![Ερυθρά Θάλασσα: Πώς η Ρωσία κερδίζει από την αύξηση της ζήτησης μεταφοράς αγαθών από Ασία προς Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/russia-train1.jpg)
Η ζήτηση για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας έχει αυξηθεί από την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με εταιρείες logistics και σιδηροδρομικούς φορείς, ενισχύοντας τα οικονομικά του κρατικού σιδηροδρομικού μονοπωλίου της χώρας, βάσει δημοσιεύματος των FT.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι στόχευσαν φορτηγό πλοίο και αμερικανικά αντιτορπιλικά σκάφη
Η γερμανική DHL δήλωσε ότι τα αιτήματα για τη μεταφορά αγαθών στον ρωσικό σιδηροδρομικό διάδρομο αυξήθηκαν περίπου 40% από τότε που τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να εκτρέπονται μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής τον Δεκέμβριο. Η RailGate Europe δήλωσε ότι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25 έως 35%, ενώ η Rail Bridge Cargo με έδρα την Ολλανδία δήλωσε ότι η σιδηροδρομική κίνηση φορτίου μέσω της Ρωσίας φέτος ήταν 31% υψηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι εταιρείες logistics εξέτασαν εκ νέου τις διαδρομές μέσω της Ρωσίας μετά την απόφαση των περισσότερων μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων να εκτρέψουν τα δρομολόγια της Ασίας προς την Ευρώπη που κανονικά θα περνούσαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να ταξιδέψουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ενήργησαν μετά από μια εκστρατεία επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που ξεκίνησαν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι της Υεμένης για την υποστήριξη των Παλαιστινίων της Γάζας.
Aυξήθηκαν οι χρόνοι
Οι εκτροπές έχουν αυξήσει τους χρόνους ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης κατά επτά έως 10 ημέρες, μεταξύ 50 και 55 ημερών. Η DHL δήλωσε ότι οι χρόνοι ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας μεταξύ Τσενγκντού στην Κίνα και Ντούισμπουργκ στη Γερμανία ήταν επί του παρόντος μεταξύ 25 και 30 ημερών.
“Τα αιτήματα έχουν αυξηθεί από την αρχή της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα κατά περίπου 40%”, δήλωσε η DHL σχετικά με τις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με τους σιδηροδρόμους. «Το συντριπτικό ποσό περνάει από τη Ρωσία».
Ωστόσο, η εταιρεία τόνισε ότι δεν μεταφέρει κίνηση που να προέρχεται ή να ταξιδεύει προς τη Ρωσία σύμφωνα με τους δυτικούς περιορισμούς εξαγωγών που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμό της στην Ουκρανία.
“Κάνουμε αυστηρούς ελέγχους εξαγωγών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κυρώσεις”, δήλωσε η DHL.
Οι πάροχοι logistics, συμπεριλαμβανομένων των ελβετικών Kuehne & Nagel και Maersk της Δανίας, δήλωσαν ότι αποφεύγουν τη χρήση σιδηροδρομικών διαδρομών μέσω της Ρωσίας μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Οι μηνιαίοι όγκοι στη διαδρομή μειώθηκαν μετά την εισβολή και εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ποσό που μεταφέρεται από ένα μόνο μεγάλο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η RZD, η οποία κατέχει το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας και λειτουργεί τα περισσότερα τρένα, ανήκει στο ρωσικό κράτος και εδώ και καιρό θεωρείται στενά συνδεδεμένη με το Κρεμλίνο. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε τον Oleg Belozyorov, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ότι είχε «στενούς δεσμούς με τον Πούτιν» όταν του επέβαλε κυρώσεις τον Απρίλιο του 2022.
«Μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τις κυρώσεις της ΕΕ, υπάρχει σχεδόν απαγόρευση των κινήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών από και προς τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Υπάρχουν επίσης περιορισμοί στην ικανότητα της RZD να έχει πρόσβαση σε ορισμένες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Ωστόσο, δεν υπάρχει απαγόρευση της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω της χώρας.
Τα στοιχεία από την Eurasian Rail Alliance, μια ρωσική εταιρεία που οργανώνει τη διακίνηση εμπορευμάτων στους σιδηροδρόμους χρησιμοποιώντας το εύρος σιδηροδρομικών γραμμών 1.520 χιλιοστών της Ρωσίας – ευρύτερο από τις ευρωπαϊκές γραμμές – δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στην Πολωνία ήταν 14.532 ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων είκοσι ποδιών (TEU) τον Ιανουάριο.
Ενώ ο αριθμός ήταν 36% υψηλότερος από αυτόν του Ιανουαρίου 2023, δεν θα γεμίσει ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία μεταφέρουν 24.000 TEU το καθένα, σύμφωνα με τους FT.
Ο Michael Aldwell, επικεφαλής της θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne & Nagel, δήλωσε ότι υπάρχει «μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς υπό τις τρέχουσες συνθήκες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης