Επιφυλακτικός απέναντι στις δεσμεύσεις της ΕΕ για αύξηση της παραγωγής όπλων στο μπλοκ, εμφανίζεται ο επικεφαλής της γαλλικής Dassault Aviation, προειδοποιώντας ότι η οικοδόμηση μιας πραγματικής ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες.
Ο Éric Trappier εξέφρασε σκεπτικισμό την Τετάρτη σχετικά με μια πρόσφατη προσπάθεια των Βρυξελλών να επανεκκινήσει την αμυντική βιομηχανία της περιοχής, με κοινά σχέδια χρηματοδότησης και προμηθειών, εν μέσω των προσπαθειών για την κάλυψη των αναγκών της Ουκρανίας σε όπλα.
«Η Ευρώπη πιστεύει ξαφνικά ότι η άμυνα είναι κάτι καλό. . . Χαίρομαι που υπάρχει συνειδητοποίηση. Μεταξύ αυτής της συνειδητοποίησης και της πραγματικότητας της οικοδόμησης μιας ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμη και πολλές δεκαετίες», είπε.
Η πρώτη ενιαία ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανική στρατηγική – Οι στόχοι και τα μέτρα
Τα προβλήματα και τα Rafale
Ο Trappier προειδοποίησε ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να έχει την τάση να αγοράζει από την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ, μάχεται να λειτουργήσει με ευελιξία και έχει χρόνια δουλειάς μπροστά της για να βελτιώσει μια αλυσίδα εφοδιασμού που πλήττεται από πολυετείς περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό, οι οποίες εμπόδισαν τις παραδόσεις της ίδιας της εταιρείας κατασκευής τζετ Rafale το 2023 .
Όπως γράφουν οι Fiancial Times, η Dassault είναι μία από τις ευρωπαϊκές εταιρείες που επωφελήθηκαν από την αντιστροφή των περιουσιακών στοιχείων στους αμυντικούς προϋπολογισμούς παγκοσμίως μετά από χρόνια περικοπών, με τις παραγγελίες της για αεροσκάφη Rafale να συνεχίζουν να αυξάνονται.
Αλλά το μεγαλύτερο μέρος αυτών των παραγγελιών, με εξαίρεση τις μεγάλες παραγγελίες από τη Γαλλία αλλά και την Ελλάδα, προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ , από την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή την Ινδονησία.
Χώρες συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ολλανδίας επέλεξαν πρόσφατα τα αμερικανικά αεροσκάφη F35 της Lockheed Martin, εν μέρει καθώς είναι ικανά να μεταφέρουν αμερικανικές πυρηνικές βόμβες και είναι συμβατά με τις συμφωνίες κοινής χρήσης όπλων του ΝΑΤΟ.
Αντιδράσεις από τον κλάδο
Ο Trappier δεν ήταν ο μόνος που έριξε κρύο νερό σε ορισμένες από τις φιλοδοξίες της ΕΕ στον τομέα της άμυνας, με εταιρείες όπως η γερμανική εταιρεία κατασκευής πυρομαχικών Rheinmetall να αποδοκιμάζουν επίσης τον αργό ρυθμό λήψης αποφάσεων.
Το στέλεχος είπε ότι η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει ότι θα διατηρήσει απλές τις διαδικασίες καθώς προσπαθεί να ενισχύσει τη χρηματοδότηση για τη βιομηχανία και να μην δημιουργήσει πιο επαχθείς κανονισμούς.
«Αν κοιτάξεις τις πολεμικές οικονομίες, φτιάχνεις όπλα, όχι κανονισμούς, και έχεις μια οικονομία που βάζει την άμυνα στο επίκεντρο όλων των ασχολιών της», είπε ο Trappier. «Και δεν είμαστε ακόμα εκεί».
Προβλέψεις
Η προειδοποίηση του Trappier ήρθε καθώς η Dassault προέβλεψε περαιτέρω δυσκολίες με τους ευρωπαίους προμηθευτές το 2024, οι οποίες έχουν ήδη επηρεάσει τις παραδόσεις πέρυσι.
Κατέληξε να αποκτήσει 13 Rafales και 26 επιχειρησιακά τζετ Falcon σε σύγκριση με την πρόβλεψή της για 15 και 35 για το 2023, με τις προσαρμοσμένες πωλήσεις της να συρρικνώνονται κατά 30 τοις εκατό στα 4,8 δισ. ευρώ πέρυσι.
Οι μετοχές της Dassault σημείωσαν πτώση σχεδόν 6 τοις εκατό νωρίς το απόγευμα της Τετάρτης, παρόλο που το συνολικό ανεκτέλεστο των παραγγελιών του ομίλου αυξήθηκε περαιτέρω στα 38,5 δισ. ευρώ και προέβλεψε υψηλότερες πωλήσεις κοντά στα 6 δισ. ευρώ για το 2024.
Ο Trappier είπε ότι οι ευρωπαίοι προμηθευτές της Dassault είχαν ταλαιπωρηθεί από προβλήματα με τις δικές τους προμήθειες, συχνά από χώρες εκτός ΕΕ, ή είχαν περιοριστεί από προβλήματα όπως το υψηλό κόστος ενέργειας και η αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας από την εποχή της Covid.
Η Dassault, όπως και άλλες αμυντικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η Thales ή η Airbus, προωθεί κεφάλαια σε μικρές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα ή στέλνει τις δικές της ομάδες ως ενισχύσεις.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης