
Όταν βγήκε «στον αέρα» η Temu, φιλοδοξία της ήταν να αποτελέσει μια ταχύτερη, πιο λιτή και φθηνότερη εκδοχή της Amazon. Και τα κατάφερε: μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια εξαπλώθηκε από την Κίνα σε 49 χώρες, μέσα από ένα τεράστιο και άκρως επιθετικό διαφημιστικό πρόγραμμα.
Ο κολοσσός του e-commerce αναδείχθηκε το 2023 ο κορυφαίος διαφημιζόμενος με βάση τα έσοδα, αν και υπάρχει μια γενικότερη αδιαφάνεια τόσο για τα συνολικά κόστη που έριξε στην προώθηση, όσο και για τα κέρδη της.
Η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με γνώση του θέματος, αποκαλύπτει ότι μόνο στη Meta (τη μητρική εταιρεία του Facebook και του Instragram) η Temu «έριξε» σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις, εκπλήσσοντας στελέχη της εταιρείας. Η Temu είναι επίσης ένας από τους πέντε κορυφαίους διαφημιστές της Google.
Temu: Τα μυστήρια της PDD που την οδήγησαν στην κορυφή του κόσμου
Εκπρόσωπος του κινεζικού κολοσσού αμφισβήτησε το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά αρνήθηκε να αποκαλύψει τα επίπεδα δαπανών της εταιρείας στη Meta.
Ο όγκος της διαφήμισης από την Temu , η οποία κυκλοφόρησε το 2022, έχει αιχμαλωτίσει τα στελέχη και των δύο τεχνολογικών εταιρειών, οι οποίες είναι εδώ και καιρό οι κυρίαρχοι παίκτες στην ψηφιακή διαφήμιση.
Επιθετικές δαπάνες
Τόσο η Temu, όσο και γίγαντας της γρήγορης μόδας Shein και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών με κινεζικές ρίζες, ξοδεύουν επιθετικά για να προσεγγίσουν καταναλωτές, ανεβάζουν τις τιμές ψηφιακής διαφήμισης, κυνηγούν υπαλλήλους logistics και παραδίδουν τόσα πολλά προϊόντα που έχουν γίνει όφελος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία .
Η διαφημιστική μάχη στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι σίγουρα «καλά νέα» για τη Meta και την Google, καθώς γεμίζει τα ταμεία τους με ζεστό χρήμα.
Και αυτό αποτυπώνεται και στην χρηματιστηριακή τους αξία. Η τιμή της μετοχής της Meta σημείωσε άνοδο στις αρχές Φεβρουαρίου, αφού ενέγραψε την καλύτερη τριμηνιαία αύξηση των πωλήσεών της σε περισσότερα από δύο χρόνια. Τα έσοδα από τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι, φτάνοντας τα 13,69 δισεκατομμύρια δολάρια, μια μεγάλη αντιστροφή από το προηγούμενο έτος, όταν τα έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά 3% στα 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Αντίθετα, η αύξηση των εσόδων από πελάτες με έδρα τις ΗΠΑ αυξήθηκε μόνο κατά 5,5% στα 49,78 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023.
Το εσωτερικό ανέκδοτο
Όπως αποκαλύπτει η WSJ οι υπάλληλοι της Meta έχουν ένα εσωτερικό ανέκδοτο, που κυκλοφορεί τελευταία στα γραφεία τους: αστειεύονται λέγοντας ότι πρέπει να ευχαριστήσουν την Temu στέλνοντάς της μια δωροκάρτα… Temu.
Η Temu έχασε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια μάρκετινγκ του Super Bowl, η οποία περιελάμβανε την προβολή πολλών διαφημίσεων κατά τη διάρκεια της μετάδοσης του μεγάλου παιχνιδιού από το CBS. Έβαλε μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVIII και ξανά κατά τη διάρκεια της κάλυψης μετά τον αγώνα. Φέτος, τα brandsπλήρωσαν περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια για 30 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου κατά τη διάρκεια του Super Bowl, του ακριβότερου διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση.
Η διαφήμιση κινουμένων σχεδίων του Temu , η οποία έχει το σλόγκαν «ψωνίζω σαν δισεκατομμυριούχος», έδειχνε ένα κορίτσι να χορεύει τριγύρω και να πετάει χαμηλές τιμές. Ήταν η δεύτερη εμφάνιση του Temu στο Super Bowl αφού η εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στο μεγάλο παιχνίδι το 2023.
Buzz
Το μπαράζ διαφημίσεων του Super Bowl τον περασμένο μήνα βοήθησε τον Temu να δημιουργήσει άφθονο buzz στο διαδίκτυο. Ήταν ο δεύτερος πιο αναφερόμενος διαφημιστής του Super Bowl στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης—μετά την Verizon, η οποία δημοσίευσε μια διαφήμιση με την Beyoncé. Η Sprout Social, εταιρεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσε επίσης ότι η Temu είχε 40.448 αναφορές και 420.714 δεσμεύσεις, συμπεριλαμβανομένων των likes, των shares και των σχολίων την ημέρα του παιχνιδιού.
Και οι ναυτιλιακές εταιρείες σημείωσαν αύξηση στις παραδόσεις Temu μετά την προβολή της διαφήμισής τους στο Super Bowl.
«Σίγουρα έχουμε δει πολύ θετική ανάπτυξη από την Temu. Και νιώθουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση μετά το Super Bowl», δήλωσε ο Andy Whiting , ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Better Trucks. Ο περιφερειακός μεταφορέας παραδίδει δέματα σε 21 πόλεις των ΗΠΑ, όπως το Σικάγο, το Μιλγουόκι, το Κλίβελαντ, το Ντιτρόιτ, το Χιούστον και την περιοχή του μετρό γύρω από τη Νέα Υόρκη.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου αποστέλλουν 10.000 τόνους αγαθών την ημέρα αεροπορικώς από την Κίνα και οι Shein και Temu αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% των πακέτων, εκτίμησε ο Steven Wang , διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας logistics ηλεκτρονικού εμπορίου Baixiao.
Στις ΗΠΑ, η Shein και η Temu στέλνουν η κάθε μία περίπου ένα εκατομμύριο πακέτα την ημέρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο αποστολής δεμάτων ShipMatrix.
Ανεβάζουν τις τιμές
Ο όγκος των διαφημίσεων που αγοράζουν οι Temu, Shein και άλλοι παίκτες αυξάνει τις τιμές ορισμένων διαφημιστικών σποτ, σύμφωνα με ορισμένους CEO.
«Ξοδεύουν πολλά χρήματα στο μάρκετινγκ», δήλωσε ο ο διευθύνων σύμβουλος της Etsy, Τζος Σίλβερμαν. «Πιστεύω ότι αυτοί οι δύο παίκτες έχουν σχεδόν μόνοι τους αντίκτυπο στο κόστος της διαφήμισης, ιδιαίτερα σε ορισμένα συνδρομητικά κανάλια στο Google και στο Meta».


Latest News

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά

Η στιγμή της Μελόνι - Θα μπορέσει να «καλοπιάσει» τον Τραμπ για λογαριασμό της ΕΕ;
Η επίσκεψη της Μελόνι την Πέμπτη μπορεί να αποτελέσει ένα μήνυμα ότι Ευρωπαίοι έχουν ακόμα την πρόθεση να συναλλάσσονται με τον Τραμπ.

Μειωμένος στο 2,2% ο ετήσιος πληθωρισμός τον Μάρτιο στην ευρωζώνη - Στο 3,1% στην Ελλάδα
Οι υπηρεσίες αποτελούν η μεγαλύτερη συνιστώσα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 45,7% της τελικής νομισματικής καταναλωτικής δαπάνης

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011
![ΔΝΤ: Ηχηρό καμπανάκι για γήρανση πληθυσμού – Πλήγμα σε ανάπτυξη και συντάξεις [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_demographic22-600x352.png)
Καμπανάκι ΔΝΤ για τη γήρανση του πληθυσμού - «Πλήγμα» σε ανάπτυξη και... συντάξεις
Το ΔΝΤ προβλέπει χαμηλότερη ανάπτυξη και αυξημένες δημοσιονομικές πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία

Η ΕΕ απλοποιεί τη διαδικασία για την εφαρμογή του νόμου περί αποψίλωσης των δασών
Τα μέτρα θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση κατά 30% στο διοικητικό κόστος, ανέφερε η Κομισιόν

Σοκ και δέος: Με δασμούς 245% απειλεί ο Τραμπ την Κίνα και φουντώνει τον εμπορικό πόλεμο
Η Κίνα αντιμετωπίζει τώρα δασμούς έως και 245% στις εισαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες ως αποτέλεσμα των αντίποινων ενεργειών της, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου

Τι υπόσχονται βιομηχανίες στον Τραμπ για να αποφύγουν το χάος των δασμών
Θα χρειαστούν χρόνια για να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους την ίδια ώρα που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ παραμένει ασαφής

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια