Η μετοχή της Tesla έχασε τη θέση της ανάμεσα στις επτά μεγαλύτερες μετοχές του S&P 500 νωρίτερα φέτος. Τώρα δεν είναι καν στο top 10.
Οι μετοχές έκλεισαν με πτώση 2,3% στα 176,54 δολάρια, ενώ ο S&P 500 και ο Nasdaq Composite σημείωσαν άνοδο 0,5% και 0,6%, αντίστοιχα. Η πτώση αφήνει την τιμή περίπου 13% κάτω τις τελευταίες τρεις ημέρες. Είναι το χειρότερο τριήμερο από τις 20 Οκτωβρίου 2023, όταν οι μετοχές υποχώρησαν 16,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dow Jones, σημειώνει το Barron’s.
Γερμανία : Ομάδα ακτιβιστών ανέλαβε την ευθύνη για την εμπρηστική επίθεση στην Tesla
Η αξία της μετοχής της Tesla είναι τώρα περίπου 553 δισεκατομμύρια δολάρια, ακριβώς κάτω από την κεφαλαιοποίηση της Visa στα 563 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία πιστωτικών καρτών αντικατέστησε την Tesla ως τη δέκατη πιο πολύτιμη εταιρεία, βγάζοντας την εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων από την πρώτη 10άδα για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο του 2023.
Οι μετοχές έμοιαζαν έτοιμες να σπάσουν μια απότομη διήμερη ύφεση, σημειώνοντας άνοδο στις αρχές της προκαταρκτικής διαπραγμάτευσης της Τετάρτης, μέχρι που προέκυψε η είδηση ότι ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της Tesla, ο αναλυτής της Morgan Stanley, Άνταμ Τζόνας, μείωσε τον στόχο τιμής και τις εκτιμήσεις του.
Η ζήτηση για EV συνεχίζει να επιβραδύνεται
«Είναι δύσκολη χρονιά για τα EV… η ζήτηση συνεχίζει να επιβραδύνεται παρά τις συνεχιζόμενες μειώσεις τιμών», έγραψε ο Τζόνας σε μια έκθεση το απόγευμα της Τρίτης. Επιπλέον, χαρακτήρισε τη γκάμα προϊόντων της Tesla «σχετικά γερασμένη», είπε ότι η κινεζική αγορά EV είναι «κορεσμένο» και επεσήμανε ότι τα υβριδικά οχήματα αποτελούν περισσότερο απειλή για τα EV από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως.
Ως αποτέλεσμα, μείωσε την πρόβλεψή του για τα κέρδη ανά μετοχή σε κάτω από 1 δολάριο.
Ο Τζόνας αναμένει τώρα λιγότερες από δύο εκατομμύρια παραδόσεις για την Tesla το 2024, αύξηση περίπου 10% από τα 1,8 εκατομμύρια μονάδες του 2023, αλλά κάτω από τα 2,1 εκατομμύρια μονάδες που προβλέπει η Wall Street. Ο στόχος τιμής του Jonas πήγε στα $320 ανά μετοχή από $345, αν και εξακολουθεί να αξιολογεί τις μετοχές αγοράσιμες.
Ανησυχία για μείωση παραδόσεων
Η ανησυχία των επενδυτών για τις παραδόσεις του 2024 ήταν ο μεγαλύτερος παράγοντας που επηρέασε τη μετοχή τις τελευταίες δύο ημέρες, σύμφωνα με τον συνιδρυτή του Future Fund Active ETF, Γκάρι Μπλακ.
Ένα αργό ξεκίνημα της χρονιάς στην Κίνα, τα χαμηλότερα κίνητρα της ΕΕ για ηλεκτρικά οχήματα και προβλήματα στην παραγωγή στο Fremont της Καλιφόρνια, είναι οι λόγοι που αναφέρει.
Ο Μπλακ βλέπει δύο εκατομμύρια μονάδες να παραδίδονται το 2024. Μείωσε την εκτίμησή του από 2,1 εκατομμύρια μονάδες μετά από επίσκεψη στην Tesla στο Ώστιν του Τέξας.
Εάν υπάρχουν καλά νέα για τους επενδυτές, είναι ότι η μετοχή έχει ήδη πέσει ως απάντηση στον φόβο ότι οι αναλυτές θα μειώσουν τις προβλέψεις τους για κέρδη.
Καλά νέα από Τραμπ
Ένα από τα καλά νέα που μπορούν να κρατήσουν οι επενδυτές είναι μια συνάντηση μεταξύ του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla, Ίλον Μασκ, και του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Οι λεπτομέρειες είναι άγνωστες.
Αλλά είναι ένα δυνητικά μεγάλο γεγονός για ολόκληρη τη βιομηχανία EV. Ο Τραμπ είπε σκληρά λόγια για τα ηλεκτρικά οχήματα στο παρελθόν και πείθοντάς τον ότι είναι καλά για την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ και τους Αμερικανούς εργάτες θα αφαιρούσε μια αντιπαλότητα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Μαζί με τις περικοπές των εκτιμήσεων, οι επενδυτές παρακολουθούν περισσότερο ανταγωνισμό τιμών στην Κίνα. Η BYD, η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway του Warren Buffett, μείωσε την τιμή μιας ενημερωμένης έκδοσης του βασικού της αυτοκινήτου Seagull, ανέφερε η Wall Street Journal.
Τώρα είναι 5% φθηνότερο, μια κίνηση που έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου η Tesla πρόσφερε στους Κινέζους αγοραστές αυτοκινήτων ένα κίνητρο με τη μορφή ασφαλιστικής επιδότησης αξίας περίπου 1.000 δολαρίων για αγορές ορισμένων οπισθοκίνητων οχημάτων Tesla Model 3 και Y.
Ο ανταγωνισμός τιμών και η υπερπροσφορά στην Κίνα είναι δύο λόγοι για τους οποίους η Tesla παρήγαγε λειτουργικά περιθώρια κέρδους περίπου 9% το 2023, από περίπου 17% το 2022, σημείωσε ο Τζόνας στην έκθεσή του.
Latest News
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla
Η Bentley βάζει στο ψυγείο το σχέδιο για ηλεκτρικά οχήματα
Η δυστροπία της αγοράς με τα EV αναγκάζει την Bentley σε καθυστέρηση σχεδίων
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων