Το ελληνικό καλοκαίρι παραμένει «γερμανικό όνειρο» και η φετινή χρονιά φαίνεται ότι θα το επιβεβαιώσει για ακόμη μια φορά. Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών φορέων που μίλησαν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ προβλέπουν μια χρονιά – ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η οποία έχει πλέον καθιερωθεί ως κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός παγκοσμίως.
Παρά την οικονομικά δύσκολη συγκυρία, οι Γερμανοί επενδύουν φέτος περισσότερο χρόνο και χρήμα στις διακοπές τους, ενώ έδαφος κερδίζουν από την μια πλευρά οι παροχές πολυτελείας και από την άλλη οι επιλογές «all inclusive».
Επιπλέον, έπειτα από τρία χρόνια αβεβαιότητας, επιστρέφει και ο γερμανικός έγκαιρος προγραμματισμός.
Τουρισμός: Αύξηση 10% στις προκρατήσεις για τη φετινή σεζόν
Σύμφωνα με τρέχουσα έρευνα της εταιρίας ερευνών αγοράς GfK, το 79% (+2 από το 2023) των Γερμανών δηλώνει ότι θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές, ενώ το 25% σκοπεύει να ξοδέψει φέτος «σημαντικά περισσότερα» για τις διακοπές του από ό,τι το 2023.
Το 2024, αναδεικνύεται στην ίδια έρευνα, οι κρατήσεις που γίνονται τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μήνες νωρίτερα θα είναι περισσότερες από ποτέ.
Οι ταξιδιώτες που έχουν ήδη κλείσει τις καλοκαιρινές διακοπές τους είναι κατά 24% περισσότεροι από πέρυσι. «Οι Γερμανοί θέλουν να ταξιδεύουν και ταξιδεύουν», δήλωσε ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων (DRV) Νόρμπερτ Φίμπιγκ στα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ που ολοκληρώθηκε προχθές στο Βερολίνο.
Η ίδια η φετινή ΙΤΒ αποδεικνύει πόσο έχει ενισχυθεί το ενδιαφέρον για ταξίδια, καθώς περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες σε τρεις ημέρες, 5.500 εκθέτες από 170 χώρες – ανάμεσά τους ακόμη και το Ιράκ και το Αφγανιστάν -, 24.000 συμμετέχοντες σε πάνελ και παρουσιάσεις, 3.200 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι, 300 ταξιδιωτικοί μπλόγκερ και περισσότεροι από 80 υπουργοί Τουρισμού.
Ρόδος: οι Γερμανοί ξανάρχονται
Οι Γερμανοί θεωρούνταν πάντα «πρωταθλητές» στα ταξίδια. Το 2023 ξόδεψαν 79 δισεκατομμύρια ευρώ για διακοπές κάθε είδους και φέτος εκτιμάται ότι το ρεκόρ θα καταρριφθεί. Ο Άαγκε Ντύνχαουπτ, Διευθυντής Επικοινωνίας της Κεντρικής Περιφέρειας της TUI, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι για τον Όμιλό του στην Ελλάδα, το ερχόμενο καλοκαίρι θα είναι το καλύτερο όλων των εποχών.
Οι κρατήσεις σημειώνουν ήδη διψήφιο ποσοστό αύξησης από πέρυσι και η Κρήτη, αγαπημένος προορισμός των Γερμανών, έρχεται τρίτη σε ζήτηση μετά την Μαγιόρκα και την Αττάλεια.
«Εξακολουθούμε να βλέπουμε υψηλό επίπεδο προθυμίας και αναμένουμε μια πολύ δυνατή σεζόν. Τα πακέτα διακοπών παραμένουν μακράν η δημοφιλέστερη επιλογή, κυρίως επειδή οι νεότεροι προτιμούν την ασφάλεια του προϋπολογισμού των εξόδων τους», προσθέτει ο κ. Ντύνχαουπτ.
Το στέλεχος της TUI τονίζει ακόμη ότι οι πυρκαγιές της προηγούμενης χρονιάς στην Ρόδο δεν έχουν επηρεάσει τη ζήτηση για το νησί. Άλλωστε, όπως υπογραμμίζει και ο γερμανικός ταξιδιωτικός κολοσσός, επιλέγοντας τα καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο στα TUI Global Hotel Awards, βράβευσε φέτος για ακόμη μια φορά το Lindos Blue Luxury Hotel & Suites στα Βλυχά της Λίνδου και το TUI Blue Atlantica Imperial στα Κολύμπια.
Κορυφαίος προορισμός
Το ίδιο δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο Μίχαελ Κούνκελ, επικεφαλής του τμήματος Ελλάδας για τις εταιρίες DERTOUR και ITS: «Εξακολουθούμε να έχουμε μεγάλη ζήτηση για την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2024 και η Ρόδος δεν αποτελεί εξαίρεση. Συγκαταλέγεται πάντα μεταξύ των κορυφαίων ελληνικών ταξιδιωτικών προορισμών».
Συνολικά, σύμφωνα με τον Νόρμπερτ Φίμπιγκ της DRV, το μερίδιο πωλήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο θα αυξηθεί από 36% το 2019 σε 44% φέτος.
«Παρά τα ακραία καιρικά φαινόμενα πέρυσι, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Τουρκία», σχολίασε.
Στην συνολική κατάταξη αυτήν τη στιγμή, ο πρώτος προορισμός καλοκαιρινών διακοπών για τους Γερμανούς είναι η Τουρκία, ακολουθεί η Ισπανία, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα και η πεντάδα συμπληρώνεται από την Αίγυπτο, η οποία φέτος θα είναι κατά 10% φθηνότερη και την Πορτογαλία. Ακολουθούν η Ιταλία, η Τυνησία, η Βουλγαρία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα οποία, σύμφωνα με την DRV, εξαργυρώνουν την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και αναδεικνύονται πλέον ως προορισμός για όλον τον χρόνο και όχι μόνο για τους χειμερινούς μήνες. Καταγράφουν μάλιστα φέτος τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης από όλους τους προορισμούς, με 47%.
Για την DERTOURS η Ελλάδα είναι φέτος ο κορυφαίος θερινός προορισμός για διακοπές σε μικρή και μεσαία απόσταση.
Ακολουθούν η Τουρκία, η Ισπανία, η Τυνησία και η Αίγυπτος. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπρόσωπος της εταιρίας Ίνγκα Σβερ, το 1/3 των πελατών τους επιλέγει φέτος ξενοδοχείο πέντε αστέρων, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις που θέλουν τον τουρισμό πολυτελείας σε άνθηση. Ταυτόχρονα, διευκρινίζει ο διευθύνων σύμβουλος της DERTOUR International Λέιφ Βάζε Λάρσεν, «βλέπουμε ότι η πολυτέλεια μπορεί να ορίζεται και με άλλους τρόπους, με διακοπές στη φύση, διακοπές ευεξίας ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος». Γενικότερα, γίνεται πλέον όλο και πιο ισχυρή η διάθεση για εξατομικευμένες διακοπές υψηλού επιπέδου, προσθέτει.
Η φετινή ΙΤΒ, η οποία σηματοδότησε τη δυναμική επιστροφή του κλάδου μετά την πανδημία του κορονοϊού, ήταν και γεμάτη ιδιαιτερότητες. Η ανάγκη για βιωσιμότητα και στις διακοπές καταγράφεται πλέον όλο και πιο έντονα. Σε αυτό εστίασε και η Ελληνίδα υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη κατά τη συμμετοχή της στην Έκθεση. «Ενδιαφερόμαστε να ανοίξουμε έναν νέο κύκλο στον ελληνικό τουρισμό, με το μέτρο, την προστασία του φυσικού και του πολιτιστικού περιβάλλοντος στον πυρήνα της στρατηγικής μας. Επενδύουμε στην ποιότητα, στη βιωσιμότητα, στην αναβάθμιση των υποδομών και στο ανθρώπινο δυναμικό», τόνισε.
«Παρόλη την ευφορία και τις θετικές προβλέψεις, οι συμμετέχοντες στην ΙΤΒ είχαν πάντα στο μυαλό τους τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τουριστική βιομηχανία. Το «Μαζί» που ήταν φέτος το σλόγκαν της Έκθεσης, υπογραμμίζει το γεγονός ότι μόνο με από κοινού δράσεις μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε», δήλωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της «Messe Berlin», διοργανωτής της ΙΤΒ, Μάριο Τομπίας ανοίγοντας τις πύλες της ΙΤΒ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece