Η μετοχή της Tesla έχασε τη θέση της ανάμεσα στις επτά μεγαλύτερες μετοχές του S&P 500 νωρίτερα φέτος. Τώρα δεν είναι καν στο top 10.
Οι μετοχές έκλεισαν με πτώση 2,3% στα 176,54 δολάρια, ενώ ο S&P 500 και ο Nasdaq Composite σημείωσαν άνοδο 0,5% και 0,6%, αντίστοιχα. Η πτώση αφήνει την τιμή περίπου 13% κάτω τις τελευταίες τρεις ημέρες. Είναι το χειρότερο τριήμερο από τις 20 Οκτωβρίου 2023, όταν οι μετοχές υποχώρησαν 16,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dow Jones, σημειώνει το Barron’s.
Γερμανία : Ομάδα ακτιβιστών ανέλαβε την ευθύνη για την εμπρηστική επίθεση στην Tesla
Η αξία της μετοχής της Tesla είναι τώρα περίπου 553 δισεκατομμύρια δολάρια, ακριβώς κάτω από την κεφαλαιοποίηση της Visa στα 563 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία πιστωτικών καρτών αντικατέστησε την Tesla ως τη δέκατη πιο πολύτιμη εταιρεία, βγάζοντας την εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων από την πρώτη 10άδα για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο του 2023.
Οι μετοχές έμοιαζαν έτοιμες να σπάσουν μια απότομη διήμερη ύφεση, σημειώνοντας άνοδο στις αρχές της προκαταρκτικής διαπραγμάτευσης της Τετάρτης, μέχρι που προέκυψε η είδηση ότι ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της Tesla, ο αναλυτής της Morgan Stanley, Άνταμ Τζόνας, μείωσε τον στόχο τιμής και τις εκτιμήσεις του.
Η ζήτηση για EV συνεχίζει να επιβραδύνεται
«Είναι δύσκολη χρονιά για τα EV… η ζήτηση συνεχίζει να επιβραδύνεται παρά τις συνεχιζόμενες μειώσεις τιμών», έγραψε ο Τζόνας σε μια έκθεση το απόγευμα της Τρίτης. Επιπλέον, χαρακτήρισε τη γκάμα προϊόντων της Tesla «σχετικά γερασμένη», είπε ότι η κινεζική αγορά EV είναι «κορεσμένο» και επεσήμανε ότι τα υβριδικά οχήματα αποτελούν περισσότερο απειλή για τα EV από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως.
Ως αποτέλεσμα, μείωσε την πρόβλεψή του για τα κέρδη ανά μετοχή σε κάτω από 1 δολάριο.
Ο Τζόνας αναμένει τώρα λιγότερες από δύο εκατομμύρια παραδόσεις για την Tesla το 2024, αύξηση περίπου 10% από τα 1,8 εκατομμύρια μονάδες του 2023, αλλά κάτω από τα 2,1 εκατομμύρια μονάδες που προβλέπει η Wall Street. Ο στόχος τιμής του Jonas πήγε στα $320 ανά μετοχή από $345, αν και εξακολουθεί να αξιολογεί τις μετοχές αγοράσιμες.
Ανησυχία για μείωση παραδόσεων
Η ανησυχία των επενδυτών για τις παραδόσεις του 2024 ήταν ο μεγαλύτερος παράγοντας που επηρέασε τη μετοχή τις τελευταίες δύο ημέρες, σύμφωνα με τον συνιδρυτή του Future Fund Active ETF, Γκάρι Μπλακ.
Ένα αργό ξεκίνημα της χρονιάς στην Κίνα, τα χαμηλότερα κίνητρα της ΕΕ για ηλεκτρικά οχήματα και προβλήματα στην παραγωγή στο Fremont της Καλιφόρνια, είναι οι λόγοι που αναφέρει.
Ο Μπλακ βλέπει δύο εκατομμύρια μονάδες να παραδίδονται το 2024. Μείωσε την εκτίμησή του από 2,1 εκατομμύρια μονάδες μετά από επίσκεψη στην Tesla στο Ώστιν του Τέξας.
Εάν υπάρχουν καλά νέα για τους επενδυτές, είναι ότι η μετοχή έχει ήδη πέσει ως απάντηση στον φόβο ότι οι αναλυτές θα μειώσουν τις προβλέψεις τους για κέρδη.
Καλά νέα από Τραμπ
Ένα από τα καλά νέα που μπορούν να κρατήσουν οι επενδυτές είναι μια συνάντηση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla, Ίλον Μασκ, και του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Οι λεπτομέρειες είναι άγνωστες.
Αλλά είναι ένα δυνητικά μεγάλο γεγονός για ολόκληρη τη βιομηχανία EV. Ο Τραμπ είπε σκληρά λόγια για τα ηλεκτρικά οχήματα στο παρελθόν και πείθοντάς τον ότι είναι καλά για την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ και τους Αμερικανούς εργάτες θα αφαιρούσε μια αντιπαλότητα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Μαζί με τις περικοπές των εκτιμήσεων, οι επενδυτές παρακολουθούν περισσότερο ανταγωνισμό τιμών στην Κίνα. Η BYD, η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway του Warren Buffett, μείωσε την τιμή μιας ενημερωμένης έκδοσης του βασικού της αυτοκινήτου Seagull, ανέφερε η Wall Street Journal.
Τώρα είναι 5% φθηνότερο, μια κίνηση που έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου η Tesla πρόσφερε στους Κινέζους αγοραστές αυτοκινήτων ένα κίνητρο με τη μορφή ασφαλιστικής επιδότησης αξίας περίπου 1.000 δολαρίων για αγορές ορισμένων οπισθοκίνητων οχημάτων Tesla Model 3 και Y.
Ο ανταγωνισμός τιμών και η υπερπροσφορά στην Κίνα είναι δύο λόγοι για τους οποίους η Tesla παρήγαγε λειτουργικά περιθώρια κέρδους περίπου 9% το 2023, από περίπου 17% το 2022, σημείωσε ο Τζόνας στην έκθεσή του.
Latest News
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Εμφύλιος» στις πολυκατοικίες με τη φόρτιση των EV
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις όσων διαθέτουν ή σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς μπορούν να φορτίζουν
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Ξεπέρασε τη Γερμανία
Στα 381.970 ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη Βρετανία μέσα στο 2024
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.