Η απόφαση της Microsoft να χαλαρώσει τον 23ετή ανταγωνισμό της με τη Sony και τη Nintendo για την κυριαρχία στο hardware των βιντεοπαιχνιδιών άνοιξε το δρόμο για την επιστροφή της Ιαπωνίας ως την αδιαμφισβήτητη πατρίδα της κονσόλας στον κόσμο.
Η προοπτική μιας νέας, λιγότερο διεθνοποιημένης εποχής του πολέμου των παιχνιδομηχανών δημιούργησε ελπίδες για ευτυχέστερες εποχές για τους Ιάπωνες κατασκεύαστες που επέζησαν, αλλά έκανε επίσης τους αναλυτές και τους επενδυτές να επανεξετάσουν το ερώτημα για πόσο καιρό θα συνεχίσει να υπάρχει η συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών.
Game over… για το gaming; Γιατί φρενάρει η βιομηχανία παιχνιδιών
Ο επικεφαλής του τμήματος παιχνιδιών της Microsoft, Φιλ Σπένσερ, αποκάλυψε τον περασμένο μήνα σχέδια για την κυκλοφορία παιχνιδιών που προηγουμένως ήταν αποκλειστικά παιχνίδια στην κονσόλα Xbox για χρήση σε αντίπαλες πλατφόρμες, στο πλαίσιο μιας νέας εστίασης: στο gaming που βασίζεται στο cloud.
Ενώ ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας δήλωσε ότι εξακολουθεί να εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά ισχυρότερων παιχνιδομηχανών, οι αναλυτές θεωρούν ότι η μακροπρόθεσμη κατεύθυνσή του είναι σαφής.
«Όλα τα σημάδια δείχνουν ότι το υλικό (η συσκευή δηλαδή) γίνεται όλο και λιγότερο σημαντικό για τη Microsoft, οπότε υπάρχει αυτή η πιθανότητα να επιστρέψουμε σε ένα σημείο όπως στη δεκαετία του 1990, όπου οι βιώσιμες επιλογές κονσόλας ήταν όλες ιαπωνικές», δήλωσε στους Financial Times ο Σερκάν Τοτό, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων ειδικά για την αγορά των βιντεοπαιχνιδιών Kantan Games.
Η εγκατάλειψη της μάχης για τις κονσόλες για να επικεντρωθεί στο λογισμικό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια τεράστια νίκη για την Ιαπωνία. Για πολλούς, η γενέτειρα του Super Mario, του Sonic the Hedgehog, του Final Fantasy και του Pokémon είναι η πνευματική πατρίδα της κονσόλας και έχει παρουσιάσει τις πιο σκληρές συγκρούσεις της βιομηχανίας της «χρυσής εποχής» της δεκαετίας του 1980 και του 1990, Nintendo εναντίον Sega και αργότερα Nintendo εναντίον Sony.
«Μπορεί να μην συμβεί άμεσα, επειδή η τεχνολογία του cloud gaming δεν είναι σαφώς έτοιμη ακόμα, αλλά από όσα υποδεικνύει η Microsoft, υπάρχει η πιθανότητα να επιστρέψουμε σε μια βιομηχανία κονσολών που θα είναι αποκλειστικά ιαπωνική, με τη Sony και τη Nintendo να κυριαρχούν η καθεμία στο δικό της κομμάτι της αγοράς με τους διαφορετικούς, μοναδικούς τους τρόπους» δήλωσε ο Ντέιβιντ Γκίμπσον, αναλυτής της MST Financial.
Εμπορικά αδιέξοδα
Όμως η επιστροφή σε μια βιομηχανία αποκλειστικά ιαπωνικής προέλευσης για το ειδικό υλικό παιχνιδιών θα μπορούσε να ορίσει πιο ξεκάθαρα την κονσόλα ως εμπορικό αδιέξοδο, αναφέρουν στην ανάλυσή τους οι Financial Times.
Αυτό το ζήτημα, δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής Πέλαμ Σμίδερς, θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα έντονο για τη Sony, η οποία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα σχέδια για την περικοπή 900 θέσεων εργασίας από τη μονάδα παιχνιδιών της.
«Ήταν αρκετά δύσκολο για τη Sony να επιχειρηματολογήσει για την ανάγκη των επενδυτών για ένα PS5 – και πολλοί άνθρωποι εκείνη την εποχή έλεγαν ότι το PS5 θα μπορούσε να είναι το τέλος της σειράς – αλλά η δέσμευση της Microsoft για το console gaming βοήθησε», δήλωσε ο Σμίδερς.
Η Nintendo, εν τω μεταξύ, αντιμετωπίζει ένα ζήτημα χρονισμού. Η κονσόλα Switch, που κυκλοφόρησε το 2017 και πλέον υπολειτουργεί σημαντικά ακόμη και σε σύγκριση με ορισμένα κινητά τηλέφωνα, πρόκειται να αντικατασταθεί από μία συσκευή επόμενης γενιάς. Αλλά η εταιρεία με έδρα το Κιότο δεν έχει ακόμη πει πότε ακριβώς και πώς θα είναι αυτή η συσκευή.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η Nintendo εξακολουθεί να είναι τραυματισμένη από την εμπειρία του 2012, όταν κυκλοφόρησε έναν κακοσχεδιασμένο διάδοχο της παγκόσμιας επιτυχίας της κονσόλας Wii.
Οι πωλήσεις του υπάρχοντος Switch είναι αξιοσέβαστες, δήλωσε ο Τοτό, αλλά λίγο πολύ όλοι όσοι ήθελαν την κονσόλα έχουν αγοράσει μία μέχρι τώρα. Η αγορά, είπε, θα περιμένει τον διάδοχο της Nintendo και μπορεί να συγκρατήσει την αγορά παιχνιδιών για το Switch πριν από την κυκλοφορία ενός νέου μηχανήματος.
Τα διαφορετικά προβλήματα της Sony
Ο Γκίμπσον δήλωσε ότι τα προβλήματα της Sony είναι πολύ διαφορετικά: η παιχνιδομηχανή PS5, που είναι τώρα τεσσάρων ετών, είναι δημοφιλής, αλλά η επιχείρηση παιχνιδιών της καθοδηγείται τώρα από «λογιστές» και όχι από ανθρώπους που είναι προετοιμασμένοι να διαχειριστούν μια δημιουργική επιχείρηση.
Οι προηγούμενες γενιές του PlayStation είχαν κυκλοφορήσει με την προσδοκία ότι το μηχάνημα θα πωλούνταν αρχικά με ζημία, πριν η τιμή των εξαρτημάτων πέσει γρήγορα, επιτρέποντας στην εταιρεία να βγάλει τα έξοδά της και, με τον καιρό, να επιτρέψει μειώσεις τιμών για τους πελάτες.
Μέχρι το πέμπτο έτος κυκλοφορίας του το PS4 είχε δύο μειώσεις τιμών συνολικού ύψους 100 δολαρίων. Το PS5 δεν είχε καμία. «Με τους υπεύθυνους λογιστές, η Sony δεν είναι διατεθειμένη να μειώσει τις τιμές κατά 100 δολάρια για να τονώσει τη ζήτηση, επειδή αυτό θα κόστιζε 2 δισ. δολάρια σε κέρδη», δήλωσε ο Γκίμπσον.
Μια αγορά που αλλάζει
Η Microsoft, η οποία έχει ξοδέψει τεράστια ποσά για εξαγορές στούντιο παιχνιδιών, όπως η εξαγορά της Activision αξίας 75 δισ. δολαρίων, αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα με τα οικονομικά του υλικού της. Αναλυτές δήλωσαν ότι η αμερικανική εταιρεία μπορεί να έχει μεγαλύτερο κίνητρο από τη Sony να γίνει βασιλιάς όλων των πλατφορμών.
«Η κατάσταση της αγοράς των παιχνιδομηχανών αυτή τη στιγμή μπορεί να μην είναι μια διαφήμιση αυτή καθαυτή για την Ιαπωνία να ξαναβρεί το mojo της. Αισθάνεται περισσότερο ότι αυτές οι τρεις πολύ ιδιόμορφες επιχειρήσεις τα πάνε καλά ή όχι για ιδιόμορφους λόγους», δήλωσε ο Ρόμπιν Ζου, αναλυτής παιχνιδιών στην Bernstein.
Υπάρχει πιθανότητα η νέα κατεύθυνση της Microsoft να είναι μια «win, win, win κατάσταση», σύμφωνα με τον Ατούλ Γκογιάλ της Jefferies, λόγω της διαφορετικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η κάθε εταιρεία.
Η Microsoft, είπε, θα μπορούσε να ανεβάσει τις αποδόσεις της προσφέροντας τα παιχνίδια της σε διαφορετικές πλατφόρμες, ενώ η Nintendo και η Sony θα αντιμετωπίσουν «λιγότερο έντονο ανταγωνισμό» και θα επωφεληθούν από την ύπαρξη ευρύτερης επιλογής τίτλων για τους πελάτες.
Αλλά, όπως είπε ο Ζου, ένας παράγοντας που μπορεί να αποτρέψει τη Microsoft από το να «σκοτώσει» εντελώς το Xbox είναι το ίδιο πράγμα που θα κρατήσει τη Sony και τη Nintendo στην αγορά: η έντονη πίστη των παικτών.
«Η ανησυχία που θα έχει [η Microsoft] είναι ότι έχει ήδη πείσει τους πελάτες να αγοράσουν το υλικό- λέγοντάς τους ότι τα παιχνίδια του Xbox θα υπάρχουν σε κάθε άλλη πλατφόρμα, κινδυνεύει να αναστατώσει τους πιο αφοσιωμένους και δογματικούς πελάτες», δήλωσε.
Latest News
Το... «δόλωμα διασημοτήτων» και το φρένο της Meta στις οικονομικές απάτες
Η Αυστραλία ενέκρινε αυτήν την εβδομάδα έναν νόμο ορόσημο που απαγορεύει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για παιδιά κάτω των 16 ετών.
Βluesnarfing: Η νέα απειλή για το κινητό μας
To bluesnarfing είναι το τελευταίο κόλπο για να σου χακάρουν μέσω Bluetooth το κινητό σου
Πρωταγωνιστής το TikTοk στη νέα τάση αγορών μέσω social media
Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που πρωτοστατεί στην τάση του «κοινωνικού εμπορίου» είναι το TikTok
Ποια επαγγέλματα θα επιβιώσουν από την επέλασή της AI
Αναλυτές εντόπισαν διάφορους ρόλους εργασίας, όπου η αμοιβή ήταν ανθεκτική στην εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης
Η τεχνητή νοημοσύνη στο χρηματιστήριο της Ταϊλάνδης
Διάφορες ατασθαλίες έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη επενδυτών στην Ταϊλάνδη
Διείσδυση στην αγορά των χωρών της Βαλτικής για την Netcompany
Η συμφωνία με τη Λιθουανία έρχεται λίγο μετά και τη συμφωνία με τη Σουηδική Φορολογική Αρχή, Skatteverket, όπου η Netcompany και το SOLON TAX επιλέχθηκαν τον Ιούνιο
«Πέρασε» ο νόμος που απαγορεύει τα social media στους κάτω των 16 στην Αυστραλία
Ο νόμος που θέσπισε η Αυστραλία υποχρεώνει εταιρείες κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου να σταματούν την είσοδο στις πλατφόρμες ανηλίκων, διαφορετικά έρχονται αντιμέτωποι με βαρύτατα πρόστιμα
Μήπως το τηλέφωνο του παιδιού σας το αρρωσταίνει;
Τα smartphone παρέχουν ευκαιρίες μάθησης και ψυχαγωγίας, αλλά έχουν επίσης αναδείξει μια νέα πρόκληση για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς: την εξάρτηση των παιδιών από τα κινητά
Προειδοποίηση Κίνας προς ΗΠΑ - Πώς θα απαντήσει σε νέα κλιμάκωση των περιορισμών στους ημιαγωγούς
Η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει πρόσθετους περιορισμούς στην πώληση εξοπλισμού ημιαγωγών και τσιπ μνήμης ΑΙ στην Κίνα
Πώς η Telegram στηρίζει τα οικονομικά της καθώς ο ιδρυτής αντιμετωπίζει την δικαιοσύνη
Τα έσοδα του Telegram εκτινάχθηκαν στα 525 εκατ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2024 προτού συλληφθεί ο Πάβελ Ντούροφ