Ένα γιοτ που κατάσχεσαν οι αμερικανικές αρχές από Ρώσο ολιγάρχη κοστίζει στην κυβέρνηση σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια το μήνα για να συντηρηθεί, σύμφωνα με νέες δικαστικές καταθέσεις.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ζήτησε άδεια να πουλήσει το γιοτ Amadea μήκους 348 ποδιών, το οποίο κατέσχεσε το 2022, ισχυριζόμενο ότι ανήκε στον υπό κυρώσεις Ρώσο δισεκατομμυριούχο Σουλεϊμάν Κερίμοφ. Η κυβέρνηση είπε ότι θέλει να πουλήσει το γιοτ αξίας 230 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω του «υπερβολικού κόστους» συντήρησης και αμοιβών πληρώματος, το οποίο, όπως είπε, μπορεί να ανέλθει σε 922.000 δολάρια το μήνα.
Ρωσία: Εγκαταλείπουν τη Μόσχα πολιτικοί και ολιγάρχες
«Είναι υπερβολικό για τους φορολογούμενους να πληρώνουν σχεδόν ένα εκατομμύριο δολάρια τον μήνα για να συντηρούν το Amadea όταν αυτά τα έξοδα θα μπορούσαν να μειωθούν στο μηδέν μέσω [μιας] πώλησης», σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που κατέθεσαν οι εισαγγελείς των ΗΠΑ την Παρασκευή.
Σχεδόν $1 εκατομμύριο μηνιαίως για συντήρηση
Οι μηνιαίες χρεώσεις για το Amadea, το οποίο είναι τώρα αγκυροβολημένο στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, περιλαμβάνουν $600.000 ανά μήνα σε λειτουργικά έξοδα: $360.000 για το πλήρωμα, $75.000 για καύσιμα και $165.000 για συντήρηση, απομάκρυνση απορριμμάτων, φαγητό και άλλα έξοδα. Περιλαμβάνουν επίσης 144.000 δολάρια σε μηνιαία αναλογικά έξοδα ασφάλισης και ειδικές χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένων των τελών ελλιμενισμού, στα 178.000 δολάρια, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 922.000 δολάρια, σύμφωνα με τις καταθέσεις.
Η μάχη για το Amadea και το κόστος για την κυβέρνηση υπογραμμίζουν τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις της κατάσχεσης και της πώλησης περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν σε Ρώσους ολιγάρχες μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κέρδη από περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια παγωμένων ρωσικών περιουσιακών στοιχείων για να χρηματοδοτήσει την πολεμική προσπάθεια της Ουκρανίας.
Τα σχόλιά της απηχούσαν τις κυβερνητικές εκκλήσεις την άνοιξη του 2022 να παγώσουν τα γιοτ, τα ιδιωτικά τζετ και τις επαύλεις των Ρώσων δισεκατομμυριούχων με την ελπίδα να ασκηθεί πίεση στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και να συγκεντρωθούν χρήματα για την πολεμική προσπάθεια.
Ωστόσο, σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, η νομική διαδικασία για την ιδιοκτησία ρωσικών περιουσιακών στοιχείων και την πώλησή τους έχει αποδειχθεί πολύ πιο χρονοβόρα και δαπανηρή. Η μάχη για την Amadea ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2022, όταν κατασχέθηκε στα Φίτζι μετά από αίτημα της κυβέρνησης των ΗΠΑ, σύμφωνα με τις δικαστικές καταθέσεις.
Το γιοτ είναι δικό μου ισχυρίζεται άλλος ολιγάρχης
Εν τω μεταξύ, οι δικηγόροι του Εντουάρντ Κουνταϊνάτοφ, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Rosneft στον οποίο δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις, λένε ότι αυτός είναι ιδιοκτήτης του γιοτ και προσπάθησαν να ανακτήσουν την κατοχή του σκάφος.
Οι δικηγόροι του Κουνταϊνάτοφ έχουν αντιταχθεί στις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να πουλήσει το γιοτ και αρνούνται να πληρώσουν τα τρέχοντα έξοδα συντήρησης όσο η κυβέρνηση επιδιώκει την πώληση και την κατάσχεση. Ωστόσο, λένε ότι ο πελάτης τους θα επιστρέψει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ τα περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια που έχουν ήδη δαπανηθεί για τη συντήρηση του γιοτ, εάν του.
Στα δικαστικά έγγραφα, η κυβέρνηση λέει ότι ο Κερίμοφ έκρυψε την ιδιοκτησία του Amadea μέσω μιας σειράς εταιρειών κέλυφος και άλλων ιδιοκτητών. Τα μέλη του πληρώματος δείχνουν ότι ο Κερίμοφ «ήταν ο πραγματικός ιδιοκτήτης του γιοτ, ανεξάρτητα από τον κάτοχο του τίτλου του σκάφους».
Μεταξύ 2021 και 2022, όταν κατασχέθηκε το σκάφος, «δεν υπήρχαν ταξίδια επισκεπτών στο Amadea που να μην περιλάμβαναν είτε ο Κερίμοφ είτε τα μέλη της οικογένειάς του», σύμφωνα με τα αρχεία του δικαστηρίου.
Η κυβέρνηση λέει επίσης ότι ο Κερίμοφ προσπαθεί να πουλήσει την Amadea εδώ και χρόνια, επομένως μια πώληση θα ήταν σύμφωνη με την πρόθεσή του.
Ακόμα κι αν το Amadea πωλούνταν γρήγορα, τα έσοδα δεν θα πήγαιναν αυτόματα στην κυβέρνηση. Σύμφωνα με το νόμο, τα χρήματα θα κρατούνται ενώ ο Κουνταϊνάτοφ και η κυβέρνηση συνεχίζουν τη δικαστική μάχη τους για την ιδιοκτησία και την κατάσχεση.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη