Το Συμβούλιο των Υπουργών ενέκρινε σήμερα νέο κανονισμό για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης, με στόχο την αντιμετώπιση της χειραγώγησης πληροφοριών και της ξένης παρέμβασης στις εκλογές.

PODCAST ΒΑΒΕΛ – Χ.Παριανός (CEO McCANN): Στα 770 εκατ. η διαφημιστική αγορά το 2023 από 1,1 δισ. πριν το 2010

Ο κανονισμός θα διευκολύνει τους πολίτες να αναγνωρίζουν τις πολιτικές διαφημίσεις, να κατανοούν ποιος βρίσκεται πίσω από αυτές και να γνωρίζουν εάν έχουν λάβει μια στοχευμένη διαφήμιση, ώστε να είναι σε καλύτερη θέση να κάνουν συνειδητές επιλογές. Θα διασφαλίσει επίσης ότι η πολιτική διαφήμιση λαμβάνει χώρα με πλήρη σεβασμό του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή και ότι προστατεύονται η ελευθερία της γνώμης και η ελευθερία του λόγου.

Κύρια στοιχεία του νέου κανονισμού

Οι νέοι κανόνες καλύπτουν τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης σε σχέση με εκλογές, δημοψήφισμα ή νομοθετική διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ ή σε κράτος μέλος. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε άλλες πτυχές της πολιτικής διαφήμισης, όπως η διεξαγωγή πολιτικών εκστρατειών, οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται στους ειδικούς εθνικούς κανόνες των κρατών μελών.

Περιεχόμενο υπό συντακτική ευθύνη, καθώς και απόψεις που εκφράζονται με προσωπική ιδιότητα, δεν καλύπτονται.

 

Οι κανόνες

Σύμφωνα με τους κανόνες:

  • Οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να διατίθενται με ετικέτα διαφάνειας και εύκολα ανακτήσιμη ειδοποίηση διαφάνειας. Αυτές πρέπει να προσδιορίζουν με σαφήνεια τις πολιτικές διαφημίσεις ως τέτοιες και να παρέχουν ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, συμπεριλαμβανομένου του χορηγού τους, των εκλογών ή του δημοψηφίσματος με το οποίο συνδέονται, των ποσών που καταβάλλονται και τυχόν χρήσης τεχνικών στόχευσης.
  • Η στόχευση πολιτικής διαφήμισης στο διαδίκτυο θα επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού το υποκείμενο των δεδομένων έχει δώσει ρητή και χωριστή συγκατάθεση για τη χρήση τους για πολιτική διαφήμιση. Ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, όπως δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνική καταγωγή ή πολιτικές απόψεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία προφίλ.

Για την αποφυγή ξένων παρεμβάσεων θα υπάρξει απαγόρευση της παροχής διαφημιστικών υπηρεσιών σε χορηγούς τρίτων χωρών τρεις μήνες πριν από εκλογές ή δημοψήφισμα.

Επόμενα βήματα

Ο κανονισμός θα υπογραφεί τώρα, θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα. Οι περισσότερες από τις διατάξεις του θα αρχίσουν να εφαρμόζονται 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, δηλαδή το φθινόπωρο του 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα