Ρεκόρ νέων ναυπηγήσεων από τους έλληνες πλοιοκτήτες σε πιο συγχρονα και πράσινα πλοία καταγράφει η ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee) που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα. Τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50% στις νέες παραγγελίες, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για πλοία νέας τεχνολογίας, αναφέρει η GSCC.
Ιράν: Απελευθερώνει ναυτικούς από το κατασχεμένο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο St Nikolas
Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, για τα ελληνόκτητα πλοία άνω των 1.000 GT, νηολογημένα υπό ελληνική και άλλη σημαία, που έχουν παρασχεθεί από την S&P Global Market Intelligence κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2024, ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος έχει αυξηθεί από άποψη αριθμού πλοίων, DWT και GT. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις 4 Μαρτίου 2024, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν το ρεκόρ των 4.212 πλοίων διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 DWT και 208.252.588 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία από τα ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.
Με 496 πλοία ο ελληνικός στόλος
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία παρέμεινε σταθερός από πλευράς αριθμού πλοίων, και περιλαμβάνει 496 πλοία. Αυτό αντανακλά το θετικό αποτέλεσμα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό νηολόγιο. Ωστόσο, σημειώθηκε μια μικρή μείωση όσον αφορά τα DWT και τα GT, με τα στοιχεία να ανέρχονται πλέον σε 30.759.394 GT και 51.694.269 DWT, όπως
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 16,1% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και το 10,1% του στόλου υγροποιημένου αερίου. Συνολικά, όπως φαίνεται ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, στο 12,9% από πλευράς GT και στο 15,1% από πλευράς DWT. Ο υπό ελληνική σημαία στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, GT και DWT είναι 0,8%, 1,9% και 2,2% αντίστοιχα. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι για τα πετρελαιοφόρα τα ποσοστά είναι 5,5%, 5,9% και 6% αντίστοιχα.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι πολύ πιο νέος από τον παγκόσμιο στόλο. Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι 4,5 έτη κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.
Η μέση ηλικία του υπό ελληνικό έλεγχο στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 13,7 έτη, σε σύγκριση με 18,2 έτη για τον παγκόσμιο στόλο. Σε όρους GT και DWT, είναι 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 ετών του παγκόσμιου στόλου.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA