Σε τρεις φάσεις θα εξελιχθεί το επενδυτικό σχέδιο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με στόχο να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες το 2045. Ένα σχέδιο που στις δυο πρώτες φάσεις θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ.
Η πρώτη φάση «33MAP Master Plan» θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει:
1) την επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, νέες θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών και αίθουσες επιβίβασης επιβατών με λεωφορεία, επέκταση της αίθουσας ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του αεροσταθμού, μια νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής, νέες εγκαταστάσεις λιανικής πώλησης και χώρους γραφείων.
2) την ανάπτυξη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης για 32 θέσεις στάθμευσης με συναφείς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης και μια ράμπα εξυπηρέτησης
3) έναν νέο τερματικό σταθμό VIP
4) την επέκταση του κυκλοφοριακού οδικού συστήματος καθώς και την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Η κατασκευή αυτής της φάσης αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022. Περίπου το 25% των κεφαλαιουχικών δαπανών του γενικού σχεδίου 33MAP εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το 20% το 2028. – Γενικό σχέδιο 40MAP:
40MAP eMaster Plan: Η διαδικασία για τη δεύτερη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο i) υπερβεί τα 29,70 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φθάσει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως τα επόμενα δύο χρόνια, ή ii) υπερβαίνει τα 31,35 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του κύριου κτιρίου του αεροσταθμού με την κατασκευή νέων χωρών στάθμευσης αεροσκαφών καθώς και την επέκταση των χώρων επιβατών και λιανικής πώλησης. Επίσης περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης, των τροχοδρόμων και των λωρίδων τροχοδρόμησης, των χώρων εξοπλισμού επίγειας υποστήριξης, μια νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και μιας νέα γέφυρας τροχοδρόμησης. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις κυκλοφορίας, η φάση αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτήσει κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ με βάση το κόστος του 2022.
– 50MAP Master Plan: Η διαδικασία για τη φάση αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το Αεροδρόμιο (i) υπερβεί τα 36 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38,00 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια, ή (ii) υπερβεί τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Η φάση αυτή θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η φάση αυτή θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου αεροδιαδρόμου, των νέων τροχοδρόμων και των νέων λωρίδων ταξί, της νέας γέφυρας ταξί, των νέων χερσαίων δρόμων πρόσβασης και κυκλοφορίας, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης. Αυτή η φάση εκτιμάται επί του παρόντος ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045.
Το Γενικό Σχέδιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει κάποια ευελιξία για την προσαρμογή σε αλλαγές στο μείγμα της κυκλοφορίας και μπορεί να αναθεωρηθεί και να τροποποιηθεί εάν είναι απαραίτητο προκειμένου να ληφθούν υπόψη διαφορετικά πρότυπα κυκλοφορίας και λειτουργικές απαιτήσεις.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων