
Στα επόμενα τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα από τα παρόμοια σε μέγεθος συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των βελτιωμένων μεθόδων κατασκευής τους. Όμως αυτό το όφελος μπορεί να εξανεμιστεί από τις επισκευές μετά από κάποιο ατύχημα, οι οποίες θα είναι ακριβότερες. Αυτή είναι μια πρόσφατη πρόβλεψη της αμερικάνικης εταιρείας ερευνών αγοράς Gartner, ενώ επίσης προέβλεψε ότι έως το 2027 το 15% των εταιρειών που ασχολούνται με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα εξαγοραστεί ή θα χρεοκοπήσει.
Ηλεκτροκίνηση: Kονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ για 2.624 νέες αιτήσεις αγοράς οχήματος
«Αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας των EV καταρρέει», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Cartner, Pedro Pacheco, ο οποίος τονίζει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες πτώσης της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι νέες καινοτομίες, κυρίως όσο αφορά την μπαταρία, αλλά και των υπολοίπων μερών του αυτοκινήτου (όπως για παράδειγμα νέα φθηνότερα υλικά), θα ωθήσουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς τα κάτω. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι νέες καινοτομίες απλοποιούν το κόστος παραγωγής, ενώ τα μεγάλα εργοστάσια, που έχουν συγκεντρωμένη όλη την παραγωγή, θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους κατασκευής και του χρόνου συναρμολόγησης.

Πρόβλημα με τη συντήρηση
Μέχρι το 2027 η επισκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα αυξηθεί κατά 30%. Αυτό σημαίνει ότι τα τρακαρισμένα ή τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα είναι πιο πιθανόν να βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας, καθώς το κόστος επισκευής θα υπερβεί την υπολειμματική αξία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ακριβές επισκευές μετά από σοβαρά τροχαία να οδηγήσουν σε ακριβότερα ασφάλιστρα ή ακόμα και στην άρνηση των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύψουν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων.
Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να βάλουμε και τον αυξημένο ανταγωνισμό, με την Κίνα να θέλει να μπει διακαώς σε μεγάλες βασικές αγορές (Ευρώπη) με βασικά όπλα την τιμή και την εγγύηση. Αυτό αναγκάζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές από την μια να ρίχνουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και από την άλλη να κάνουν συνεργασίες για να κατασκευάσουν φθηνά οχήματα. Ήδη οι πρώτες συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο και όλα δείχνουν, ότι μετά από συνεργασίες οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, θα οδηγήσουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η τιμή κτήσης θα είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Η αρχή θα γίνει με την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πιθανόν τα επόμενα χρόνια θα επεκταθεί στα μεγαλύτερα.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς