Την ύψιστη προτεραιότητα που έχει για την Ελλάδα το ναυτιλιακό ανθρώπινο δυναμικό και η εκπαίδευσή του τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στην παρέμβασή του στη «Διάσκεψη των Βρυξελλών για την Ευημερία των Ναυτικών» (Brussels Conference on the Wellbeing of Seafarers) που οργάνωσε η Βελγική κυβέρνηση στο πλαίσιο των δράσεων της Βελγικής Προεδρίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
«Η Ελλάδα» υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης, «ως μία από τις ισχυρότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο και χώρα με το μεγαλύτερο εργατικό δυναμικό ναυτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναλογικά με τον πληθυσμό της, θεωρεί το ανθρώπινο δυναμικό ως το πολυτιμότερο κεφάλαιο της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ στις αφίξεις το 2024
Ο κ. Υπουργός ανέφερε, παράλληλα, ότι «οι εξελίξεις στη ναυτιλία, όπως η ψηφιοποίηση, οι φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, η επικοινωνία και οι επιλογές συνδεσιμότητας, θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για τη βελτίωση της ευημερίας των ναυτικών μας και κατά συνέπεια θα καταστήσουν το ναυτικό επάγγελμα πιο ελκυστικό σε νέες και νέους ταλαντούχους, γυναίκες και άντρες». «Αποτελεί υποχρέωσή μας» πρόσθεσε «το πλοίο να αποτελεί ένα ασφαλές και φιλικότερο εργασιακό περιβάλλον. Οι Διεθνείς Συμβάσεις των κατ’ εξοχήν αρμόδιων οργανισμών ΙΜΟ και ΙLO αποτελούν τον θεματοφύλακα των δικαιωμάτων των ναυτικών και είμαι περήφανος γιατί η Ελλάδα, πέραν από την κύρωση και την τήρηση όλων των σχετικών Διεθνών Συμβάσεων, έχει θεσμοθετήσει στη βάση διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους ένα νομοθετικό πλαίσιο που παρέχει ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών».
Επεσήμανε, παράλληλα, ότι «η διά βίου εκπαίδευση όσο και η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις συνεχείς τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας. Οι ικανοί ναυτικοί με ανεπτυγμένες δεξιότητες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ασφαλή και τη φιλική στο περιβάλλον λειτουργία των πλοίων. Τόσο οι ναυτιλιακές διοικήσεις όσο και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο της κατάρτισης διαμορφώνεται κατά τρόπο που να παρέχει δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις τεχνικές βελτιώσεις του κλάδου και στους νέους κανόνες και κανονισμούς.
Καμία έκπτωση από τα πρότυπα της Διεθνούς Σύμβασης για την Εκπαίδευση των Ναυτικών (STCW) δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή» κατέληξε.
Στο περιθώριο της Διάσκεψης, ο Υπουργός είχε διμερή συνάντηση με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Βόρειας Θάλασσας του Βελγίου Paul Van Tigchelt.
Κατά την παραμονή του στις Βρυξέλλες ο κ. Στυλιανίδης είχε συναντήσεις με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Προϋπολογισμού και Διοίκησης Johannes Hahn, την Ευρωπαία Επίτροπο Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Elisa Ferreira, την Ευρωπαία Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson, τον Γενικό Διευθυντή Φορολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG TAXUD) Γεράσιμο Θωμά και τη Γενική Διευθύντρια Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) Θέμις Χριστοφίδου.
Στις συναντήσεις συζητήθηκαν τρόποι αξιοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και οι χρηματοδοτήσεις των προτεραιοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στους τομείς της πράσινης ναυτιλίας και των πράσινων υποδομών των ελληνικών λιμένων. Επίσης, συζητήθηκαν οι εξελίξεις και οι προκλήσεις που σχετίζονται με την μετανάστευση δια θαλάσσης. Ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων.
Ο κ. Υπουργός συναντήθηκε, τέλος, με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστών Karin Orsel και άλλους αξιωματούχους της Ένωσης.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση