Υψηλότερα από τα παραδοσιακά οχήματα αναμένεται να κινούνται οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2023, σύμφωνα με νέα έκθεση της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΕ διπλασιάζει τις επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, οι οποίες πρόκειται να τετραπλασιαστούν έως το 2040, στοχεύοντας σε πλήρη απεξάρτησή τους από τον άνθρακα ως το 2040, σύμφωνα με την Κομισιόν.
Ηλεκτροκίνηση: Kονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ για 2.624 νέες αιτήσεις αγοράς οχήματος
Ωστόσο, σύμφωνα με την ένωση των ευρωπαϊκών ενεργειακών εταιρειών, η επίτευξη του φιλόδοξου αυτού στόχου απαιτεί ένα πιο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα, όπου τα δεδομένα μπορούν να ανταλλάσσονται ελεύθερα μεταξύ των σχετικών φορέων, «ώστε να διασφαλίζονται ταυτόχρονα τόσο ο στρατηγικός σχεδιασμός υποδομών και η εξοικονόμηση κόστους, όσο και η ευελιξία και η βελτιωμένη διαδικασία φόρτισης».
Δυνατότητες και προκλήσεις
Όπως αναφέρει η Eurelectric, τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχώς αυξάνονται στην Ευρώπη. Το 2023, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, και σε κάθε 5 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιστοιχούσε ένα ηλεκτρικό. Η ανάπτυξη υποδομών κινείται στους ίδιους ρυθμούς, με τους ταχυφορτιστές να είναι 10 φορές πιο ισχυροί από ό,τι πριν από μόλις 5 χρόνια. Μέχρι το 2030, περίπου 75 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη, με μοντέλα σε πιο προσιτές τιμές για το αγοραστικό κοινό, χάρη στις οικονομίες κλίμακος στην παραγωγή, καθώς και στην καινοτομία και την ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, αρκετές προκλήσεις ενδέχεται να επιβραδύνουν τον ρυθμό υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Κίνας για την παραγωγή τους γίνεται ολοένα πιο οξύς, ενώ παράλληλα, διαφορετικοί παίκτες του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης δε διαμοιράζονται τα δεδομένα τους.
«Η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει ρυθμούς στην Ευρώπη. Για να επιταχυνθεί ωστόσο η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει όλοι οι παίκτες, σε όλη την αλυσίδα αξίας, να συνεργαστούν με ανοιχτά, προσβάσιμα από όλους και ασφαλή δεδομένα ώστε να παρέχουν μια ομαλή, απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη», δήλωσε σχετικά ο Γενικός Γραμματέας της Eurelectric, Kristian Ruby.
Σημαντικός ο διαμοιρασμός δεδομένων
Όπως τονίζεται, κάθε μέλος του οικοσυστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων παράγει δεδομένα. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών των οχημάτων, της κατάστασης των μπαταριών, της δυναμικότητας του δικτύου και της απόδοσης των σταθμών φόρτισης – δεν κοινοποιούνται σήμερα, αφενός λόγω της ανησυχίας για πιθανή απώλεια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών και αφετέρου λόγω προστασίας της ιδιωτικότητας. Αυτό, σύμφωνα με την Eurelectric, μειώνει την απόδοση ολόκληρου του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης. «Τα δεδομένα θα πρέπει να καταστούν ανοιχτά και αξιοποιήσιμα από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, με την καθιέρωση τυποποιημένων πρωτοκόλλων και με τη δημιουργία κοινών δικτύων φόρτισης, χαρτών συμφόρησης δικτύου και κοινών πλατφορμών για τη διάσπαση των σιλό στα δεδομένα», σημειώνεται.
«Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τεχνολογική αλλαγή και αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για τη σύνδεση των κόσμων των μεταφορών, της ενέργειας και του δομημένου περιβάλλοντος», υπογραμμίζει σχετικά ο Serge Colle, Global Energy & Resources Leader της EY. «Αυτό, ωστόσο, εξαρτάται από την κοινή χρήση των δεδομένων και την ανταλλαγή πληροφοριών, με την επίτευξή τους να είναι μία πρόκληση», προσθέτει. «Η υπέρβαση αυτή θα συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας ηλεκτροκίνησης και θα ξεκλειδώσει προστιθέμενη αξία για τους παίκτες του οικοσυστήματος».
Η Eurelectric καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενσωματώσουν τον ασφαλή διαμοιρασμό των δεδομένων σε όλα τα ρυθμιστικά πλαίσια που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, ώστε να επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με τη θέσπιση νομοθεσίας για τα δεδομένα εντός του οχήματος.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας