοτζαμανίδης που διατελεί σήμερα διευθύνων σύμβουλος.
Πέρυσι ολοκλήρωσε 4 εξαγορές -GGSoft, SmartCV κατά 62%, SW RetailSoft, Infopower HR Solutions-, διευρύνοντας την παρουσία της σε νέες κάθετες αγορές. Ήδη από τα προηγούμενα χρόνια έφερε μαζί της τις επιτυχημένες επενδύσεις όπως στην LogOn, την BIT Software Romania (75%), την Wedia που εξασφάλισε την είσοδό της στο e-commerce, της Optimum που της χορήγησε μια θέση στο λογισμικό Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, η Entersoft κάνει την είσοδό της στο όχημα της Olympia Group, με τη συνολική απόδοση για τους μετόχους να έχει ξεπεράσει το 600% τον Φεβρουάριο του 2024 από την ένταξη της Entersoft στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, τον Μάρτιο του 2020, σε βάθος περίπου μιας τετραετίας.
Ο άνθρωπος των δύσκολων αποστολών
Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ιδανικός για τις δύσκολες αποστολές ο CEO της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης. Εργάστηκε για δέκα χρόνια ως Software Developer, Διευθυντής Παροχής Υπηρεσιών Μεγάλων Έργων και Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στην εταιρεία Computer Logic και LogicDIS. Το 2002, μαζί με τα άλλα στελέχη ίδρυσαν την Entersoft, στην οποία ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος.
Αφενός δρομολόγησε το 2008 την εισαγωγή της εταιρείας στην Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α, ενώ το 2020 ολοκλήρωσε με επιτυχία την είσοδο της εταιρείας στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ενώ από το 2009 μέχρι σήμερα, υλοποίησε την ίδρυση τρεις θυγατρικών σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε οκτώ εξαγορές μικρότερων εταιρειών ή δραστηριοτήτων λογισμικού (Novacon, Retail-Link, Cardisoft, Alpha Software Solutions, Pocketbiz, Plexis ERP, Optimum και Wedia).
Και τώρα είναι ο άνθρωπος που θα προετοιμάσει όλο το σχήμα της εταιρείας για το βήμα στην επόμενη μέρα.
To μέλλον
Τι γυρεύει όμως ακόμη μία εταιρεία business software στο χαρτοφυλάκιο ενός ομίλου όπου κυριαρχεί μέχρι σήμερα η SoftOne;
Οι δύο εταιρείες θα συνυπάρχουν σε ένα δυναμικό οικοσύστημα που θεμελίωσε ήδη από τη δεκαετία του 1980 ο Πάνος Γερμανός και μετεξελίχθηκε ταχύτατα σε έναν διεθνή επενδυτικό όμιλο.
Η φιλοσοφία του Πάνου Γερμανού εστιάζει στη δημιουργία «εταιρειών πρωταθλητριών». Από την ανάπτυξη της Westnet και της SoftOne, την ανάδειξη της PLAY ως η κορυφαία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην Πολωνία, την στρατηγική συμφωνία της Public με τη MediaMarkt (PMM), που σήμανε τη δημιουργία της μεγαλύτερης πολυκαναλικής αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών προϊόντων στην Ελλάδα και την Κύπρο, και την εξέλιξη της Sunlight σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της αποθήκευσης ενέργειας, όλες οι επιχειρηματικές κινήσεις έχουν παγιώσει τις προϋποθέσεις για ένα δυναμικό μέλλον.
Το μέλλον για τη δημιουργία ενός ισχυρού μπλοκ business software και cloud computing, φαίνεται πως φυγείν αδύνατον. Εξάλλου, όπως ο ίδιος ο Αντώνης Κοτζαμανίδης είχε επισημάνει «το 12% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει σήμερα ηλεκτρονική τιμολόγηση». Ενώ μέσα στο 2024 ο πήχης για όλο τον κλάδο θα ανέβει ακόμα ψηλότερα, καθώς αναμένεται να «τρέξουν» ταχύτερα τα μεγάλα έργα της ψηφιοποίησης για τον Δημόσιο Τομέα, χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό