Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, ωστόσο είναι πέρα για πέρα αληθινό: ένας Ρώσος, o Nik Storonsky και ένας Ουκρανός, ο Vlad Yatsenko δημιούργησαν -πριν από τον πόλεμο- μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ψηφιακές τράπεζες, η οποία σήμερα αριθμεί πάνω από 40 εκατ. πελάτες παγκοσμίως, απασχολεί 9.000 εργαζόμενους και αποτιμάται (valuation) σε πάνω από 30 δισ. δολ.
Ο λόγος για την Revolut, η οποία έφτασε αισίως το 1 εκατομμύρια πελάτες και στην Ελλάδα και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ των νεότερων ηλικιών (ο μέσος πελάτης είναι 35 χρονών και ζει κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Μια επίδοση ορόσημο όπως λέει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» ο Επικεφαλής Ανάπτυξης της εταιρείας, στη Νότια Ευρώπη Ignacio Zunzinegui. Η οποία θα αποτελέσει τη βάση, πάνω στην οποία θέλει να χτίσει τα επόμενα χρόνια την ανάπτυξή της.
Revolut: Έφτασε το 1 εκατομμύριο πελάτες στην Ελλάδα
«Θέλουμε να φθάσουμε τους 1,5 εκατ. πελάτες – χρήστες έως το 2025 και να ανέβουμε στα 2 εκατ. στα μέσα του 2026», σημειώνει ο ισπανικής καταγωγής Zunzinegui. Για να προσθέσει: «Αναπτυσσόμαστε ταχύτερα απ’ ότι περιμέναμε και είμαστε σίγουροι ότι μπορούνε να πάμε ψηλότερα».
Τον ρωτήσαμε που αποδίδει τη διείσδυση στην ελληνική αγορά και μάλιστα μέσα σε τόσο σύντομο διάστημα – πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα το 2018, τρία χρόνια μετά την ίδρυσή της στο Λονδίνο-. Απαντά πως πρώτον στα προϊόντα και στην καινοτομία της εφαρμογής και δεύτερον στην ανταγωνιστική πολιτική χρεώσεων που προσφέρει.
«Οι βασικές υπηρεσίες είναι δωρεάν. Δεν χρεώνουμε τίποτα που θεωρούμε πως δεν προσφέρει αξία», σημειώνει χαρακτηριστικά. Πώς το πετυχαίνει αυτό; Χάρη στα χαμηλά λειτουργικά κόστη, αφού δεν χρειάζεται να διατηρεί φυσικές υποδομές (καταστήματα, ATM’s) και χιλιάδες υπαλλήλους όπως, οι παραδοσιακές τράπεζες, αφού όλα βρίσκονται… στο ψηφιακό σύννεφο (cloud).
«Από στόμα με στόμα»
Καταλυτικό ρόλο στην ταχεία διάδοση της εφαρμογής έπαιξε η διαφήμιση «από στόμα σε στόμα». «Οι χρήστες μας όντας ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες μας άρχισαν να μας διαφημίζουν σε φίλους και γνωστούς». Μάλιστα, σχεδιάζει να… μεγιστοποιήσει το κίνητρο στους υφιστάμενους χρήστες να προσελκύσουν και άλλους ενώ σκοπεύει να επιστρατεύσει και influencers πέρα από την διαφήμιση στο διαδίκτυο.
Από ταξιδιωτική κάρτα… σε one stop shop
Η Revolut ξεκίνησε το 2015 ως χρεωστική κάρτα με ελκυστικές χρεώσεις για την μετατροπή συναλλάγματος και την ανάληψη χρημάτων στο εξωτερικό. Το 2020, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας διαφοροποιήθηκε και στράφηκε στις επενδύσεις σε μετοχές, commodities, και ETF’s για να παράξει έσοδα ενώ παράλληλα προσέφερε τη δυνατότητα αποταμίευσης χρημάτων με χαμηλό κόστος.
Απώτερος στόχος είναι η Revolut, πέρα από τις μεταφορές χρημάτων και την μετατροπή συναλλάγματος να καταστεί η βασική επιλογή για την καθημερινή διαχείριση των χρημάτων τους (one stop shop): από αποταμιευτικά μέχρι επενδυτικά προϊόντα.
ATM’s, δάνεια και πιστωτικές κάρτες
Προς αυτή την κατεύθυνση μετά τους ευέλικτους λογαριασμούς (πρόκειται για αποταμιευτικό προϊόν) σχεδιάζονται μια σειρά από νέα και πιο παραδοσιακά τραπεζικά προϊόντα, τα οποία θα εμπλουτίσουν τις υφιστάμενες υπηρεσίες τους.
Ανάμεσα στα project που δοκιμάζονται είναι η τοποθέτηση ATM’s ενώ εξετάζεται η παροχή δανείων αλλά και πιστωτικών καρτών και η κατάθεση φυσικού χρήματος. Σχετικά προγράμματα τρέχουν πιλοτικά σε χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Λιθουανία και ανάλογα με την απήχηση θα ληφθούν και οι ανάλογες αποφάσεις από τη διοίκηση.
Προτεραιότητα, πάντως θα παραμείνει η ψηφιακή εφαρμογή και «το κινητό πρώτα». Η Τεχνητή Νοημοσύνη, μάλιστα εκτιμάται πως θα βοηθήσει να αναβαθμιστούν περαιτέρω η ποιότητα των υπηρεσιών αλλά και το επίπεδο της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών (εντοπίζοντας και εμποδίζοντας τις ηλεκτρονικές απάτες).
Η ευκαιρία στην Ελλάδα
Ο κ. Zunzinegui θεωρεί πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο για την Revolut στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας πως πέρα από τις ανταγωνιστικότερες χρεώσεις και αποδόσεις έναντι των παραδοσιακών τραπεζών, αναπτύσσεται μια δυναμική χάρη στην ανάκαμψη που παρουσιάζουν βασικοί οικονομικοί δείκτες.
«Βλέπουμε το ΑΕΠ να αυξάνεται, το χρέος να μειώνεται και την επενδυτική βαθμίδα να επιστρέφει. Η Ελλάδα για εμάς είναι μια πολλά υποσχόμενη αγορά, με δεδομένη και της υποδοχής που τύχαμε από το ελληνικό κοινό και μπορούμε να πάμε ακόμη πιο γρήγορα» αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως μπορεί να γίνει μια πραγματική εναλλακτική λύση στον τραπεζικό χώρο.
Πολύ σύντομα πάντως, η εταιρεία θα επεκταθεί στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας ενώ ετοιμάζεται και για την επέκταση στο Μεξικό, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τα έσοδά της, τα οποία αναμένεται να φθάσουν στα 2 δισ. το 2023 από 1 δισ. το 2022.
Τον ρωτάμε κλείνοντας εάν η ανάπτυξη θα οδηγήσει στην πώληση της εταιρείας σε νέους επενδυτές. Ο κ. Zunzinegui δηλώνει πως η φιλοσοφία που διέπει τους βασικούς μετόχους είναι να διατηρήσουν τον έλεγχο της εταιρείας, αλλά όπως κάθε start up κάποια στιγμή οι μέτοχοι θα ρευστοποιούν. Για την ιστορία, οι βασικοί μέτοχοι έχουν μιλήσει ανοιχτά κατά της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, προσφέροντας μάλιστα και χρηματική βοήθεια πολλά εκατομμυρίων ευρώ στα θύματα του πολέμου.
Latest News
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ
Διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του deal για την απόκτηση της Ηλέκτωρ από την Motor Oil
Η συμφωνία αφορά την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ από τον Όμιλο Motor Oil, μέσω της θυγατρικής του Manetial Limited
Αύξηση 13% στις οργανικές πωλήσεις της Coca-Cola HBC βλέπει η Goldman Sachs
Η εικόνα της Coca-Cola HBC σε Ευρώπη και Αφρική βελτιώνει τα μεγέθη - H εταιρεία προέβη σε προληπτική ανάκληση φιαλών των 500 ml σε διάφορες μάρκες στην Αυστρία
Τι πούλησαν Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel στην Ελλάδα – Πού ανοίγουν νέα καταστήματα
Οι πελάτες ειδών πολυτελείας παραμένουν πιστοί στα ακριβά γούστα – Εντυπωσιακός ο συνολικός τζίρος Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel
ΔΕΗ: Πιο ψηλά ο πήχης των EBITDA το 2025-2027 – Τι προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο
Η διοίκηση της ΔΕΗ παρουσιάζει στις 14 Νοεμβρίου το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο – Ποιους στόχους αναθεωρεί
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Από το Halloween στη Black Friday και τη Cyber Monday - Στη μάχη για την πίτα των 200 εκατ.
Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο της Black Friday
Ο αθέατος πόλεμος στο ράφι - Τα brands και οι «επιθέσεις» των PL [γράφημα]
Ποια θέση έχει η ιδιωτική ετικέτα στο καρότσι του Έλληνα καταναλωτή – Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών
Πότε πέφτουν Black Friday και Cyber Monday
Ιδιαίτερα προσεκτικοί οφείλουν να είναι οι πολίτες με τα προϊόντα που παρουσιάζονται σε προσφορά στις Black Friday και Cyber Monday
Siamidis: Η κλωστοϋφαντουργία από τα Οινόφυτα που ντύνει τους στρατιώτες του ΝΑΤΟ
Η αλλαγή που απογείωσε τον τζίρο της Siamidis σε μια δεκαετία – Οι νέες επενδύσεις και το αμερικάνικο όνειρο