Ευθύνες στην τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, επιρρίπτουν στο πόρισμά τους στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που μετέχουν στην επιτροπή.
Το πόρισμα της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας για τα Τέμπη: Τα 7 λάθη που οδήγησαν στο δυστύχημα
Στο πόρισμά τους, που κατέθεσαν σήμερα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε μια διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη του δυστυχήματος των Τεμπών, και πολιτικής επιβίωσης κάποιων και τονίζουν ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί πιθανά αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717, ότι το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Ζάχαρη Λάρισας.
«Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών»
Σε δήλωσή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ – μέλη της εξεταστικής Επιτροπής Αλ. Αυλωνίτης, Β. Κόκκαλης, Δ. Καλαματιανός, και ο Ι. Σαρακιώτης, τονίζουν ότι «ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, ώστε να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι πραγματικοί υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών, τόσο τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη, όσο βέβαια και τα πολιτικά πρόσωπα για την απόδοση των ευθυνών των οποίων αρμόδια είναι η Βουλή, μέσω της εξεταστικής επιτροπής».
Σημειώνουν ότι «ότι δεν πρόκειται περί «ανθρώπινου σφάλματος» και μόνο. Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με αίσθημα ευθύνης ενήργησε εξαρχής προς την κατεύθυνση αποκάλυψης κάθε πτυχής του εγκλήματος, τόσο των αιτιών που οδήγησαν σε αυτό, όσο και των ενεργειών που ακολούθησαν. Απόδειξη αυτού ήταν η πρότασή μας προς όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, να προσυπογράψουμε ένα κοινό πόρισμα, πρόταση η οποία απορρίφθηκε για μικροπολιτικούς και μόνο λόγους από τις κοινοβουλευτικές τους ομάδες».
Αναφερόμενοι ειδικότερα στο πόρισμά τους, που «εντοπίζει ποινικές ευθύνες του κ. Καραμανλή Κωνσταντίνου του Αχιλλέως, του Καραγιάννη Γεωργίου του Χρήστου (τότε Υφυπουργού Υποδομών) και κ. Τριαντόπουλου Χρήστου του Γεωργίου, αλλά και μιλά για την ανάγκη ποινικής διερεύνησης για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717/2014, προτείνει την πλέον ξεκάθαρη και έντιμη πρόταση: Η Εξεταστική επιτροπή με ερμηνευτική Δήλωση να διευκρινίσει την θέση της, ότι για τα εγκλήματα τελούμενα δια παραλείψεως κατά την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων, αρμόδια είναι η τακτική Δικαιοσύνη, καθώς σε ό,τι αφορά το άρθρο 86 Συντάγματος και το προστατευτικό πλέγμα για τις πράξεις, που εκτελούνται κατά την ενάσκηση των υπουργικών καθηκόντων ΔΕΝ προκύπτει ότι συμπεριλαμβάνεται και η παράλειψη εκτέλεσης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας».
Κατά τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η συνέπεια και η σημασία αυτής της Δήλωσης της Εξεταστικής επιτροπής συνίσταται στο γεγονός πως η τακτική Δικαιοσύνη, θα κάνει απερίσπαστη το έργο της καλώντας όλα τα πολιτικά πρόσωπα, είτε ως μάρτυρες, είτε ως ύποπτοι τέλεσης ποινικών αδικημάτων αφ’ ενός, αλλά και το πολιτικό σύστημα θα αποτινάξει το πέπλο συγκάλυψης που υφίσταται σήμερα για την υπόθεση των Τεμπών».
Ζητούν, δε, και προτείνουν «να ψηφισθεί ομόφωνα η ως άνω ερμηνευτική Δήλωση».
«Υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο»
Οι βουλευτές δηλώνουν επίσης ότι σύμφωνα με το κατατεθέν πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα της παράβασης καθήκοντος, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή.
Η βασικότερη παράλειψη του τέως Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών συνίστατο στο γεγονός, πως ενώ ήταν το μοναδικό όργανο θέσπισης Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας από τις 14-10-2019, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύθηκε ο Ν. 4632/2019 δυνάμει των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2010/797 και 2016/ 798, εντούτοις ουδέποτε το έπραξε μέχρι και την ημερομηνία του δυστυχήματος (28-02-2023), η δε παράλειψη του αυτή έγινε σε συνδυασμό με την σαφέστατη γνώση της ανυπαρξίας στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας από τις εξώδικες οχλήσεις του Συλλόγου Μηχανοδηγών του ΟΣΕ, από την με 06-09-2021 επιστολή του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππου Τσαλίδη, ο οποίος προειδοποιούσε για «σοβαρό συμβάν».
Eπιπλέον, όχι απλώς παρέλειψε να θεσπίσει Εθνικούς κανόνες ασφαλείας, ενώ γνώριζε ότι η λέξη «ασφάλεια» απουσίαζε από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά προέτρεπε το επιβατικό κοινό να εμπιστεύεται τον Ελληνικό σιδηρόδρομο κριτικάροντας την Αξιωματική Αντιπολίτευση στην Βουλή (σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου), λέγοντας επί λεξεί «ότι είναι ντροπή που θέτετε θέματα ασφαλείας». Συγχρόνως, ουδέποτε πραγματοποιήθηκε η αποκατάσταση της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι), που ήταν από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας, μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’, ενέργεια που εάν είχε γίνει, θα είχε αποτραπεί το μοιραίο δυστύχημα. Σημειωτέον ότι για τον πρώην Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γεώργιο Καραγιάννη ο οποίος είχε την άμεση εποπτεία και την ευθύνη των έργων υποδομής για την ΕΡΓΟΣΕ δεν απαιτείται άρση ασυλίας ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια καθώς δεν έχει εκλεγεί Βουλευτής».
Πηγή:in.gr
Latest News
Η Σ. Αραβία ζητά την άρση των κυρώσεων στη Συρία - Επιφυλακτική η ΕΕ
Οι δυτικές χώρες επιμένουν ότι θέλουν «εγγυήσεις» από τις νέες αρχές στη Συρία προκειμένου να άρουν το καθεστώς κυρώσεων
Στα «λευκά» η Βόρεια Ελλάδα - Απαγορευτικό για φορτηγά στην Εγνατία
Στα λευκά ντύθηκε η βόρεια Ελλάδα, καθώς ο καιρός αγρίεψε και η χιονόπτωση συνεχίζεται σε πολλές περιοχές, ορεινές και ημιορεινές
Υποστηρικτής του Τραμπ η Πολωνία για αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ
Η Πολωνία δαπάνησε το μεγαλύτερο ποσοστό επί του ΑΕΠ για την άμυνα το 2024 ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ
Συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα κυνηγά ο Μπάιντεν
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ενημερώνεται καθημερινά για τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στην Ντόχα
Σουηδία: Στόχος «υβριδικών επιθέσεων», ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια
Πολλά υποθαλάσσια καλώδια, τηλεπικοινωνιών και μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, υπέστησαν βλάβη τους τελευταίους μήνες στη Σουηδία
Τα «παζάρια» του Τραμπ για τη Γροιλανδία και τέσσερα σενάρια για την επόμενη ημέρα
Η Γροιλανδία, το μεγαλύτερο νησί της ηπειρωτικής Ευρώπης, εδώ και κάποιες ημέρες έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Ντόναλντ Τραμπ
Περικυκλώνει το Ποκρόφσκ η Μόσχα – Έτοιμοι για πολιορκία οι Ουκρανοί
Οι ρωσικές δυνάμεις έθεσαν υπό τον έλεγχό τους τα χωριά Γιαντάρνε, στην περιφέρεια του Ντονέτσκ, και Καλίνοβε, στην περιφέρεια του Χαρκόβου, στην ανατολική Ουκρανία
Συνεχίζονται οι προσπάθειες προσέγγισης Τουρκίας και Κούρδων
Μηνύμα ενότητας στέλνει στην Τουρκία από τις φυλακές όπου κρατείται ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς, πρώην συμπρόεδρος του φιλοκουρδικού κόμματος HDP
Στην τελική ευθεία για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Ποιες θα είναι οι τελευταίες κινήσεις των πολιτικών αρχηγών πριν τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Η φρεγάτα Ύδρα επέστρεψε στην Ερυθρά Θάλασσα
Η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα και εντάσσεται στη δύναμη της ευρωπαϊκής επιχείρησης «Ασπίδες»