Με έσοδα που προσεγγίζουν τα 10 εκατ.. ευρώ το χρόνο από το υφιστάμενο, και με διαθέσιμα αποθεματικά που καλύπτουν την κατασκευή του έργου είναι «απορίας άξιο» γιατί δεν δρομολογείται η ιδέα που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ στη Σαντορίνη.
Πέρασαν 42 χρόνια από το τότε που τέθηκε σε λειτουργία το τελεφερίκ στη Σαντορίνη, το 1982, μετά από δωρεά του Ιδρύματος «Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού» το οποίο ιδρύθηκε το 1979 από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό.
Το τελεφερίκ στα Φηρά λειτουργεί από το 1982, χάρη στον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του, δαπανώντας πάνω από 140 εκατομμύρια δραχμές (περίπου 411.000 ευρώ). Ο Ευάγγελος Νομικός, όχι μόνο κατασκεύασε και παρέδωσε το σημαντικό αυτό έργο, αλλά παρέδωσε τα δικαιώματα χρήσης και τους πόρους που προκύπτουν από τη χρήση του στο Δήμο και τις κοινότητες του νησιού, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Το τελεφερίκ ενώνει την πόλη των Φηρών με το παλιό λιμάνι ή Γιαλό (Όρμο των Φηρών), στο οποίο αγκυροβολούν τα κρουαζιερόπλοια, οι επιβάτες των οποίων το χρησιμοποιούν για να επισκεφθούν την πόλη των Φηρών και να επιστρέψουν.
Σαντορίνη: Δεύτερο τελεφερίκ ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας
Το τελεφερίκ της Σαντορίνης εξυπηρετεί συνολικά 1200 άτομα την ώρα , σε ύψος 220 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την διαδρομή διαρκεί 3 λεπτά και είναι κατασκευασμένο από την εταιρεία Doppelmayr® σύμφωνα με τις Αυστριακές προδιαγραφές.
Η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ είναι μια παλιά ιδέα που όμως παρά τις μελέτες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν μέχρι τώρα δεν έχει γίνει πράξη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού Αντώνη Παγώνη το θέμα «κολλάει» στα συναρμόδια υπουργεία. Εγώ ο ίδιος κίνησα το θέμα και κόλλησε στη δεύτερη υπουργική υπογραφή λέει στον ot.gr. ΟΙ εκπρόσωποι της κρουαζιέρας επισημαίνουν επίσης στον ot.gr ότι επί 10 ολόκληρα χρόνια αγωνίζονται προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις. Μάλιστα όπως σημειώνουν για την κατασκευή του δεύτερου τελεφερίκ δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.
«Θα λύσει πολλά προβλήματα»
Το δεύτερο τελεφερίκ θα επέλυε πολλά προβλήματα διαχείρισης του όγκου των επιβατών, τονίζουν. Η κρουαζιέρα «πιέζει» επιπλέον το νησί συμβάλλοντας περίπου το 1/3 στον τουριστικό όγκο. Το 2023 έφτασαν με κρουαζιερόπλοια στην Σαντορίνη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) 1.298.968 επισκέπτες και είναι αυτός ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός σε ελληνικό προορισμό μετά τον Πειραιά (1.500.000 περίπου επιβάτες). Όμως αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Το 2023 η ο αριθμός των επισκεπτών με κρουαζιέρα στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 472.366 (+57,15% ποσοστιαία), ενώ για το 2024 προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ.
Δεν μπορούμε να πούμε στον κόσμο να μην έρχεται τη Σαντορίνη, λέει ο κ. Παγώνης. Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων . Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Ζώρζος, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιών το οποίο θα προβλέπει όπως και παλαιότερα που ήταν σε εφαρμογή 8.000 επισκέπτες κρουαζιέρας την ημέρα. Για φέτος πάντως που το σύστημα δεν εφαρμόστηκε προβλέπεται ότι για 63 ημέρες της τουριστικής σεζόν θα υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών. Ανάλογο πρόβλημα θα υπάρχει και το 2025 και η κατάσταση θα αντιμετωπισθεί εκ των ενόντων. Το σύστημα κατανομής (berth allocation) θα τεθεί σε λειτουργία και πάλι από το 2026, με όριο τις 8.000 την ημέρα, καθώς τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας καταρτίζουν τα προγράμματα τους για εκείνη τη χρόνια.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (EEΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς τονίζει στον ot.gr ότι η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών είναι ώριμο προς επίλυση θέμα.
Η Σαντορίνη είναι πολύ δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και μεγάλη πηγή εσόδων για το νησί. Φέτος η τουριστική κίνηση εμφανίζεται και πάλι μειωμένη κατά 10-15%. Αυτό σημαίνει πρόβλημα και για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι συνεπώς πολύ σημαντικά για τα καταστήματα κάθε είδους σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts