
Σε τρεις φάσεις θα εξελιχθεί το επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με στόχο να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045. Ένα σχέδιο που στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.
Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:
1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.
2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης
3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP
4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028. – Γενικό σχέδιο 40MAP:
40MAP eMaster Plan: Η διαδικασία για τη δεύτερη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο i) υπερβεί τα 29,70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φθάσει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως τα επόμενα δύο χρόνια, ή ii) υπερβαίνει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού με την κατασκευή νέων χωρών στάθμευσης αεροσκαφών καθώς και την επέκταση των χώρων επιβατών και λιανικής πώλησης. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, των τροχοδρόμων και των λωρίδων τροχοδρόμησης, των χώρων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης, μια νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και μιας νέα γέφυρας τροχοδρόμησης. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κυκλοφορίας, η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022.
– 50MAP Master Plan: Η διαδικασία για τη φάση αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το Αεροδρόμιο (i) υπερβεί τα 36 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38,00 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια, ή (ii) υπερβεί τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου αεροδιαδρόμου, των νέων τροχοδρόμων και των νέων λωρίδων ταξί, της νέας γέφυρας ταξί, των νέων χερσαίων δρόμων πρόσβασης και κυκλοφορίας, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Αυτή η φάση εκτιμάται επί του παρόντος ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045.
Το Γενικό Σχέδιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει κάποια ευελιξία για την προσαρμογή σε αλλαγές στο μείγμα της κυκλοφορίας και μπορεί να αναθεωρηθεί και να τροποποιηθεί εάν είναι απαραίτητο προκειμένου να ληφθούν υπόψη διαφορετικά πρότυπα κυκλοφορίας και λειτουργικές απαιτήσεις.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025