Την ύψιστη προτεραιότητα που έχει για την Ελλάδα το ναυτιλιακό ανθρώπινο δυναμικό και η εκπαίδευσή του τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στην παρέμβασή του στη «Διάσκεψη των Βρυξελλών για την Ευημερία των Ναυτικών» (Brussels Conference on the Wellbeing of Seafarers) που οργάνωσε η Βελγική κυβέρνηση στο πλαίσιο των δράσεων της Βελγικής Προεδρίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
«Η Ελλάδα» υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης, «ως μία από τις ισχυρότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο και χώρα με το μεγαλύτερο εργατικό δυναμικό ναυτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναλογικά με τον πληθυσμό της, θεωρεί το ανθρώπινο δυναμικό ως το πολυτιμότερο κεφάλαιο της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ στις αφίξεις το 2024
Ο κ. Υπουργός ανέφερε, παράλληλα, ότι «οι εξελίξεις στη ναυτιλία, όπως η ψηφιοποίηση, οι φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, η επικοινωνία και οι επιλογές συνδεσιμότητας, θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για τη βελτίωση της ευημερίας των ναυτικών μας και κατά συνέπεια θα καταστήσουν το ναυτικό επάγγελμα πιο ελκυστικό σε νέες και νέους ταλαντούχους, γυναίκες και άντρες». «Αποτελεί υποχρέωσή μας» πρόσθεσε «το πλοίο να αποτελεί ένα ασφαλές και φιλικότερο εργασιακό περιβάλλον. Οι Διεθνείς Συμβάσεις των κατ’ εξοχήν αρμόδιων οργανισμών ΙΜΟ και ΙLO αποτελούν τον θεματοφύλακα των δικαιωμάτων των ναυτικών και είμαι περήφανος γιατί η Ελλάδα, πέραν από την κύρωση και την τήρηση όλων των σχετικών Διεθνών Συμβάσεων, έχει θεσμοθετήσει στη βάση διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους ένα νομοθετικό πλαίσιο που παρέχει ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών».
Επεσήμανε, παράλληλα, ότι «η διά βίου εκπαίδευση όσο και η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις συνεχείς τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας. Οι ικανοί ναυτικοί με ανεπτυγμένες δεξιότητες αποτελούν προαπαιτούμενο για την ασφαλή και τη φιλική στο περιβάλλον λειτουργία των πλοίων. Τόσο οι ναυτιλιακές διοικήσεις όσο και ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να ενεργήσουν για να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο της κατάρτισης διαμορφώνεται κατά τρόπο που να παρέχει δεξιότητες που ανταποκρίνονται στις τεχνικές βελτιώσεις του κλάδου και στους νέους κανόνες και κανονισμούς.
Καμία έκπτωση από τα πρότυπα της Διεθνούς Σύμβασης για την Εκπαίδευση των Ναυτικών (STCW) δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή» κατέληξε.
Στο περιθώριο της Διάσκεψης, ο Υπουργός είχε διμερή συνάντηση με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Βόρειας Θάλασσας του Βελγίου Paul Van Tigchelt.
Κατά την παραμονή του στις Βρυξέλλες ο κ. Στυλιανίδης είχε συναντήσεις με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Προϋπολογισμού και Διοίκησης Johannes Hahn, την Ευρωπαία Επίτροπο Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Elisa Ferreira, την Ευρωπαία Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων Ylva Johansson, τον Γενικό Διευθυντή Φορολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG TAXUD) Γεράσιμο Θωμά και τη Γενική Διευθύντρια Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) Θέμις Χριστοφίδου.
Στις συναντήσεις συζητήθηκαν τρόποι αξιοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και οι χρηματοδοτήσεις των προτεραιοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στους τομείς της πράσινης ναυτιλίας και των πράσινων υποδομών των ελληνικών λιμένων. Επίσης, συζητήθηκαν οι εξελίξεις και οι προκλήσεις που σχετίζονται με την μετανάστευση δια θαλάσσης. Ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων.
Ο κ. Υπουργός συναντήθηκε, τέλος, με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστών Karin Orsel και άλλους αξιωματούχους της Ένωσης.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA