
Σε τρεις φάσεις θα εξελιχθεί το επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με στόχο να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045. Ένα σχέδιο που στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.
Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:
1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.
2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης
3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP
4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028. – Γενικό σχέδιο 40MAP:
40MAP eMaster Plan: Η διαδικασία για τη δεύτερη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο i) υπερβεί τα 29,70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φθάσει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως τα επόμενα δύο χρόνια, ή ii) υπερβαίνει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού με την κατασκευή νέων χωρών στάθμευσης αεροσκαφών καθώς και την επέκταση των χώρων επιβατών και λιανικής πώλησης. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, των τροχοδρόμων και των λωρίδων τροχοδρόμησης, των χώρων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης, μια νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και μιας νέα γέφυρας τροχοδρόμησης. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κυκλοφορίας, η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022.
– 50MAP Master Plan: Η διαδικασία για τη φάση αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το Αεροδρόμιο (i) υπερβεί τα 36 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38,00 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια, ή (ii) υπερβεί τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου αεροδιαδρόμου, των νέων τροχοδρόμων και των νέων λωρίδων ταξί, της νέας γέφυρας ταξί, των νέων χερσαίων δρόμων πρόσβασης και κυκλοφορίας, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Αυτή η φάση εκτιμάται επί του παρόντος ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045.
Το Γενικό Σχέδιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει κάποια ευελιξία για την προσαρμογή σε αλλαγές στο μείγμα της κυκλοφορίας και μπορεί να αναθεωρηθεί και να τροποποιηθεί εάν είναι απαραίτητο προκειμένου να ληφθούν υπόψη διαφορετικά πρότυπα κυκλοφορίας και λειτουργικές απαιτήσεις.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW