
«Η δημιουργία νέων, σύγχρονων, βιώσιμων, φιλικών περιβαλλοντικά υποδομών και συστημάτων μεταφορών είναι καθοριστική για την ανάπτυξη του εμπορίου, της εφοδιαστικής αλυσίδας και των ελληνικών εξαγωγών», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην ημερίδα με θέμα «Εμπόριο – Μεταφορές – Εξαγωγές: το τρίπτυχο της εξωστρεφούς εταιρικής ανάπτυξης», που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2023, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Σταϊκούρας: Σε τροχιά υλοποίησης το Μπράλος – Άμφισσα
Ο κ. Σταϊκούρας περιέγραψε τους άξονες πολιτικής που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό τη δημιουργία ενός κορμού υποδομών, επάνω στον οποίο αναπτύσσεται και λειτουργεί ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών και συγκεκριμένα: τις οδικές, αεροπορικές και σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και την ενίσχυση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ειδικότερα:
Οδικές υποδομές:
• Στα τέλη Ιανουαρίου παραδόθηκε ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία.
• Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται έως το καλοκαίρι του 2025.
• Ο Ε65, που συνδέει τη Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα. Έως το Πάσχα αναμένεται να παραδοθεί το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα.
• Υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές για τον δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά.
Αεροπορικές Υποδομές:
• Κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου
• Αξιοποίηση αεροδρομίων εκτός Fraport.
• Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ στα αεροδρόμια της Fraport.
Σιδηροδρομικές Υποδομές:
Στις στρατηγικές επιλογές συγκαταλέγονται η μόνιμη αποκατάσταση σιδηροδρομικού δικτύου, η σύνδεση σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ και η σύνδεση του σιδηροδρόμου με την Κεντρική Ευρώπη.
Συγκεκριμένα:
• Μέσα στην επόμενη διετία πρόκειται να ολοκληρωθεί η μόνιμη αποκατάσταση του βασικού άξονα και των κάθετων αξόνων Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.
• Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον Λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική.
• Η Κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβουλία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι ο “3Seas” και ο “Western Balkans – East Mediterranean”.
Αυτοί είναι:
– Ο Διάδρομος Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, που συνδέει την Ελλάδα με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Πολωνία. Επίσης, η χώρα καθίσταται συνομιλητής στην αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών για την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών. Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη συνδέονται με Βάρνα, Ρούσσε, Μπουργκάς, Κωστάντζα.
– Ο Διάδρομος Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Αυστρία και Ουγγαρία. Η Θεσσαλονίκη συνδέεται με Σκόπια, Βελιγράδι και Βουδαπέστη.
Παράλληλα, αυτές οι πρωτοβουλίες ενισχύουν και την προσπάθεια σύνδεσης της Ινδίας με την Ευρώπη, μέσω του εναλλακτικού οικονομικού διαδρόμου IMEC (Ινδία – Μέση Ανατολή – Ευρώπη).
Ενίσχυση υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας:
Βάση, η Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται στους εξής τέσσερις άξονες:
• Αναβάθμιση των υποδομών, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, όπως είναι το Θριάσιο Ι και ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στη Φυλή και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
• Ψηφιακός μετασχηματισμός, με πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX. Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
• Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
• Βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε: «Με σχέδιο, μεθοδικότητα και παραγωγική συνεργασία με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε».


Latest News

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ