
Σε διάψευση προχώρησε η Clinique στην Ελλάδα, σχετικά με τα δημοσιεύματα που ήθελαν το ανεξάρτητο αμερικανικό εργαστήριο Valisure να έχει ανιχνεύσει υπεροξείδιο του βενζολίου σε προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας, θυγατρικής της Estée Lauder Companies.
«Στην ελληνική αγορά δεν διανέμονται απευθείας προϊόντα Clinique τα οποία να περιέχουν υπεροξείδιο του βενζολίου, συνεπώς δεν υφίσταται οποιοσδήποτε κίνδυνος για την ασφάλεια των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, γενικότερα η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί το βενζόλιο ως συστατικό σε κανένα προϊόν του χαρτοφυλακίου της μάρκας προϊόντων Clinique», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας σε ανακοίνωση για την εγχώρια αγορά.
Estée Lauder: Από την κυριαρχία στη ρήξη και το πρόβλημα διαδοχής
«Τα προϊόντα μάρκας Clinique της εταιρείας παράγονται και διανέμονται με βάση όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες ασφάλειας και υπόκεινται προς τούτο σε πολύ αυστηρή αξιολόγηση. Όλα τα προϊόντα είναι ασφαλή για την χρήση που προορίζονται», αναφέρεται επιπλέον στην ανακοίνωση.
Τα ευρήματα
Η διάψευση και η ανακοίνωση της εταιρείας έρχονται μόλις μία ημέρα αφού το ανεξάρτητο εργαστήριο με έδρα το Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ, Valisure, ανακοίνωσε πως ανίχνευσε υψηλά επίπεδα του καρκινογόνου χημικού βενζολίου σε ορισμένες θεραπείες ακμής από μάρκες όπως η Clinique της Estée Lauder, η Up & Up της Target και η Clearasil που ανήκει στην Reckitt Benckiser.
Σύμφωνα με το Reuters, η Valisure κατέθεσε αίτημα στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA), καλώντας τη ρυθμιστική αρχή να ανακαλέσει τα προϊόντα, να διεξάγει έρευνα και να αναθεωρήσει τις οδηγίες του κλάδου, χωρίς να υπάρχει κάποιο σχόλιο ή σχετική ανταπόκριση.
Το βενζόλιο θα μπορούσε να σχηματιστεί σε «απαράδεκτα υψηλά επίπεδα» τόσο στα συνταγογραφούμενα όσο και στα μη συνταγογραφούμενα προϊόντα θεραπείας ακμής με υπεροξείδιο του βενζολίου, δήλωσε η Valisure.
Η ανίχνευση βενζολίου σε προϊόντα για τη θεραπεία της ακμής ήταν διαφορετική από τις άλλες περιπτώσεις, δήλωσε η Valisure. «Το βενζόλιο που βρήκαμε σε αντηλιακά και άλλα καταναλωτικά προϊόντα ήταν προσμίξεις – ωστόσο, το βενζόλιο στα προϊόντα υπεροξειδίου του βενζοϋλίου προέρχεται από το ίδιο το υπεροξείδιο», δήλωσε στο Reuters ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Valisure, David Light.
Οι δοκιμές της Valisure έδειξαν ότι ορισμένα προϊόντα μπορούσαν να σχηματίσουν πάνω από 800 φορές το υπό όρους περιορισμένο όριο συγκέντρωσης του FDA για το βενζόλιο.
Ο αντίκτυπος και οι πρώτες δηλώσεις
Λίγη ώρα μετά τις πρώτες ανακοινώσεις του εργαστηρίου, οι μετοχές της Estée Lauder μειώθηκαν κατά 2%, ενώ η Reckitt ανέφερε σε δήλωσή της ότι τα ευρήματα «αντανακλούν μη ρεαλιστικά σενάρια και όχι πραγματικές συνθήκες», προσθέτοντας ότι όλα τα προϊόντα Clearasil ήταν ασφαλή «όταν χρησιμοποιούνται και αποθηκεύονται σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στις ετικέτες τους».
Η Estée Lauder δήλωσε ότι η Clinique χρησιμοποιεί υπεροξείδιο του βενζολίου σε ένα προϊόν, το οποίο «είναι ασφαλές για χρήση όπως προορίζεται». Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για προϊόν που προορίζεται για την αντιμετώπιση της ακμής και δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα και την ευρωπαϊκή αγορά.
H Clinique
Για το high-end beauty brand που μετρά δεκαετίες στο skincare η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική, καθώς δεν πλήττει τις απαντήσεις που έδωσε στο θρυλικό πλέον ερώτημα-τίτλο του άρθρου της Vogue του 1967 «Can Great Skin Be Created?». Γραμμένο από την αρχισυντάκτρια ομορφιάς Carol Phillips και τον Norman Orentreich συζητούσαν τη σημασία μιας ρουτίνας φροντίδας του δέρματος. Η Evelyn Lauder, νύφη της Estée Lauder, διάβασε το άρθρο και το έθεσε υπόψη της Estée.
Τόσο η Phillips όσο και ο Orentreich προελήφθησαν στην εταιρεία για να βοηθήσουν στη δημιουργία του brand – τον Απρίλιο του 1968, η Clinique έκανε πρεμιέρα ως η πρώτη παγκοσμίως δοκιμασμένη μάρκα σε αλλεργίες στο Saks Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη με 117 προϊόντα.
Ήταν το τρίτο brand που αποκτούσε πλέον ο όμιλος μετά το Estée Lauder και το Aramis.
Σύμφωνα με την Statista, το 2023, η Clinique αποτιμήθηκε σε περίπου 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 21% των χρηστών scinacare προϊόντων στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν δικά της προϊόντα.

Η Carol Phillips
To Clearasil της Reckitt Benckiser
Με μερίδιο 5,4% στην αμερικανική αγορά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Statista, το Clearasil βρέθηκε στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων όσων χρησιμοποιούν προϊόντα κατά της ακμής.
Το brand εφευρέθηκε στις ΗΠΑ το 1950 από τον Ivan Combe με τη βοήθεια του χημικού Kedzie Teller, ως η πρώτη δερματολογική μάρκα που δημιουργήθηκε ειδικά για το νεανικό δέρμα για την καταπολέμηση της ακμής. Τα δραστικά συστατικά του αρχικού προϊόντος ήταν θείο και ρεσορκινόλη, παρόμοια με το προϋπάρχον προϊόν ακμής για ενήλικες Acnomel.
Δέκα χρόνια αργότερα, εξαγοράστηκε από την Richardson-Vicks, που το 1985 εξαγοράστηκε από την Procter & Gamble μαζί με το Clearasil, ενώ το 2000 μεταφέρθηκε στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Boots. Το 2006 η Boots Healthcare International εξαγοράστηκε από τη βρετανο-ολλανδική εταιρεία Reckitt Benckiser.

O Ivan DeBlois Combe με τη σύζυγό του
Τι άλλο έχει βρει το εργαστήριο Valisure
Όπως επισημαίνει το ConsumerReports, το συγκεκριμένο εργαστήριο ήταν εκείνο που το 2019 βρήκε μια ουσία που προκαλεί καρκίνο στο φάρμακο για την αρτηριακή πίεση βαλσαρτάνη. Αργότερα το ίδιο έτος, εντόπισε μια διαφορετική καρκινογόνο ουσία στο φάρμακο για την καούρα ρανιτιδίνη και στην επώνυμη εκδοχή του, το Zantac. Στη συνέχεια, το 2021, η εταιρεία βρήκε βενζόλιο, αρχικά σε απολυμαντικά χεριών και στη συνέχεια σε διάφορα αντηλιακά σπρέι, καθώς και σε άλλα προϊόντα περιποίησης του δέρματος σε μορφή σπρέι.
Η καρκινογόνος ουσία έχει ήδη βρεθεί σε διάφορα καταναλωτικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων αντηλιακών, απολυμαντικών χεριών και ξηρού σαμπουάν, οδηγώντας σε ανακλήσεις προϊόντων που κατασκευάστηκαν από εταιρείες όπως η Procter & Gamble και η Johnson & Johnson.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων και οι κατασκευαστές φαίνεται ότι βρήκαν αξιόπιστες τις δοκιμές της Valisure: με αφορμή αυτά τα αποτελέσματα, οι εταιρείες ανακάλεσαν τότε περισσότερα από 25 εκατομμύρια προϊόντα από την αγορά, συμπεριλαμβανομένων των αντηλιακών σε σπρέι Aveeno και Neutrogena και του αποσμητικού σε σπρέι Old Spice.
Μια αγορά σε άνοδο
Σύμφωνα με τα στοιχεία της McKinsey, η αγορά των καλλυντικών προϊόντων αναμένεται να ακολουθήσει τον ανοδικό ρυθμό και την σταθερή ανάκαμψη από το αποκορύφωμα της πανδημίας, ξεπερνώντας τα 580 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, εμφανίζοντας μια αύξηση της τάξης του 6% ετησίως.
Σε μια αγορά που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από μεγάλες βιομηχανίες, οι επιχειρηματίες σπεύδουν να αγκαλιάσουν ένα νέο κύμα καταναλωτών που αναζητούν φρέσκα πρότυπα και εξειδικευμένα προϊόντα. Το ενδιαφέρον εστιάζεται σε μια niche αγορά ομορφιάς που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα καλλυντικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται καθημερινά από άτομα όλων των φύλων και ηλικιακών ομάδων.
Απόλυτα κυρίαρχη στην συγκεκριμένη αγορά αναδεικνύονται τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος, το skincare, που αφορά τον συνδυασμό της περιποίησης του δέρματος με άλλες θεραπείες ή προϊόντα προσωπικής φροντίδας, όπως η περιποίηση των μαλλιών ή τα είδη μακιγιάζ.
Η Statista επισημαίνει πως η Βόρεια Ασία έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά με 35%, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Βόρεια Αμερική με 26%.


Latest News

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023

Το επόμενο βήμα για τη Foot Locker -Το σχήμα που προωθεί ο όμιλος Fourlis
Ο όμιλος Fourlis προωθεί τη δημιουργία πάνω από 100 καταστημάτων Foot Locker στη ΝΑ Ευρώπη - Η επιλογή της περιοχής και η συμπληρωματική ανάπτυξη της Intersport

Από τον Μασούτη στον Σκλαβενίτη: Πώς αλλάζει το παιχνίδι στα σούπερ μάρκετ
Η στρατηγική των μεγάλων παικτών στην αγορά των σούπερ μάρκετ – Το χτύπημα της Μασούτης με την Κρητικός και το φλερτ της «Γαλαξίας» στη Βόρεια Ελλάδα

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers