Ο Ίλον Μασκ και η Tesla δεν σταματούν να βρίσκονται στο επίκεντρο της δημοσιότητας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο –κι αυτή τη φορά το ενδιαφέρον στράφηκε ξανά στο εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία, το οποίο είναι και το μοναδικό της εταιρείας στην Ευρώπη.
Το gigafactory Gruenheide, το οποίο από την αρχή της κατασκευής του είχε μπει στο στόχαστρο ακτιβιστών, έμεινε χωρίς ρεύμα και αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή. Αυτό έγινε αφού πιθανή εμπρηστική επίθεση άφησε στις φλόγες υποσταθμό παραγωγής ενέργειας, με ομάδες εξουδετέρωσης βομβών του στρατού να καταφτάνουν εκεί ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Μασκ: Αμοιβή 6 δισ. δολαρίων ζητούν οι δικηγόροι για την υπόθεση της Tesla
Από τις ζημιές έμεινε επίσης χωρίς ρεύμα και μέρος της πόλης του Βερολίνου, με τις αρχές να διερευνούν για δολιοφθορά. Η αστυνομία έλαβε αρχικά ειδοποίηση για φωτιά σε πυλώνα μεταφοράς ηλεκτρισμού στην περιοχή Gosen-Neu Zittau. Επίσης αναφέρθηκαν διακοπές ρεύματος στο Freienbrink που βρίσκεται στα νοτιοανατολικά του Βερολίνου.
„Elon #Musk sorgt nicht für Sicherheit“, warnen Gegner der @Tesla-Fabrik in #Grünheide nach dem #Brandanschlag auf die Stromversorgung. Für die #Gigafactory gibt es offenbar keine Notfallpläne. @elonmusk @joergstb @NABUBrandenburg #Tesla #ElonMusk https://t.co/5Jzup7KFKl
— Berliner Zeitung (@berlinerzeitung) March 6, 2024
Ο Μασκ χαρακτήρισε ως «ανόητη» την περίπτωση εμπρησμού που διερευνάται και η οποία διέκοψε την παραγωγή στο εργοστάσιο, την ώρα που ακροαριστερή ομάδα ακτιβιστών ανέφερε ότι εκείνη ήταν που έβαλε στο στόχαστρο το gigafactory λόγω του όγκου των πόρων και της εργασίας που χρησιμοποιεί. «Αυτοί είναι είτε οι πιο ανόητοι οικοτρομοκράτες στη Γη είτε είναι μαριονέτες εκείνων που δεν έχουν καλούς περιβαλλοντικούς στόχους», έγραψε ο Μάσκ στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Χ (πρώην Twitter). Η Tesla θεωρεί ότι η παραγωγή μπορεί να μην αρχίσει ξανά πριν την επόμενη εβδομάδα, με τη διακοπή να κοστίζει κοντά στα 100 εκατ ευρώ.
Η Tesla θέλει να διπλασιάσει το μέγεθος του εργοστασίου της στη Γερμανία και αυτό δεν αρέσει σε ορισμένους κατοίκους και ομάδες περιβαλλοντικών οργανώσεων. Οι φιλοδοξίες της Tesla να επεκτείνει το συγκεκριμένο εργοστάσιο, το οποίο έχει παραγωγική ικανότητα περίπου 500.000 οχημάτων ετησίως, αντιμετώπισε και φέτος πολλά εμπόδια αφού πολίτες ψήφισαν κατά της πρότασης για κοπή δέντρων ώστε να δημιουργηθεί χώρος για επέκταση στην ευρύτερη περιοχή.
Παραγωγή με στόχο τα 1 εκατ. οχήματα ετησίως
Η Tesla θέλει να διπλασιάσει την ικανότητα παραγωγής του εργοστασίου σε 100 γιγαβατώρες μπαταριών και σε 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως, καθιστώντας το ως κύριο όπλο του Μασκ για να κυριαρχήσει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, παίρνοντας κεφάλι μεταξύ άλλων απέναντι στη Volkswagen που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής οχημάτων στην Ευρώπη. Στο εργοστάσιο αυτό η Tesla έχει επενδύσει 5 δις ευρώ.
Το Μάρτιο του 2022 η Tesla είχε λάβει πράσινο φως υπό όρους για το εργοστάσιο στη Γερμανία, μετά από μήνες καθυστερήσεων από αντιδράσεις κατοίκων και ακτιβιστών. Αρχικά είχαν προσληφθεί εκεί 2.600 εργαζόμενοι από τις 12.000 εργαζόμενους που απασχολήθηκαν συνολικά.
Τότε για να πάρει άδεια η Tesla είχε χρειαστεί να αποδείξει ότι πληροί πολυάριθμες προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης υδάτινων πόρων και του ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Μακρά ιστορία αντιδράσεων
Η Tesla πριν το Μάρτιο του 2022 είχε αναγκαστεί επανειλημμένα να καθυστερήσει το άνοιγμα του εργοστασίου και ο Μασκ ταξίδευε τακτικά στη Γερμανία για να ελέγξει την πρόοδο του εργοστασίου, επικρίνοντας στην πορεία τη γραφειοκρατία.
Ήταν το Νοέμβριο του 2019 όταν η Tesla είχε ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων στη Γερμανία, επαινώντας τη γερμανική τεχνολογία. Αν και η έγκριση για το εργοστάσιο διήρκεσε περισσότερο από όσο περίμενε η Tesla, οι τοπικοί αξιωματούχοι χαρακτήρισαν τη διαδικασία «ασυνήθιστη από πολλές απόψεις». Αυτό περιελάμβανε το «σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα» που η Κρατική Υπηρεσία για το Περιβάλλον «επιθεώρησε και ενέκρινε όχι μόνο ολόκληρο εργοστάσιο, αλλά μια ολόκληρη βιομηχανική περιοχή», είχαν δηλώσει τότε αξιωματούχοι.
Το 2020 η Tesla είχε κάνει πίσω σε αιτήματα των ακτιβιστών και είχε συμφωνήσει να μειώσει την κατανάλωση νερού στο νέο της εργοστάσιο κατά περισσότερο από το ένα τρίτο. Η εταιρεία έπρεπε επίσης να αναστείλει προσωρινά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής εκείνης της χρονιάς για την παρέμβαση σε πευκοδάσος ώστε να αποδείξει ότι το έργο δεν θα έβλαπτε ζώα στην περιοχή.
Latest News
Πρωτοφανή τα φετινά ρεκόρ ζέστης
Διαψεύστηκαν οι εκτιμήσεις των κλιματολόγων
Επενδύσεις 426 δισ. για την ενεργειακή μετάβαση - Οι στόχοι για μηδενικό άνθρακα
Τι προβλέπει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση - Οι ωριμότερες και φθηνότερες παρεμβάσεις
Η Σικελία στο έλεος της ξηρασίας - Δυσοίωνες προβλέψεις για τις καλλιέργειες
Η Σικελία πλήττεται από ακραίες συνθήκες ξηρασίας – πολλά χωράφια και λίμνες σε όλο το νησί έχουν ξεραθεί
Γιατί η Ισπανία επενδύει μαζικά σε μονάδες αφαλάτωσης νερού
Η ξηρασία στην Ισπανία αλλάζει τα δεδομένα στην οικονομία - Οι μεγάλες προκλήσεις που φέρνει η λειψυδρία
Φρενάρει η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ, αλλά «πετάει» στην Κίνα - Εκτοξεύονται οι πωλήσεις της BYD
Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ δυνατή στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το 66% των πωλήσεων ηλεκτρικών παγκοσμίως
Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια το νέο «Εξοικονομώ» - Τι προβλέπει
Το νέο Εξοικονομώ προβλέπει μοριοδότηση για ΑμεΑ, πολύτεκνες οικογένειες και σύστημα με τις βαθμοημέρες που εφαρμόζεται για το επίδομα θέρμανσης
Λειψυδρία: Επτά νησιά στο μικροσκόπιο των επιστημόνων
Η εξερεύνηση και οι προτάσεις για οικοϋδρολογικές λύσεις
Το κολοσσιαίο αποτύπωμα άνθρακα της Τέιλορ Σουίφτ
Η εκτεταμένη χρήση ιδιωτικού τζετ της Τέιλορ Σουίφτ είχε ως αποτέλεσμα να παραχθούν περίπου 8.000 τόνοι εκπομπών CO2
Πως ο Τραμπ εγκατέλειψε την αδιάλλακτη στάση του για την ηλεκτροκίνηση
Η δημόσια υποστήριξη του Ίλον Μασκ αλλάζει τη ρητορική αλλά επηρεάζει και τις θέσεις του υποψήφιου προέδρου
ΔΕΗ: Πώς χτίζει το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο των 8,9 GW για το 2026
Ποια είναι τα έργα που αναπτύσσει σε Ελλάδα και Ρουμανία - Η πορεία της επιχείρησης προς την «πράσινη» μετάβαση