Με έσοδα που προσεγγίζουν τα 10 εκατ.. ευρώ το χρόνο από το υφιστάμενο, και με διαθέσιμα αποθεματικά που καλύπτουν την κατασκευή του έργου είναι «απορίας άξιο» γιατί δεν δρομολογείται η ιδέα που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ στη Σαντορίνη.
Πέρασαν 42 χρόνια από το τότε που τέθηκε σε λειτουργία το τελεφερίκ στη Σαντορίνη, το 1982, μετά από δωρεά του Ιδρύματος «Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού» το οποίο ιδρύθηκε το 1979 από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό.
Το τελεφερίκ στα Φηρά λειτουργεί από το 1982, χάρη στον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του, δαπανώντας πάνω από 140 εκατομμύρια δραχμές (περίπου 411.000 ευρώ). Ο Ευάγγελος Νομικός, όχι μόνο κατασκεύασε και παρέδωσε το σημαντικό αυτό έργο, αλλά παρέδωσε τα δικαιώματα χρήσης και τους πόρους που προκύπτουν από τη χρήση του στο Δήμο και τις κοινότητες του νησιού, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Το τελεφερίκ ενώνει την πόλη των Φηρών με το παλιό λιμάνι ή Γιαλό (Όρμο των Φηρών), στο οποίο αγκυροβολούν τα κρουαζιερόπλοια, οι επιβάτες των οποίων το χρησιμοποιούν για να επισκεφθούν την πόλη των Φηρών και να επιστρέψουν.
Σαντορίνη: Δεύτερο τελεφερίκ ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας
Το τελεφερίκ της Σαντορίνης εξυπηρετεί συνολικά 1200 άτομα την ώρα , σε ύψος 220 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την διαδρομή διαρκεί 3 λεπτά και είναι κατασκευασμένο από την εταιρεία Doppelmayr® σύμφωνα με τις Αυστριακές προδιαγραφές.
Η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ είναι μια παλιά ιδέα που όμως παρά τις μελέτες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν μέχρι τώρα δεν έχει γίνει πράξη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού Αντώνη Παγώνη το θέμα «κολλάει» στα συναρμόδια υπουργεία. Εγώ ο ίδιος κίνησα το θέμα και κόλλησε στη δεύτερη υπουργική υπογραφή λέει στον ot.gr. ΟΙ εκπρόσωποι της κρουαζιέρας επισημαίνουν επίσης στον ot.gr ότι επί 10 ολόκληρα χρόνια αγωνίζονται προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις. Μάλιστα όπως σημειώνουν για την κατασκευή του δεύτερου τελεφερίκ δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.
«Θα λύσει πολλά προβλήματα»
Το δεύτερο τελεφερίκ θα επέλυε πολλά προβλήματα διαχείρισης του όγκου των επιβατών, τονίζουν. Η κρουαζιέρα «πιέζει» επιπλέον το νησί συμβάλλοντας περίπου το 1/3 στον τουριστικό όγκο. Το 2023 έφτασαν με κρουαζιερόπλοια στην Σαντορίνη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) 1.298.968 επισκέπτες και είναι αυτός ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός σε ελληνικό προορισμό μετά τον Πειραιά (1.500.000 περίπου επιβάτες). Όμως αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Το 2023 η ο αριθμός των επισκεπτών με κρουαζιέρα στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 472.366 (+57,15% ποσοστιαία), ενώ για το 2024 προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ.
Δεν μπορούμε να πούμε στον κόσμο να μην έρχεται τη Σαντορίνη, λέει ο κ. Παγώνης. Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων . Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Ζώρζος, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιών το οποίο θα προβλέπει όπως και παλαιότερα που ήταν σε εφαρμογή 8.000 επισκέπτες κρουαζιέρας την ημέρα. Για φέτος πάντως που το σύστημα δεν εφαρμόστηκε προβλέπεται ότι για 63 ημέρες της τουριστικής σεζόν θα υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών. Ανάλογο πρόβλημα θα υπάρχει και το 2025 και η κατάσταση θα αντιμετωπισθεί εκ των ενόντων. Το σύστημα κατανομής (berth allocation) θα τεθεί σε λειτουργία και πάλι από το 2026, με όριο τις 8.000 την ημέρα, καθώς τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας καταρτίζουν τα προγράμματα τους για εκείνη τη χρόνια.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (EEΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς τονίζει στον ot.gr ότι η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών είναι ώριμο προς επίλυση θέμα.
Η Σαντορίνη είναι πολύ δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και μεγάλη πηγή εσόδων για το νησί. Φέτος η τουριστική κίνηση εμφανίζεται και πάλι μειωμένη κατά 10-15%. Αυτό σημαίνει πρόβλημα και για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι συνεπώς πολύ σημαντικά για τα καταστήματα κάθε είδους σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα δείχνει η τουριστική έκθεση WTM από το Λονδίνο
Ο τουρισμός κερδίζει το στοίχημα στην Ελλάδα, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ σχολιάζοντας τα μηνύματα από την έκθεση World Travel Market
Για πρώτη φορά χειμερινές κρουαζιέρες από τον Πειραιά φέρνει η MSC Cruises
Η κίνηση για τη χειμερινή κρουαζιέρα εντάσσεται και στην στρατηγική της εταιρείας για επιμήκυνση της παραδοσιακής περιόδου
Ολικό rebranding, δύο νέα ξενοδοχεία και στο βάθος Marriott για την Atlantica Hotels & Resorts
Ο όμιλος Atlantica Hotels & Resorts έχει 50 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο - Συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο tour operator την Tui
Διακανονισμός χρεών και επενδυτικό ενδιαφέρον για το Hydra Beach
Οι μέτοχοι του Hydra Beach διαβεβαιώνουν ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα διακανονιστούν τα χρέη προς τον πιστωτή
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Βρετανό ομόλογό της Sir Chris Bryant στο Λονδίνο
Η Κεφαλογιάννη έθεσε και το θέμα επιστροφής και επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, που περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του ομολόγου της
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Ξενοδοχεία δύο ταχυτήτων δείχνουν έσοδα και πληρότητες
Έρευνα της GBR Consulting φανερώνει την ψαλίδα εσόδων και πληρότητας ανάμεσα στα ξενοδοχεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας
Σε πτωτική πορεία για 5ο μήνα η πληρότητα στα ξενοδοχεία - Σημαντική αύξηση τιμών [γραφήματα]
Η πορεία στα ξενοδοχεία στην Αθήνα αναδεικνύει σημαντικές τάσεις και προκλήσεις - Πώς διαμορφώνεται η μέση τιμή δωματίου
Έσπασε τα κοντέρ το λιμάνι του Ηρακλείου: Πάνω από μισό εκατ. οι επιβάτες κρουαζιέρας
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταγράφει νέο ιστορικό ρεκόρ επισκεψιμότητας από την κρουαζιέρα για το 2024
Το ελληνικό νησί ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα
Τι αποκαλύπτει ο ετήσιος κατάλογος που δημοσίευσε το Business Insider