
Πιστώθηκε, σήμερα, με την 13η απόφαση πληρωμής στους λογαριασμούς 695 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» το ποσό των 2.757.829,73 ευρώ.
Από τον Νοέμβριο έως σήμερα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει επιδοτήσει 3.933 δικαιούχους με το ποσό των 11.319.060 εκατ. ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Την ίδια στιγμή, υπεγράφη η 16η απόφαση υπαγωγής πολιτών στο πρόγραμμα. Μέσω αυτής εντάχθηκαν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και δικαιούνται επιδότηση, 823 νέοι ωφελούμενοι. Από αυτές τις αιτήσεις οι 605 αφορούν σε φυσικά πρόσωπα και οι 218 σε νομικά πρόσωπα. Η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 3.947.009,34 ευρώ, εκ των οποίων τα 1.822.212,6 ευρώ, αφορούν στα φυσικά πρόσωπα και τα 2.124.796,74 ευρώ σε νομικά πρόσωπα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η επιδότηση των € 8.000 κρατάει ζεστή την αγορά
Επιπλέον αιτήσεις
Ταυτόχρονα, τις επόμενες μέρες, θα υπάρξει για τους πολίτες δυνατότητα υποβολής επιπλέον αιτήσεων μέσω της επαναδιάθεσης πόρων, λόγω της 45ημερης προθεσμίας, που ορίστηκε μετά την εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με αριθμό 358265/Β’ 6700/27-11-2023. Οι αλλαγές που έγιναν στο πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» μέσω της εν λόγω ΚΥΑ, η οποία ορίζει προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή, δίνουν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη δυνατότητα να αξιοποιεί με βέλτιστο τρόπο τα διαθέσιμα κεφάλαια.
Η ημερομηνία έναρξης υποβολής νέων αιτήσεων είναι η 11/3/2024 και αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται μέχρι εξάντλησης του διαθέσιμου ποσού.
Η εικόνα στην αγορά
Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», συνεχίζει να δίνει μεγάλη ώθηση στην ελληνική αγορά.
Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ των 7.328, έναντι μόλις 2.959 ταξινομήσεων που είχαν γίνει το 2022. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση που σημειώθηκε φτάνει το 147%!
Και ενώ το 2022 τα μοντέλα με μπαταρία είχαν μόλις 2,81% μερίδιο αγοράς, το 2023 το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέβηκε στο 5,45%. Ποσοστό που μπορεί να φαντάζει μικρό, όμως είναι το διπλάσιο σε σχέση με της προηγούμενης χρονιάς.
Εκτός από την παράταση του προγράμματος έως και 30 Απριλίου 2024 και τη συνέχιση της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, με την εκ νέου διάθεση πόρων ύψους 6,4 εκατ. ευρώ δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν και νέες αιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών.
Θυμίζουμε πως για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαμορφώνεται σε 30% (από 20% στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 1) και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ, αντί για 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.
Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ επιπλέον, ενώ η αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων