Επιφυλακτικός απέναντι στις δεσμεύσεις της ΕΕ για αύξηση της παραγωγής όπλων στο μπλοκ, εμφανίζεται ο επικεφαλής της γαλλικής Dassault Aviation, προειδοποιώντας ότι η οικοδόμηση μιας πραγματικής ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες.
Ο Éric Trappier εξέφρασε σκεπτικισμό την Τετάρτη σχετικά με μια πρόσφατη προσπάθεια των Βρυξελλών να επανεκκινήσει την αμυντική βιομηχανία της περιοχής, με κοινά σχέδια χρηματοδότησης και προμηθειών, εν μέσω των προσπαθειών για την κάλυψη των αναγκών της Ουκρανίας σε όπλα.
«Η Ευρώπη πιστεύει ξαφνικά ότι η άμυνα είναι κάτι καλό. . . Χαίρομαι που υπάρχει συνειδητοποίηση. Μεταξύ αυτής της συνειδητοποίησης και της πραγματικότητας της οικοδόμησης μιας ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμη και πολλές δεκαετίες», είπε.
Η πρώτη ενιαία ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανική στρατηγική – Οι στόχοι και τα μέτρα
Τα προβλήματα και τα Rafale
Ο Trappier προειδοποίησε ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να έχει την τάση να αγοράζει από την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ, μάχεται να λειτουργήσει με ευελιξία και έχει χρόνια δουλειάς μπροστά της για να βελτιώσει μια αλυσίδα εφοδιασμού που πλήττεται από πολυετείς περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό, οι οποίες εμπόδισαν τις παραδόσεις της ίδιας της εταιρείας κατασκευής τζετ Rafale το 2023 .
Όπως γράφουν οι Fiancial Times, η Dassault είναι μία από τις ευρωπαϊκές εταιρείες που επωφελήθηκαν από την αντιστροφή των περιουσιακών στοιχείων στους αμυντικούς προϋπολογισμούς παγκοσμίως μετά από χρόνια περικοπών, με τις παραγγελίες της για αεροσκάφη Rafale να συνεχίζουν να αυξάνονται.
Αλλά το μεγαλύτερο μέρος αυτών των παραγγελιών, με εξαίρεση τις μεγάλες παραγγελίες από τη Γαλλία αλλά και την Ελλάδα, προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ , από την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή την Ινδονησία.
Χώρες συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ολλανδίας επέλεξαν πρόσφατα τα αμερικανικά αεροσκάφη F35 της Lockheed Martin, εν μέρει καθώς είναι ικανά να μεταφέρουν αμερικανικές πυρηνικές βόμβες και είναι συμβατά με τις συμφωνίες κοινής χρήσης όπλων του ΝΑΤΟ.
Αντιδράσεις από τον κλάδο
Ο Trappier δεν ήταν ο μόνος που έριξε κρύο νερό σε ορισμένες από τις φιλοδοξίες της ΕΕ στον τομέα της άμυνας, με εταιρείες όπως η γερμανική εταιρεία κατασκευής πυρομαχικών Rheinmetall να αποδοκιμάζουν επίσης τον αργό ρυθμό λήψης αποφάσεων.
Το στέλεχος είπε ότι η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει ότι θα διατηρήσει απλές τις διαδικασίες καθώς προσπαθεί να ενισχύσει τη χρηματοδότηση για τη βιομηχανία και να μην δημιουργήσει πιο επαχθείς κανονισμούς.
«Αν κοιτάξεις τις πολεμικές οικονομίες, φτιάχνεις όπλα, όχι κανονισμούς, και έχεις μια οικονομία που βάζει την άμυνα στο επίκεντρο όλων των ασχολιών της», είπε ο Trappier. «Και δεν είμαστε ακόμα εκεί».
Προβλέψεις
Η προειδοποίηση του Trappier ήρθε καθώς η Dassault προέβλεψε περαιτέρω δυσκολίες με τους ευρωπαίους προμηθευτές το 2024, οι οποίες έχουν ήδη επηρεάσει τις παραδόσεις πέρυσι.
Κατέληξε να αποκτήσει 13 Rafales και 26 επιχειρησιακά τζετ Falcon σε σύγκριση με την πρόβλεψή της για 15 και 35 για το 2023, με τις προσαρμοσμένες πωλήσεις της να συρρικνώνονται κατά 30 τοις εκατό στα 4,8 δισ. ευρώ πέρυσι.
Οι μετοχές της Dassault σημείωσαν πτώση σχεδόν 6 τοις εκατό νωρίς το απόγευμα της Τετάρτης, παρόλο που το συνολικό ανεκτέλεστο των παραγγελιών του ομίλου αυξήθηκε περαιτέρω στα 38,5 δισ. ευρώ και προέβλεψε υψηλότερες πωλήσεις κοντά στα 6 δισ. ευρώ για το 2024.
Ο Trappier είπε ότι οι ευρωπαίοι προμηθευτές της Dassault είχαν ταλαιπωρηθεί από προβλήματα με τις δικές τους προμήθειες, συχνά από χώρες εκτός ΕΕ, ή είχαν περιοριστεί από προβλήματα όπως το υψηλό κόστος ενέργειας και η αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας από την εποχή της Covid.
Η Dassault, όπως και άλλες αμυντικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η Thales ή η Airbus, προωθεί κεφάλαια σε μικρές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα ή στέλνει τις δικές της ομάδες ως ενισχύσεις.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους