
Η Apple και η Tesla αντιμετωπίζουν προβλήματα στην Κίνα, αλλά τώρα οι δύο μεγαλύτερες καταναλωτικές εταιρείες των ΗΠΑ στη χώρα αντιμετωπίζουν ρωγμές στις δικές τους στρατηγικές, καθώς οι εγχώριοι ανταγωνιστές κερδίζουν έδαφος και οι πατριωτικές αγορές συχνά υπερισχύουν της γοητείας τους, σύμφωνα με τους FT.
Κίνα: Επεκτείνεται το πρόγραμμα για τη μείωση χρεών στην τοπική αυτοδιοίκηση
Η πτώση του μεριδίου αγοράς και τα στοιχεία πωλήσεων που αναφέρθηκαν αυτό το μήνα δείχνουν ότι οι δύο όμιλοι αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό και την αναταραχή των γεωπολιτικών εντάσεων ΗΠΑ-Κίνας. Και οι δύο έχουν στραφεί στην έκπτωση για να προσπαθήσουν να διατηρήσουν την ελκυστικότητά τους.
Η απομάκρυνση από την Apple, ειδικότερα, ήταν απότομη, ωθούμενη από μια εκστρατεία από πάνω προς τα κάτω για τη μείωση της χρήσης iPhone μεταξύ των κρατικών υπαλλήλων και τη θριαμβευτική επιστροφή της κινεζικής εθνικής πρωταθλήτριας Huawei, η οποία πέρυσι ξεπέρασε τις κυρώσεις των ΗΠΑ για να αναπτύξει ένα εγχώριο smartphone ικανό να πλησιάζει τις ταχύτητες 5G.
Τα προβλήματα της Apple φάνηκαν στο ετήσιο πάρτι του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας στο Πεκίνο αυτό το μήνα, όπου δώδεκα συμμετέχοντες δήλωσαν στους Financial Times ότι χρησιμοποιούσαν τηλέφωνα από κινεζικές μάρκες.
Δυσπιστία για την Apple
«Για τους ανθρώπους που έρχονται εδώ, μας ενθαρρύνουν να χρησιμοποιούμε οικιακά τηλέφωνα, επειδή τηλέφωνα όπως η Apple δεν είναι ασφαλή», δήλωσε ο Zhan Wenlong, πυρηνικός φυσικός και εκπρόσωπος του κόμματος. «[Τα τηλέφωνα της Apple] κατασκευάζονται στην Κίνα, αλλά δεν γνωρίζουμε αν τα τσιπ έχουν πίσω πόρτες».
Ο Wang Chunru, μέλος του κορυφαίου πολιτικού συμβουλευτικού οργάνου της Κίνας, της Πολιτικής Συμβουλευτικής Διάσκεψης του Κινεζικού Λαού, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί μια συσκευή Huawei. «Όλοι γνωρίζουμε ότι η Apple έχει δυνατότητες υποκλοπής», είπε.
Ο εκπρόσωπος Li Yanfeng από το Guangxi δήλωσε ότι το τηλέφωνό της κατασκευάστηκε από την Huawei. «Εμπιστεύομαι τις εγχώριες μάρκες, η χρήση τους ήταν ένα ομοιόμορφο αίτημα».
Εκτός των ΗΠΑ, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της Apple και της Tesla, συνεισφέροντας αντίστοιχα το 19% και το 22% των συνολικών εσόδων κατά τα πιο πρόσφατα οικονομικά τους έτη. Οι αυξανόμενες προκλήσεις τους στη χώρα έχουν τραβήξει την προσοχή της Wall Street, συμβάλλοντας στην πτώση της τιμής της μετοχής της Apple κατά 9% φέτος και στην πτώση 28% της Tesla, καθιστώντας τις τις φτωχότερες επιδόσεις μεταξύ των λεγόμενων τεχνολογικών μετοχών Magnificent Seven.
Η Apple και η Tesla είναι οι τελευταίες ξένες εταιρείες που αισθάνονται τον πόνο της στροφής της Κίνας προς τις τοπικές μάρκες. Οι πωλήσεις ρούχων Nike και Adidas δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στο αποκορύφωμά τους το 2021. Μια πρόσφατη έκθεση της McKinsey έδειξε μια αυξανόμενη προτίμηση μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών για τοπικές μάρκες.
Nα διατηρήσει τα κεκτημένα προσπαθεί η Tesla
Η Tesla προσπαθεί να εφαρμόσει μία στρατηγική κατάλληλη για να διατηρήσει τις πωλήσεις στη χώρα. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ προσέφερε πρόσφατα κίνητρα αξίας έως και 34.600 RMB (4.800 $) για να δελεάσει τους Κινέζους καταναλωτές να αγοράσουν σεντάν Model 3 και οχήματα Model Y.
Ενώ οι πωλήσεις της Tesla παρέμειναν σταθερές στη χώρα πέρυσι, η εταιρεία αντιμετωπίζει έναν βάναυσο πόλεμο τιμών και πρώιμα σημάδια επιβράδυνσης της αύξησης της ζήτησης. Τους πρώτους δύο μήνες του έτους, το μερίδιο αγοράς της Tesla στις πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας, οι οποίες περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-ins, υποχώρησε στο 6,6%, από 7,9% την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας. Η Tesla China δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο, σύμφωνα με τους FT.
Ο Daniel Kollar, εμπειρογνώμονας αυτοκινήτων στη συμβουλευτική Intralink, δήλωσε ότι οι επιδόσεις της Tesla στην Κίνα παρέμειναν ισχυρές, αλλά η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις από τον τοπικό ανταγωνισμό, την αναγέννηση των υβριδικών αυτοκινήτων και τους περιορισμούς που σχετίζονται με την ασφάλεια. «Υπάρχουν πολλές τοπικές εναλλακτικές λύσεις για να διαλέξετε σε αυτόν τον χώρο», είπε.


Latest News

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley

Το διπλό μήνυμα Πάουελ: «Δεν θα σώσω τις αγορές»
Ο Αμερικανός τραπεζίτης διαψεύδει όσους μιλούν για Fed put και αγνοεί τον Ντόναλντ Τραμπ

Xειρόφρενο Κia στις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών - Η ανησυχία για τα ανταλλακτικά
Τα εξαρτήματα εγείρουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η νοτιοκορεατική Kia

Χοντραίνει η κόντρα Τραμπ - Πάουελ - Την απόλυσή του εξετάζει ο Λευκός Οίκος
Τι είπε ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε ερώτηση δημοσιογράφου

Οι ΜμΕ στις αμερικανικές Τσαινατάουν «πληρωνουν» το μάρμαρο των δασμών Τραμπ
Οι κάτοικοι της Τσαϊνατάουν στο Κάτω Μανχάταν ξοδεύουν κάθε χρόνο 1,15 δισ. δολάρια σε προϊόντα και υπηρεσίες λιανικής πώλησης

Αμερικανικό σκάκι στην Ουκρανία: Ποιες επαρχίες «περνούν» στη Ρωσία - Χαλάρωση των κυρώσεων
Τι ειπώθηκε στο Παρίσι και πώς αντιδρούν Κίεβο και Μόσχα