
Διάχυτη είναι η αισιοδοξία μεταξύ των ξενοδόχων για την φετινή τουριστική σεζόν από τα μηνύματα που εισέπραξαν οι ξενοδόχοι, από την συμμετοχή τους στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB, τη μεγαλύτερη του κλάδου που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Σαντορίνη: Γιατί είναι αναγκαίο το δεύτερο τελεφερίκ
Όλοι σχεδόν οι προορισμοί καταγράφουν άνοδο στις προκρατήσεις μέχρι και 10% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, μια τάση που αν συνεχιστεί σημαίνει νέο ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό τόσο σε αφίξεις όσο και έσοδα.
Η Σαντορίνη και η Μύκονος
Με την εξαίρεση της Σαντορίνης και της Μυκόνου που τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου νέα πτώση κατά 10% σχεδόν, όλοι οι υπόλοιποι προορισμοί βλέπουν τις προκρατήσεις να εκτοξεύονται, αποτυπώνοντας ένα ισχυρό ενδιαφέρον των tour operators από την Βόρεια και Δυτική Ευρώπη για την χώρα μας.
Σε αντίθεση με το γενικότερο θετικό κλίμα τα δυο πιο δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων, έδωσαν στο Βερολίνο τη μάχη να ανατρέψουν το «No Mykonos, No Santorini» που κυριάρχησε πέρυσι ανέφερε στο ot.gr ξενοδοχειακός παράγων από τη Σαντορίνη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του INSETE, το 2023 το αεροδρόμιο της Σαντορίνης κατάγραψε πτώση αφίξεων κατά 9,3% ή 77 χιλιάδες επιβάτες στις 752 χιλιάδες επιβάτες και το αεροδρόμιο της Μυκόνου παρουσίασες επίσης μείωση κατά 5,6% (34 χιλιάδες επιβάτες) στις με 563 χιλ..
Αυξήσεις στις προκρατήσεις
Ενδεικτικές του κλίματος που επικράτησε στο Βερολίνο είναι οι δηλώσεις του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Γιάννη Χατζή ο οποίος σημείωσε ότι «Πήγαμε στην ΙΤΒ για να εκπροσωπήσουμε τον κλάδο και την χώρα μας, η οποία έχει ένα μοναδικό value proposition, με ανταγωνιστικές τιμές και σπουδαίες προοπτικές ανάπτυξης. Η Ελλάδα φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στην διεθνή τουριστική αγορά. Οι αυξήσεις στις προ-κρατήσεις σε κάποιες περιοχές πλησιάζουν ακόμα και το 10%. Παρότι περισσότερες προ-κρατήσεις σημαίνει στις καλές σεζόν λιγότερα έσοδα, είμαστε χαρούμενοι που οι επισκέπτες ψηφίζουν τόσο δυναμικά Ελλάδα. Ευχαριστούμε τον ΕΟΤ για τη φιλοξενία και την άριστη συνεργασία».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης δήλωσε τα εξής: «Από το 2021 έχουμε σταθερή συνεργασία με την ΠΟΞ για την προώθηση της ηπειρωτικής Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Εκτός από τις στοχευμένες καμπάνιες μας για τον ελληνικό χειμώνα και το Greekend, έχουμε προχωρήσει και σε ειδικά events στο εξωτερικό για την παρουσίαση των εμπειριών που μπορεί να ζήσει ο επισκέπτης μας πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα. Η ITB είναι μια από τις εκθέσεις που προωθούμε τους ηπειρωτικούς προορισμούς σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και την ΠΟΞ την οποία και ευχαριστώ για την άριστη συνεργασία».
Δώδεκα μήνες
«Με την στοχευμένη παρουσία μας στην ITB και την ενδυνάμωση της συνεργασίας μας με τον ΕΟΤ, οι ξενοδόχοι της ελληνικής περιφέρειας επιδιώκουμε να εκπέμψουμε ένα θετικό και καθαρό μήνυμα. Ότι οι επισκέπτες μας μπορούν να απολαμβάνουν μοναδικές στιγμές φιλοξενίας και εμπειριών όχι μόνο στα νησιά μας, αλλά και στον «κορμό» της χώρας μας, δηλαδή την ηπειρωτική Ελλάδα και μάλιστα, δώδεκα μήνες τον χρόνο», σημείωσε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΞ κ. Άγγελος Καλλίας.
Η Ρόδος και η Κρήτη
Η άνοδος των προκρατήσεων εντοπίζεται και σε πολύ δημοφιλείς προορισμούς όπως η Ρόδος και η Κρήτη αλλά και σε λιγότερο δημοφιλείς όπως για παράδειγμα η ακτογραμμή της Πιερίας όπου τα μέλη του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ), με επικεφαλής τον πρόεδρο του Γιώργο Καραλή κατέγραψαν ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τον προρισμό στις συναντήσεις που είχαν με στελέχη του κορυφαίου tour operator της Γερμανίας «Alltours», με εκπροσώπους του ταξιδιωτικού ομίλου «Jet2», της εταιρίας «Schauinsland-Reisen κ.α.


Latest News

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους