Ξεκινά η υλοποίηση του project «Κυβερνητικό Πάρκο ΠΥΡΚΑΛ».
Εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα προκηρυχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο πρώτος διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει την πρώτη φάση της μετεγκατάστασης των δραστηριοτήτων που έχουν απομείνει στη Δάφνη Υμηττού, στην έκταση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (σ.σ. τα ΕΑΣ ιδρύθηκαν το 2014 μετά τη συγχώνευση του 2004 της ΠΥΡΚΑΛ και της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων).
Ιστορίες από το Αρχείο : ΠΥΡΚΑΛ
Θα ακολουθήσει δεύτερη ανταγωνιστική διαδικασία το καλοκαίρι για το έργο της μετακόμισης, πριν προκηρυχτεί – πιθανώς εντός του 2025 – ο μεγάλος διαγωνισμός για την κατασκευή του κυβερνητικού πάρκου «Αντρέας Λεντάκης» που θα στεγάσει εννέα υπουργεία και άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
Ο πρώτος διαγωνισμός
Καταρχάς, η πρώτη ανταγωνιστική διαδικασία προϋπολογισμού 5,8 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) θα προκηρυχτεί τις επόμενες ημέρες, αφού ληφθεί, τη Δευτέρα, η απόφαση ανάληψης δαπάνης από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών. Ο ανάδοχος θα αναλάβει το έργο της διαμόρφωσης των χώρων στο εργοστάσιο του ομίλου των ΕΑΣ στη Μάνδρα, το οποίο αργότερα θα υποδεχθεί τις διοικητικές υπηρεσίες και το τμήμα του μηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής από τις εγκαταστάσεις της άλλοτε ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη Υμηττού.
Το έργο περιλαμβάνει αναδιατάξεις των γραφειακών χώρων σε δύο κτίρια των παλαιών εγκαταστάσεων των ΕΑΣ στη Μάνδρα αλλά και των χώρων παραγωγής, αποκαταστάσεις των δαπέδων, του κλιματισμού και άλλες οικοδομικές εργασίες προκειμένου οι κτιριακές υποδομές να αποκτήσουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να υποδεχθούν τον εξοπλισμό από τους χώρους της Δάφνης και να είναι λειτουργικές. Ο ανάδοχος θα έχει προθεσμία 18 μήνες για να ολοκληρώσει το έργο.
Καλοκαίρι ο δεύτερος διαγωνισμός
Θα ακολουθήσει και δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίος βρίσκεται σε διαδικασία ωρίμανσης και ενδεχομένως θα προκηρυχθεί εντός του καλοκαιριού με αντικείμενο τη μεταφορά του εξοπλισμού από τις εγκαταστάσεις της Δάφνης σε εκείνες της Μάνδρας. Ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ επεξεργάζονται κάποιο πρώτο draft των τευχών δημοπράτησης.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, δεν υπάρχει βιασύνη καθώς για να ξεκινήσει η μετεγκατάσταση θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι οικοδομικές εργασίες στη Μάνδρα. Το έργο του δεύτερου διαγωνισμού, προϋπολογισμού περίπου 5 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), περιλαμβάνει την απεγκατάσταση του εξοπλισμού από τον Υμηττό, τη μεταφορά και εγκατάστασή του στη Μάνδρα, καθώς και τη μεταφορά ορισμένων μηχανημάτων που δεν είναι απαραίτητα στις εγκαταστάσεις των ΕΑΣ στο Λαύριο.
Η δημιουργία του πάρκου «Αντρέας Λεντάκης»
Αφού «απελευθερωθεί» το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ στον δήμο Δάφνης – Υμηττού θα ακολουθήσει το 2025 ο διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία του κυβερνητικού πάρκου «Αντρέας Λεντάκης» στο ακίνητο, ο οποίος θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Η δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου είχε ανακοινωθεί τον Απρίλιο του 2021 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Έναν χρόνο μετά, τον Μάιο του 2022 ολοκληρώθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία είχε αποσταλεί προς γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και σε επτά δημόσιες υπηρεσίες. Τελικά, δυόμιση χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωση, δηλαδή στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2023, το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τη δημιουργία του στην έκταση των 154,8 στρεμμάτων της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό πήρε το «πράσινο φως» από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη θα εγκατασταθούν εννέα υπουργεία (και άλλες υπηρεσίες του Δημόσιου) που σήμερα βρίσκονται διασκορπισμένα, κυρίως στο Κέντρο της Αθήνας αλλά και στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό, σε συνολικά 127 κτίρια εκ των οποίων τα 107 είναι μισθωμένα και τα υπόλοιπα 20 ιδιόκτητα.
Τα παλιά βιομηχανικά κτίρια
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ θα διατηρηθούν 25 (από τα 91) παλιά βιομηχανικά κτίρια τα οποία θα αναπαλαιωθούν και θα προστατευθούν ενώ θα προστεθούν και νέα κτίρια. Βάσει της πρότασης που έλαβε περιβαλλοντικούς όρους προκύπτει μέγιστη συνολική δόμηση 148.704 τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) και μέγιστη συνολική κάλυψη 45.257 τ.μ. Από το υφιστάμενο κτιριακό δυναμικό διατηρούνται 47.704 τ.μ., τα οποία καλύπτουν επιφάνεια περίπου 27,7 στρεμμάτων, ενώ τα υπόλοιπα τετραγωνικά αφορούν νέα δόμηση με συνολική κάλυψη 17,6 στρεμμάτων.
Τα συγκεκριμένα μεγέθη διαμορφώνουν συντελεστή δόμησης 1 για το σύνολο της περιοχής, η οποία χωρίζεται σε δύο τμήματα. Στο πρώτο, στην περιοχή που ορίζεται ως Πολεοδομικό Κέντρο (όπου σχεδιάζεται η εγκατάσταση των Υπουργείων και διαφόρων φορέων) ο μέσος συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 1,8 και το ποσοστό κάλυψης στο 60%. Από την έκταση των περίπου 77 στρεμμάτων (50% της συνολικής έκτασης), που προτείνεται να καταλαμβάνει η συγκεκριμένη ενότητα, το 40% θα αποδοθεί ως εισφορά σε γη, για τη δημιουργία κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων που θα συνδέονται και θα επεκτείνουν χωρικά αλλά και λειτουργικά τον ελεύθερο χώρο πρασίνου.
Μουσεία, συνεδριακοί χώροι και ελεύθεροι χώροι
Εντός των κοινωφελών χώρων του Πολεοδομικού Κέντρου περιλαμβάνονται υφιστάμενα κτίσματα που θα διατηρηθούν ως αξιόλογα βιομηχανικά κελύφη, θα αποκατασταθούν και θα λειτουργήσουν ως μουσεία, συνεδριακοί χώροι κ.τ.λ. Στα υπόλοιπα 77 στρέμματα της έκτασης που καθορίζεται γενική κατηγορία χρήσεων γης «Ελεύθεροι χώροι -Αστικό Πράσινο», συμπεριλαμβάνει κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους.
Η οικοδομήσιμη έκταση που θα προκύψει τελικά στο κυβερνητικό πάρκο θα αφορά τα περίπου το 30% της συνολικής έκτασης. Γενικότερα, βάσει του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για την περιοχή του κυβερνητικού πάρκου, αυξάνεται η δόμηση κατά 68% αλλά μειώνεται η κάλυψη κατά 34% όπως αντίστοιχα και ο αριθμός των κτιρίων κατά 67%, με στόχο να αποδοθούν στο κοινό ελεύθεροι αδόμητοι χώροι αστικού πρασίνου καθώς και κοινωφελείς χώροι. Βασικό ρόλο στη διαμόρφωση των ποσοστών παίζει το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων που θα μπορούν να φτάνουν τα 28 μέτρα.
Σε κάθε περίπτωση παραμένουν οι ενστάσεις επιστημονικών φορέων και πολιτών ως προς τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η βίαιη και πλήρης εκκένωση του Κέντρου από την δημόσια διοίκηση, η οποία δεν έχει τεκμηριωθεί δεόντως ως αναγκαιότητα και δεν έχει μελετηθεί ως προς τις επιπτώσεις της στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του ιστορικού κέντρου της πόλης.
Latest News
«Ξεπαγώνει» η Ψηφιακή Τράπεζα Γης - Τα οφέλη για τις επενδύσεις και τους ιδιοκτήτες ακινήτων
Η Ψηφιακή Τράπεζα Γης θα αποτελέσει «εργαλείο» για στρατηγικές επενδύσεις, ιδιοκτήτες διατηρητέων, αυθαιρέτων
Παράταση στο Κτηματολόγιο και για διόρθωση στοιχείων
Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα μπορούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων να προχωρούν σε δηλώσεις, αλλά και σε επικαιροποίηση δεδομένων, προκειμένου να μη χάσουν τις περιουσίες τους
«Πόλεμος» στο ΣτΕ για τα μπόνους δόμησης – Τι περιλαμβάνει το οπλοστάσιο της κυβέρνησης
Το νομικό του οπλοστάσιο για τα μπόνους δόμησης, μέσω ειδικής μελέτης, υπέβαλε το ΥΠΕΝ στο ΣτΕ
REDS: Τελική ευθεία για τη Νέα Μαρίνα Αλίμου – Το project των 100 εκατ. ευρώ
Η REDS θυγατρική της Ελλάκτωρ κατέθεσε τον φάκελο για την έκδοση των οικοδομικών αδειών
Γιατί θα είναι όμηροι χιλιάδες ιδιοκτήτες με τους δασικούς χάρτες
Τι πρέπει να κάνουν για να ξεμπλοκάρουν τα ακίνητά τους στο Κτηματολόγιο και να μη χάσουν την περιουσία τους – Χρήσιμος οδηγός με 8+1 ερωταπαντήσεις
Η «μάχη» της ΠΥΡΚΑΛ - Οι πέντε μεγάλοι των κατασκευών στον διαγωνισμό για το πάρκο «Ανδρέας Λεντάκης»
Ενδιαφέρον εκδηλώθηκε απο τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ» και «METLEN - INTRAKAT»
Το νέο «αντάρτικο» των δημάρχων για τα ακίνητα - Στα «κάγκελα» για τα αυθαίρετα
Διατάξεις για τα αυθαίρετα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα προκαλούν νέες αντιδράσεις δημάρχων μετά τα μπόνους δόμησης
Προς επέκταση τα σχέδια πόλης - Τι αλλάζει
Καταργείται η εκτός σχεδιασμού δόμηση για τα ακίνητα από το 2028 – Τι δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
Logistics: Στο 1 δισ. ευρώ η αξία των νέων έργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Επενδυτικό ενδιαφέρον για logistics και αποθηκευτικούς χώρους - Οι προκλήσεις για οδικές μεταφορές, ναυτιλία, αερομεταφορές
Η Gen Ζ αλλάζει τα δεδομένα της στέγασης στην Ευρώπη, λέει το MyRoomie
Το υψηλό κόστος στέγασης στην Ευρώπη και η νέα τάση της συγκατοίκησης